  • 21. Data: 2011-05-08 19:41:06
    Temat: Re: Kurs na C ( zabrane prawko)
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > wystarczy tylko pozytywny wynik egzaminu - do uzyskania z archiwum :)
    ...archiwum Wydziału Komunikacji :)
    Jeżeli nie trafi na ślepą i głupią pipę (co zdarza się już coraz rzadziej),
    to takiego zaświadczenia nie uzyska.

    > A w par 5.
    > 3. Nie wymaga się ukończenia szkolenia podstawowego od osób
    > ubiegających się o prawo jazdy kategorii:
    > 1) B lub B1 - jeżeli posiadają prawo jazdy kategorii C lub D;

    Tak było do bodajże 1 lipca 1999. Do tego czasu mogłeś uzyskać PJ kat. C lub
    D (wymagane do pracy jako kierowcy zawodowego), nie posiadając B
    Po tym okresie wprowadzono kolejność B-C-C+E lub B-D-D+E
    Więc jeżeli zdałeś C lub D przed tą datą, to faktycznie nie musisz iść na
    szkolenie (co IMHO jest BZDURĄ do kwadratu), bo przepisy od tego czasu
    zmieniły się wielokrotnie.

    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 22. Data: 2011-05-08 19:42:17
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > No bo w koncu co ma kapitan zrobic jak mu cala zaloga wypadnie za
    > burte ?
    ...schodzi z pokładu ostatni...:)
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 23. Data: 2011-05-08 23:13:54
    Od: "pm" <x...@w...pl>

    ?> Tego w watku inicjujacym nie bylo, ale... pytanie czy kursant "prowadzi
    > pojazd mechaniczny". Wydaje mi sie, ze nie, poniewaz.. nie ma do tego
    > uprawnien! Pojazd prowadzi instruktor.

    niby słusznie - w rozumieniu "ponosi odpowiedzialność za pojazd i skutki
    jego prowadzenia"
    tyle że jakiś czas temu babka która podczas nauki (uczona)
    spowodowała wypadek dostała za to wyrok
    była dość głośna sprawa

  • 24. Data: 2011-05-09 09:08:41
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-05-08 23:13, pm pisze:
> [...]
    > jego prowadzenia"
    > tyle że jakiś czas temu babka która podczas nauki (uczona)

    Pamietam, wg. mnie tak nie powinno byc.
    Kierowca przejmuje odpowiedzalnosc za swoje poczynania odbierajac PJ. W
    koncu po to jest to szkolenie. Zreszta kursant w "L"ce nie ma
    praktycznie zadnej wladzy, wykonuje polecenia instruktora, wiec
    obarczanie go odpowiedzialnoscia za zdarzenie drogowe nie jest sensowne.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 25. Data: 2011-05-09 11:37:24
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-05-09 09:08, MarcinJM pisze:
    > wiec obarczanie go odpowiedzialnoscia za zdarzenie drogowe nie jest
    > sensowne.

    Kursant teorię zna lub raczej znać powinien. Dorosły jest więc ma
    świadomość na co się decyduje siadając za kierownicą. Jest zdrowy
    fizycznie i psychicznie co orzeka lekarz więc nielogiczne i samobójcze
    decyzje nie powinny mieć miejsca. To wystarczy aby był odpowiedzialny za
    niektóre swoje błędy których instruktor nie jest w stanie poprawić.

  • 26. Data: 2011-05-09 12:03:33
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-08 12:06, MarcinJM pisze:
    (...)
    > Tego w watku inicjujacym nie bylo, ale... pytanie czy kursant "prowadzi
    > pojazd mechaniczny". Wydaje mi sie, ze nie, poniewaz.. nie ma do tego
    > uprawnien! Pojazd prowadzi instruktor.

    Jak najbardziej pojazd prowadzi kursant, tyle że pod nadzorem.
    Dodatkowo nie jest tak, że instruktor ponosi całkowita odpowiedzialność
    za czyny kursanta.

  • 27. Data: 2011-05-09 12:10:28
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Pamietam, wg. mnie tak nie powinno byc.

    Jak najbardziej powinno i tak jest, tyle tylko, że każda ze stron
    ponosi odpowiedzialność w zależności od zaistniałej sytuacji.
    Co do cytowanej sytuacji, to może kolega by dał do niej jakieś
    odniesienie, ponieważ spraw tego typu było już kilka i orzeczenia
    były różne - zależnie od stopnia winy każdej ze stron.

    > Kierowca przejmuje odpowiedzalnosc za swoje poczynania odbierajac PJ.

    Nieprawda. Kierowcą (no, prowadzącym) można jak najbardziej być
    bez posiadania stosownych uprawnień.

    > koncu po to jest to szkolenie. Zreszta kursant w "L"ce nie ma
    > praktycznie zadnej wladzy, wykonuje polecenia instruktora, wiec
    > obarczanie go odpowiedzialnoscia za zdarzenie drogowe nie jest sensowne.

    Bardzo złe podejście - zresztą pięknie pokazujące patologię w
    zakresie szkolenia kierowców jak i podejścia do odpwiedzialności
    w ogóle.

  • 28. Data: 2011-05-09 12:11:41
    Od: Grejon <g...@g...com>

> [...]

    > jego prowadzenia"
    > tyle że jakiś czas temu babka która podczas nauki (uczona)

    Została oskarżona ale ją uniewinnili. Skazali tylko instruktora.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 29. Data: 2011-05-09 12:27:05
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-09 12:11, Grejon pisze:

    > Została oskarżona ale ją uniewinnili. Skazali tylko instruktora.

    Jak pisałem takich spraw było kilka - zależy o jakiej była mowa.

  • 30. Data: 2011-05-09 12:37:07
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-09 11:37, Excite pisze:

    > Kursant teorię zna lub raczej znać powinien.

    Tu się zgadzamy, o tyle, że ja bym nazwał znajomością podstawowych
    zasad ruchu oraz bezpieczeństwa.

    > Dorosły jest więc ma
    > świadomość na co się decyduje siadając za kierownicą.

    Dorosły niekoniecznie, niemniej w części odpowiedzialny za swoje czyny.

    > Jest zdrowy
    > fizycznie i psychicznie co orzeka lekarz więc nielogiczne i samobójcze
    > decyzje nie powinny mieć miejsca.

    Fizycznie zdrowy być nie musi, za to jest problem ze zdrowiem
    psychicznym.

    > To wystarczy aby był odpowiedzialny za
    > niektóre swoje błędy których instruktor nie jest w stanie poprawić.

    Tak, to prawda - za niektóre błędy odpowiada i nie można twierdzić,
    że instruktor zawsze odpowiada w 100% za czyny kursanta.