  • 31. Data: 2011-05-09 12:59:01
    Temat: Re: Kurs na C ( zabrane prawko)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości
    news:iq6kja$bno$1@node2.news.atman.pl...
    > ...archiwum Wydziału Komunikacji :)
    > Jeżeli nie trafi na ślepą i głupią pipę (co zdarza się już coraz
    > rzadziej), to takiego zaświadczenia nie uzyska.

    Ale dlaczego mialaby nie wydac ?
    To sie moze w sadzie skonczyc :-)

    > Tak było do bodajże 1 lipca 1999. Do tego czasu mogłeś uzyskać PJ
    > kat. C lub D (wymagane do pracy jako kierowcy zawodowego), nie
    > posiadając B
    > Po tym okresie wprowadzono kolejność B-C-C+E lub B-D-D+E
    > Więc jeżeli zdałeś C lub D przed tą datą, to faktycznie nie
    > musisz iść na szkolenie (co IMHO jest BZDURĄ do kwadratu)

    Czemu - po 10 latach w ciezarowce jezdzic chyba umiesz.

    Tak czy inaczej cos mi sie wydaje ze minister sie troche zaplatal w
    przepisach.
    O ile pomysl zeby kandydat uczyl sie jezdzic najpierw za kierownica
    osobowki, a dopiero potem posadzic go w ciezarowce, nie jest zly,
    to przy braku zakazu ustawowego sformulowania troche nie pasuja.
    No ale w sumie pomysl jest realizowany.

    J.

  • 32. Data: 2011-05-09 13:11:36
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-05-09 12:37, Artur Maśląg pisze:
    > Tu się zgadzamy, o tyle, że ja bym nazwał znajomością podstawowych
    > zasad ruchu oraz bezpieczeństwa.

    Niestety praktyka jest taka że ludzie do kursu prawa jazdy podchodzą jak
    do zbędnej formalności zmuszeni przez paragrafy ustawy. Teorię byle
    odwalić, egzamin wewnętrzny z teorii po wykuciu na pamięć ale bez
    zrozumienia większości pytań. I przychodzi taki na praktykę co teorię
    odbył i pojęcia nie ma co to jest ruch prawostronny, droga, przejście
    dla pieszych itp. Do tego ceny szkoleń idą w dół więc i jakość tych
    szkoleń musi się pogarszać. Jeszcze trochę i kurs kat. B będzie można
    odwalić za 700zł czyli połowę ceny z przed 2 lat kiedy to cena paliwa
    była niższa.

    > Fizycznie zdrowy być nie musi, za to jest problem ze zdrowiem
    > psychicznym.

    Fizycznie musi być zdrowy w zakresie który pozwala mu na bezpieczne
    prowadzenie samochodu bez żadnych dodatkowych ograniczeń jeśli mówimy o
    zwyczajnej kategorii B dla każdego (nie osoby niepełnosprawnej).
    Teoretycznie musi być również zdrowy psychicznie ale w praktyce czuby
    też idą na kurs. Przy obecnych procedurach badania lekarskiego po prostu
    nie da się skutecznie weryfikować zdrowia psychicznego kursantów.

    > Tak, to prawda - za niektóre błędy odpowiada i nie można twierdzić,
    > że instruktor zawsze odpowiada w 100% za czyny kursanta.

    Niestety spora część ludzi błędnie myśli że instruktor w samochodzie
    jest wszechmogący co słychać po klaksonach na elki. Tak samo błędne
    myślenie jak równie popularne w Polsce przekonanie że przejście dla
    pieszych jest na chodniku a pieszy na przejściu ma zawsze pierwszeństwo.
    Po prostu mamy niewyedukowane społeczeństwo ignorantów motoryzacyjnych
    które w sumie nie było by niczym dziwnym ale tak ze 40 lat temu.

  • 33. Data: 2011-05-10 08:42:35
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Ale dlaczego mialaby nie wydac ?
    > To sie moze w sadzie skonczyc :-)
    Nie sądzę :)

    > Czemu - po 10 latach w ciezarowce jezdzic chyba umiesz.
    Tak - oficjalnie do 80 km/h :)
    Przy prędkościach, jakie uzyskują obecne samochody osobowe doszkolenie nie
    jest głupim pomysłem.

    Równie dobrze mogę powiedzieć, że mając 10 lat prawko kat B nie chcę chodzić
    na kurs A, bo teoria w części zasadniczej
    jest dokładnie taka sama. Tymczasem muszę się nudzić na zajęcich
    teoretycznych kolejny raz wysłuchując dyktanda PORD.

    > Tak czy inaczej cos mi sie wydaje ze minister sie troche zaplatal w
    > przepisach.
    Nie pierwszy i nie ostatni raz niestety :)
    Pozdrawiam !
    WOJO

  • 34. Data: 2011-05-14 20:15:24
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 8 May 2011 18:57:29 +0200, "Dysiek" <b...@b...pl> wrote:

    >Ale on tylko do 130 km/h ;-)

    Do 120 km/h :)

    http://www.pixhost.org/show/2437/7196629_spiewnik.jp

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 35. Data: 2011-05-15 14:19:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 May 2011 08:42:35 +0200, WOJO wrote:
    >Nie sądzę :)

    Odmowa to decyzja, w koncu organem odwolawczym zostanie sad :-)

    >Tak - oficjalnie do 80 km/h :)
    >Przy prędkościach, jakie uzyskują obecne samochody osobowe doszkolenie nie
    >jest głupim pomysłem.

    Glupie nie jest .. tylko ze na standardowym kursie na B to tez raczej
    80 nie przekroczysz :-)

> [...]
    >jest dokładnie taka sama. Tymczasem muszę się nudzić na zajęcich
    >teoretycznych kolejny raz wysłuchując dyktanda PORD.

    A musisz ? Nie ma jakos tak ze zdajesz tylko czesc dodatkowa ?

    A z drugiej strony - po 10 latach to pewnie juz polowe przepisow
    zdazyles zapomniec, przyda sie odswiezenie :-)

    >Nie pierwszy i nie ostatni raz niestety :)

    Tym niemniej meritum ich nie jest takie zle.

    J.