  • 1. Data: 2011-05-08 10:46:57
    Temat: Kurs na C ( zabrane prawko)
    Od: "Ramzes" <j...@g...pl>

    Witam
    Czy można robić kurs na kat C, mając zabrane prawo jazdy ( jeszcze ok 10
    miesiecy )

  • 2. Data: 2011-05-08 11:13:55
    Temat: Re: Kurs na C ( zabrane prawko)
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-05-08 10:46, Ramzes pisze:
    > Witam
    > Czy mo?na robiae kurs na kat C, maj?c zabrane prawo jazdy ( jeszcze ok 10
    > miesiecy )

    Mozna

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 3. Data: 2011-05-08 11:51:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 08 May 2011 11:13:55 +0200, MarcinJM wrote:

    >Mozna

    Na pewno ? To nie "zabrali PJ kat B", tylko orzeczony zakaz
    prowadzenia pojazdow ... a jakiej kategorii ?

    Pomijajac ewentualne problemy w razie wypadku na kursie, to co potem ?
    Nie wydadza pewnie.
    Zaczalbym od przeczytania wyroku .. a potem moze jakas prosba do sadu,
    czasem im sie zdarza zabronic jazdy osobowka a pozwolic autobusem ..

    J.

  • 4. Data: 2011-05-08 12:02:18
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-05-08 11:51, J.F. pisze:

> [...]
    > Zaczalbym od przeczytania wyroku .. a potem moze jakas prosba do sadu,
    > czasem im sie zdarza zabronic jazdy osobowka a pozwolic autobusem ..

    Kurs mozesz zrobic zawsze, jesli nie masz ponizej XX lat.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 5. Data: 2011-05-08 12:04:36
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin MarcinJM

    > Kurs mozesz zrobic zawsze, jesli nie masz ponizej XX lat.

    Jeśli ma orzeczony zakaz poruszania się pojazdami mechanicznymi to nie
    może robić, bo jak można zrobić kurs nie jeżdżąc?

  • 6. Data: 2011-05-08 12:04:48
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-05-08 12:02, MarcinJM pisze:
    > Kurs mozesz zrobic zawsze, jesli nie masz ponizej XX lat.

    Nakursie nie ty prowadzisz auto, tylko instruktor. Twoimi rekoma, to
    prawda, ale on jest odwpowiedziany za wszystko, co sie z autem dzieje.
    Tak samo na statku: kapitan moze powierzyc kolo sterowe KAZDEMU, ale to
    ON prowadzi statek, ze wszelkimi konsekwencjami.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 7. Data: 2011-05-08 12:06:59
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-05-08 12:04, to pisze:
    > begin MarcinJM

    > Jeśli ma orzeczony zakaz poruszania się pojazdami mechanicznymi to nie
    > może robić, bo jak można zrobić kurs nie jeżdżąc?

    Tego w watku inicjujacym nie bylo, ale... pytanie czy kursant "prowadzi
    pojazd mechaniczny". Wydaje mi sie, ze nie, poniewaz.. nie ma do tego
    uprawnien! Pojazd prowadzi instruktor.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 8. Data: 2011-05-08 12:47:48
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin MarcinJM

    > Tego w watku inicjujacym nie bylo, ale...

    Skoro mowa o jakimś okresie czasowym to pewnie ma i zakaz...

    > pytanie czy kursant "prowadzi
    > pojazd mechaniczny". Wydaje mi sie, ze nie, poniewaz.. nie ma do tego
    > uprawnien! Pojazd prowadzi instruktor.

    Piłeś? ;)

  • 9. Data: 2011-05-08 12:51:18
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin MarcinJM

> [...]
    > Tak samo na statku: kapitan moze powierzyc kolo sterowe KAZDEMU, ale to
    > ON prowadzi statek, ze wszelkimi konsekwencjami.

    Pojazd prowadzi ten, co go prowadzi, czyli kursant. Instruktor ponosi
    odpowiedzialność tylko w pewnym zakresie.

  • 10. Data: 2011-05-08 13:27:15
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Czy można robić kurs na kat C, mając zabrane prawo jazdy ( jeszcze ok 10
    > miesiecy )
    Ogólna odpowiedź brzmi - można.
    Zacznijmy jednak od tego, że każdy szanujący się OSK, do którego się
    zwrócisz w celu zapisania się na kurs,
    poprosi Cię o PJ w celu zweryfikowania czy jesteś posiadaczem kat "B".
    Jeżeli nie oddałeś i masz zakaz, to posługujesz się nim nielegalnie, co
    podpada pod paragraf o posługiwaniu się fałszywym dokumentem.
    Wyjdzie na 100% w Wydziale Komunikacji i nieprzyjemności będzie miał OSK i
    Ty.
    Ja bym poczekał te 10 miesięcy, bo może się tak zdarzyć, że potem będziesz
    czekał kilka lat (oby w komfortowych warunkach własnego mieszkania....)
    Pozdrawiam !
    WOJO