  • 31. Data: 2011-06-26 11:13:31
    Temat: Re: Który telefon z dobrym aparatem?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011 23:09:13 +0200, ToMasz wrote:
    >Jaka komórka ma wbudowane głośniki 2x15 wat? absurd? a 5 mpix nie?

    Ano - 5Mpx juz nie. Optyka moze juz nie wyrabia.

    >jaka komórka ma wbudowaną latarkę z diodą 3 wat? parę sie znajdzie, ale
    >dioda wyłącza sie po paru sekundach bo sie spali. pozatym akumulator nie
    >wytrzyma nawet pół godziny?

    Moze sie przydac, a dioda z radiatorem nie jest duza. Byleby klient
    wiedzial o tej pol godzinie.

    >Jaka komórka bedzie działać pracujac jako gps tak gługo jak najtańszy

    No, moj SE K550 z trekbuddy kilkanascie h wytrzymuje, a gps rzekomo
    33h, jak bateria byla nowa.

    >garmin? ile telefonów wytrzyma deszcz? 5? na milion?

    A ile garminow wytrzyma upadek na nartach, z trzema koziolkami ? :-)

    >głupie pytania - prawda? Dla kogoś nie zorientowanego w temacie - nie są
    >głupie! Moja matka była w szoku, jak telefon moze miec GPS a niemieć
    >nawigacji! tyle ze dla 90% z nas to normalne.

    Z nas tu na grupie. Dla innych niekoniecznie.

    >Normalne jest to ze
    >bateria licha, ekran niewidoczny w słońcu, odtwarzacz mp3 nawet gra, ale
    >z playlistą to juz różnie, latarka z "flesza" albo białego ekranu -
    >mizerna. ale panie aparat foto pińcetmegapixeli!

    Dlatego lubie swoje K550 - playlisty sa, latarka w miare przyzwoita,
    choc ekran w sloncu i aparat faktycznie do d* sa.

    J.

  • 32. Data: 2011-06-26 12:01:02
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "J.F." napisał:

    > Ale tez nie trzeba w tym celu szukac "najlepszego aparatu".

    Zarówno w topicu jak i w wistującym poście jest mowa o "dobrym". Ja to
    rozumiem tak, że nie konkurującym z prostą "małpką", tylko mogącym ją jako
    tako zastąpić w razie nagłej potrzeby. Dlatego nie rozumiem tego świętego
    oburzenia grupowych Bułhaków.

    > Skoro takie wazne, to mozna sobie skopiowac na telefon.

    Można też udzielić kilku innych rad, równie bezbłędnych z teoretycznego
    punktu widzenia, natomiast dość słabo sprawdzających się w tzw. życiu
    codziennym.

    > A nawiasem mowiac odczytywanie w komorce zdjecia kartki to jest trudne
    > zadanie - nie kazda ma odpowiedni zoom.

    E tam. Skoro nawet ja sobie z tym radzę, to i 95% gospodyń etc.

    JoteR

  • 33. Data: 2011-06-26 13:14:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 26 Jun 2011 14:01:02 +0200, JoteR wrote:

> [...]
    >tako zastąpić w razie nagłej potrzeby. Dlatego nie rozumiem tego świętego

    "Szukam telefonu z dobrym aparatem foto - makro, możliwie duży zoom,
    lampa błyskowa, ustawianie ostrości także punktowe, min. 5
    megapikseli."

    Jak na razie takie rzeczy to tylko w Erze.

    >E tam. Skoro nawet ja sobie z tym radzę, to i 95% gospodyń etc.

    A sprawdziles jak to wyglda na 95% telefonow ?

    J.

  • 34. Data: 2011-06-26 14:30:12
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "J.F." napisał:

    > "Szukam telefonu z dobrym aparatem foto

    No właśnie - "dobrym", czyli nie "najlepszym". Wiem, czepiam się...

    > - makro, możliwie duży zoom, lampa błyskowa, ustawianie ostrości
    > także punktowe, min. 5 megapikseli."
    >
    > Jak na razie takie rzeczy to tylko w Erze.

    E tam, w większości to są możliwości średniobudżetowego Samsunga.

    > A sprawdziles jak to wyglda na 95% telefonow ?

    No, na moje oko to większość ajfony, reszta ajfonopodobne dotykowce.
    Przynajmniej w uroczych rączkach 95% warszawskich gospodyń, mijanych na
    ulicy, w galeriach i innych przybytkach masowej rozpusty. Tu problemów z
    zoomem raczej nie ma.
    Nie wiem, jak to wygląda w Gdańsku ;->

    JoteR

  • 35. Data: 2011-06-26 17:24:59
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 26 Jun 2011 01:00:23 +0200, JoteR napisał(a):

    > Dziewięćdziesięciu pięciu procentom gospodyń domowych z Gdańska wystarcza.

    Gospodynie nie zadają pytań tutaj. W każdym razie 95%.

    > Ciężko brnąć z kieszeniami wypchanymi elektroniką. Można sobie wrażliwe
    > miejsca poobcierać.

    Nie wiem, czy chce mi się dyskutować na takim poziomie merytorycznym.

    > Ale nadal jest to dodatkowe pudełko, które trzeba ładować i którego często
    > nie ma pod ręką, kiedy potrzeba. A telefon zazwyczaj jest.

    No to zadbaj by było pod ręką i naładowane. To nie jest jakaś wielka
    filozofia. Chyba, że to jakaś dysfukncja, że można pamiętać tylko o
    naładowaniu telefonu i posiadaniu go pod ręką?

