  • 1. Data: 2011-05-07 20:16:48
    Temat: Jaka chemia na zaśniedziałe styki?
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W tylnej lampie tak zaśniedziały styki do żarówki (biały nalocik na
    aluminium), że przestała ona działać. Nie da się tego drucianą szczotką
    wyczyścić, więc pomyślałem o jakiejś chemii.
    Macie jakies sprawdzone środki na takie cuda? Element jest w miarę
    mały, mogę cały i w tym zatopić, żeby dobrze "wyżarło".
    Czym to później zakonserwować na przyszłość?
    --
    venioo
    GG:198909

  • 2. Data: 2011-05-07 21:14:28
    Temat: Re: Jaka chemia na zaśniedziałe styki?
    Od: krz <a...@g...pl>

    W dniu 2011-05-07 20:16, venioo pisze:
> [...]
    > mogę cały i w tym zatopić, żeby dobrze "wyżarło".
    > Czym to później zakonserwować na przyszłość?

    Coca-cola.

  • 3. Data: 2011-05-07 21:26:47
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    krz <a...@g...pl> napisał(a):

    > Coca-cola.

    toż to świętokradztwo !
    a "Cherry Coke" to było by jeszcze gorzej ;)

  • 4. Data: 2011-05-07 21:37:35
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Sat, 07 May 2011 20:16:48 +0200, venioo napisał(a):

> [...]
    > wyczyścić, więc pomyślałem o jakiejś chemii.
    > Macie jakies sprawdzone środki na takie cuda?

    Mi kiedyś w takiej sytuacji pomógł specyfik sygnowany znaczkiem Motip`a,
    więc może przepatrz ich ofertę (piszę o Motip`ie bo myślę, że o
    produktach Wurth`a nie muszę Ci wspominać).

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 5. Data: 2011-05-07 21:52:14
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    venioo wrote:
> [...]
    > mały, mogę cały i w tym zatopić, żeby dobrze "wyżarło".
    > Czym to później zakonserwować na przyszłość?

    eeeee, chemia? Papier scierny/ nozyk do taper /pilnik. Doskrob sie do metalu.
    Na chemie wydasz pewnie ze 20zl i nie wiadomo czy to cos zdziala.

  • 6. Data: 2011-05-07 22:01:41
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Papkin pisze:

    > eeeee, chemia? Papier scierny/ nozyk do taper /pilnik. Doskrob sie do
    > metalu. Na chemie wydasz pewnie ze 20zl i nie wiadomo czy to cos zdziala.
    popieram. Nie wiesz co to za nalot na aluminium, a samo aluminum już
    jest słabe - nawet środki do czyszczenia kranów i wanien go mogą
    zniszczyć. tak wiec mechanicznie usuń naloty i nasmaruj żeby nie powróciły.

    ToMasz

  • 7. Data: 2011-05-07 22:06:30
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "venioo" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > mogę cały i w tym zatopić, żeby dobrze "wyżarło".
    > Czym to później zakonserwować na przyszłość?

    Odkamieniacz zawierający kwasy nieorganiczne, np W5 z lidla. Ja tak
    czyściłem małe elementy całe białe z powodu tlenków glinu w myjce
    ultradźwiekowej. Potem mechaniczne usunięcie resztek(szczoteczką do zębów) i
    solidne płukanie a do zabezpieczenia wazelina techniczna (bezkwasowa) -
    wytrzymało parę lat (to znaczy do teraz nie ma problemów ze stykiem, ale ze
    trzy lata tam nie zaglądałem).

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 8. Data: 2011-05-08 00:04:17
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-07 21:37, Seba pisze:

    > Mi kiedyś w takiej sytuacji pomógł specyfik sygnowany znaczkiem Motip`a,
    > więc może przepatrz ich ofertę (piszę o Motip`ie bo myślę, że o
    > produktach Wurth`a nie muszę Ci wspominać).

    Na "jednorazową akcję" raczej szukam jak najtańszej alternatywy, tym
    bardziej, że samochód jest leciwy i nie za duzo wart, ale wozi mi dupsko
    do pracy codziennie ;)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 9. Data: 2011-05-08 00:06:08
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-07 22:01, ToMasz pisze:

    > popieram. Nie wiesz co to za nalot na aluminium, a samo aluminum już
    > jest słabe - nawet środki do czyszczenia kranów i wanien go mogą
    > zniszczyć. tak wiec mechanicznie usuń naloty i nasmaruj żeby nie powróciły.

    ale co ja wcisne w gniazdo od żarówki? a jeszcze poruszać by tym trzeba
    było, żeby zadziałało ;)
    A znowu bez przesady, 20pln to nie majatek, wazniejsze dla mnie, zeby
    problem rozwiazać.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 10. Data: 2011-05-08 00:08:04
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-07 22:06, Yogi(n) pisze:

> [...]
    > (bezkwasowa) - wytrzymało parę lat (to znaczy do teraz nie ma problemów
    > ze stykiem, ale ze trzy lata tam nie zaglądałem).

    akurat nie mam lidla pod ręką żeby do niego zajrzeć co tam mają, ale jak
    juz pojade, to odkamieniacz do czego? taki jak do czajnika? czy jakiś
    inny specyfik? ma to jakąś nazwę?

    --
    venioo
    GG:198909