-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!eternal-september.org!feeder.eternal-september
.org!mx02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: ddddddddd <d...@f...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Liczba zapamietywanych czujnikow cisnienia - ktore auto ile?
Date: Mon, 29 Feb 2016 23:52:16 +0100
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 35
Message-ID: <nb2hte$pqh$1@dont-email.me>
References: <56ce0d94$0$697$65785112@news.neostrada.pl>
<56cee6c3$0$649$65785112@news.neostrada.pl> <nan36o$dcg$1@dont-email.me>
<nas4aj$74h$1@dont-email.me>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 29 Feb 2016 22:49:18 -0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="c6efb3f84f12882342fdda80bd8394e4";
logging-data="26449";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX18+e2+QwlsvWyWMoZFjxXZ4"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
Thunderbird/38.6.0
In-Reply-To: <nas4aj$74h$1@dont-email.me>
Cancel-Lock: sha1:mYu3ttOaXoTd215hZMkG+2C3CWw=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2577692
[ ukryj nagłówki ]W dniu 27.02.2016 o 13:23, Pszemol pisze:
> "ddddddddd" <d...@f...pl> wrote in message
> news:nan36o$dcg$1@dont-email.me...
>>> W skodzie CITIGO jest jedna kontrolka od ciśnienia na blacie i po
>>> zaświeceniu trzeba organoleptycznie sprawdzić które koło ma kapcia.
>>> Po zakupieniu nowych felg na opony zimowe nic nie było programowane w
>>> komputerze.
>>> Jest tylko przycisk w kabinie do programowania prawidłowego ciśnienia w
>>> oponach (po dopompowaniu trzeba nacisnąć by żółta lampka zgasła)
>>>
>>
>> czyli nie ma czujników, a ciśnienie bierze na podstawie abs'u czy
>> czegośtam
>
> Że co?? A jak z ABS dowiesz się o ciśnieniu z opon?
cytat z:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=20
5071
Są dwa typy pomiaru ciśnienia w kołach: FTM (Flat Tire Monitor) i TPM
(Tire Pressure Monitor). Zależy, który masz u siebie. Pierwszy to
rozwiązanie czysto programowe, komputer porównuje prędkość obrotową kół
z czujników, jeżeli w jednym kole spada ciśnienie zmienia się jego
promień przez co zmienia się prędkość obrotowa koła i system odnotowuje
spadek ciśnienia w oponie. Minusem tego rozwiązania jest to, że system
nie zareaguje na stopniowy spadek ciśnienia we wszystkich kołach.
Wartością odniesienia w tym przypadku są pozostałe koła. Jeżeli we
wszystkich będzie podobna prędkość obrotowa, system nie zareaguje. Stąd
może spaść i do 1,5 bara bez żadnego komunikatu. TPM to czujniki
zamontowane w kole i one reagują na spadek ciśnienia w stosunku do
wartości referencyjnej, czyli tej przy której resetowane było ciśnienie
i ono jak najbardziej powinno dać sygnał o spadku w dowolnym kole lub
wszystkich na raz poniżej tej wartości.
pozdrawiam
lukasz
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=