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    A world is supported by four things ... the learning of the wise,

  • 36. Data: 2011-06-26 17:37:48
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 26 Jun 2011 02:25:52 +0200, atm napisał(a):

> [...]
    n-ixus-130-camera-comparison.html

    > Drugie porownanie:
    > http://thehandheldblog.com/2010/10/04/shootout-nokia
    -n8-v-canon-550d-dslr/

    Równie bezwartościowe, skoro do dyspozycji są jedynie przeskalowane w dół
    wersje zdjęć. Tak się tego zwyczajnie nie robi. O tym, że do testów w 550D
    prawie wszystkie zdjęcia zrobione były programem "zielonym" lub w
    najlepszym przypadku włączony był któryś z idioten-programów tematycznych
    już nawet nie chce mi się wspominać.

    > Nie chce udowodnic, ze N8 jest swietnym aparatem a jedynie, ze moze
    > stanac w szranki z przecietnymi kompaktami.

    Może, dopóki nie potrzebujesz choćby i trzykrotnego zooma.

    > Jak dla mnie to
    > wystarczajaca jakosc ze smartfona.

    Może i wystarczająca. Problem w tym, że jakość zdjęć z N8 w tej klasie jest
    WYJĄTKOWO dobra i nijak się ma do większości innych smartfonów.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 37. Data: 2011-06-26 17:42:41
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 26 Jun 2011 02:37:12 +0200, atm napisał(a):

    > Ale Andy nie chce prawdopodobnie nosic zawsze ze soba aparatu. N8
    > udowadnia, ze aparat w komorce nie musi byc byle jaki.

    Jest wyjątkowo dobry w N8. Z naciskiem na *wyjątkowo*.

    > Pewnie, ze stala
    > ogniskowa 28mm bodajze moze byc jakims ograniczeniem

    Zwłaszcza że Andy w pierwszym poście wyraźnie zaznaczył, że chciałby zoom.
    Możliwie duży.

    > ale chyba JoteR
    > zauwazyl ze nie przy kazdej okazji trzeba strugac sztuke, moze chodzic
    > na przyklad o zrobienie kilku fotek rodzinie czy dzieciom
    > bez wiekszych walorow artystycznych za to na poziomie przecietnego
    > kompakta jesli chodzi o strone techniczna i tyle.

    Nic nie pisałem tu o robieniu sztuki.

    > Mam Canona 720IS, niby nie jest duzy, ale z etui robi sie pakuneczek
    > daleki od wielkosci kieszeni spodni. Uzywam SGSa, z ktorego fotki sa
    > akceptowalne w dobrych warunkach oswietleniowych i dzieki temu zrobilem
    > sporo zdjec, ktore przy zalozeniu noszenia aparatu (ktorego nie chce sie
    > nosic), nigdy by nie powstaly.

    A ja używam czasem aparaciku w Desire. Nadaje się do zrobienia fotki do
    szybkiego wysłana jej na twittera/facebooka, ale poza tym sięgam po aparat.
    Który to aparat mam z reguły przy sobie.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Krocz naprzód, mężny światłości synu

  • 38. Data: 2011-06-26 17:48:19
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > prawie wszystkie zdjęcia zrobione były programem "zielonym" lub w
    > najlepszym przypadku włączony był któryś z idioten-programów tematycznych

    Jeden z pierwszych linkow w artykule:
    http://www.mediafire.com/n8shootout
    Nokia tez jechala pewnie na zielonym ;]
    Marudzisz, masz nieobrobione oryginaly z obu aparatow w pelnej
    rozdzielczosci. Oba aparaty jechaly na swojej automatyce co jest zarazem
    testem oprogramowania. Czy uwazasz, ze 550D ma tryb zielony gorszy od N8?

    > Może, dopóki nie potrzebujesz choćby i trzykrotnego zooma.

    Masz racje. Jednak idac tym tokiem myslowym mozna wymagac wiecej. Gdyby
    N8 miala zoom optyczny, to czemu nie wymienne obiektywy?

    > Może i wystarczająca. Problem w tym, że jakość zdjęć z N8 w tej klasie jest
    > WYJĄTKOWO dobra i nijak się ma do większości innych smartfonów.

    Dlatego sugeruje pytajacemu wlasnie ten model. Faktem jest jednak, ze
    pytajacy chcial rowniez zoom i inne wodotreyski, jesli bedzie sie przy
    nich upieral to nie pozostanie mu nic innego jak kupno aparatu foto.
    Pozdrawiam.....Rafal

  • 39. Data: 2011-06-26 17:48:30
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 26 Jun 2011 16:30:12 +0200, JoteR napisał(a):

    > No właśnie - "dobrym", czyli nie "najlepszym". Wiem, czepiam się...

    Nie, ty się nie czepiasz. Ty zwyczajnie na słowie "dobrym" zakończyłeś
    czytanie listy wymagań.

    > E tam, w większości to są możliwości średniobudżetowego Samsunga.

    :) No to pokaż tego średniobudżetowego Samsunga z zoomem. Optycznym, rzecz
    jasna, nie cyfrowym.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "The gift is the blessing of the giver."

  • 40. Data: 2011-06-26 17:57:19
    Od: atm <...@v...pl>

    > A ja używam czasem aparaciku w Desire. Nadaje się do zrobienia fotki do
    > szybkiego wysłana jej na twittera/facebooka, ale poza tym sięgam po aparat.
    > Który to aparat mam z reguły przy sobie.

    Andy, wez ta sugestie pod uwage, bo nie da sie wszystkich Twoich
    oczekiwan zmiescic w komorce. Swego czasu Samsung robil aparat foto z
    modulem telefonicznym, ale chyba byl to niewypal:
    http://www.3g.co.uk/PR/Feb2009/Samsung_Memoir_8_MP_C
    amera_Phone_Launched_3G.htm