  • 1. Data: 2011-06-24 16:54:03
    Temat: Który telefon z dobrym aparatem?
    Od: "andy" <a...@c...pl>

    Dzięki podpowiedziom w wątku "Zdjęcia z datownikiem?", zalazłem programy
    rozwiązujące problem datowania zdjęć.
    Dodawanie daty do zdjęcia jest możliwe w darmowych IrfanView oraz XnView,
    trzeba trochę czasu aby wygląd daty był taki jaki chcemy.
    Lepszy jest Gena PhotoStamper (25$) prosty w obsłudze i co ważne można
    cofnąć datownik gdy nie jest potrzebny.
    Nie musze więc szukać aparatu foto z datownikiem.
    Szukam telefonu z dobrym aparatem foto - makro, możliwie duży zoom, lampa
    błyskowa, ustawianie ostrości także punktowe, min. 5 megapikseli.
    Preferowane funkcje to telefon i aparat foto, pozostałe mniej ważne, choć
    przydałby się GPS (kompas) ale niekoniecznie.
    Który telefon wybrać?

  • 2. Data: 2011-06-24 17:22:30
    Temat: Re: Który telefon z dobrym aparatem?
    Od: Wojciech Waga aka wojek <n...@d...pl>

    andy pisze:
> [...]
    > Preferowane funkcje to telefon i aparat foto, pozostałe mniej ważne,
    > choć przydałby się GPS (kompas) ale niekoniecznie.

    SE C905 ma chyba wszystko czego chcesz.

    pozdr.
    w.

  • 3. Data: 2011-06-24 18:07:07
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    andy pisze:
> [...]
    > cofnąć datownik gdy nie jest potrzebny.
    > Nie musze więc szukać aparatu foto z datownikiem.
    niema takich. tzn jakikolwiek telefon z aparatem znajdziesz, zawsze
    będzie "cyfrówka" za 10% jego ceny która zrobi lepsze zdjęcia.
    > makro, możliwie duży zoom,
    jaki zoooooom? jaja sobie robisz? obiektyw, szczególnie z zoooomem
    zabiera światło, wiec aby być jasny musi być szeroki. MAtryca musi
    przyjąć ograniczoną ilość światła - i baz szumów oddać jak najwierniej
    fotografowany objekt. jak myślisz, lepiej będzie mieć matryce wielkośći
    łebka od zapałki i 5 megapikseli, czy wielości znaczka pocztowego i 3
    megapiksele? policz w którym przypadku na jeden piksel padnie wiecej
    światła. Autofokus zadziała efektywnie tylko w makro, bo normalnie to
    bedzie od 150cm wszystko ostre. do makro to sobie Ricoha kup. Do
    sprawdzenia co można aparatem zrobić: minolte z1.
> [...]
    > Preferowane funkcje to telefon i aparat foto, pozostałe mniej ważne,
    > choć przydałby się GPS (kompas) ale niekoniecznie.
    jakikolwiek. obojętnie jaki wybierzesz zdjęcia będą porównywalne. JAk
    sfotografujesz to samo aparatem - zobaczysz różnice.

    ToMasz

  • 4. Data: 2011-06-24 18:22:20
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    andy napisał:
> [...]
    > Preferowane funkcje to telefon i aparat foto, pozostałe mniej ważne, choć
    > przydałby się GPS (kompas) ale niekoniecznie.

    Nokia N8.

    m.

  • 5. Data: 2011-06-24 19:26:00
    Od: "andy" <a...@c...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakikolwiek. obojętnie jaki wybierzesz zdjęcia będą porównywalne. JAk
    > sfotografujesz to samo aparatem - zobaczysz różnice.

    Rzecz w tym, że nie zawsze mamy przy sobie cyfrówkę, a jest coś do
    sfotografowania.
    K800 ma 3,2 megapikseli E52 3 megapiksele. K800 ma jednak większe
    możliwości.
    Kiedy jakiś czas temu porównałem zdjęcia zrobione K800 i Lumixem LZ1 to na
    pierwszy rzut oka większych różnic nie było widać.
    Dobry aparat w telefonie często jest przydatny, nie zawsze nosimy ze sobą
    cyfrówkę.

  • 6. Data: 2011-06-24 21:16:49
    Od: Wojciech Waga aka wojek <n...@d...pl>

    andy pisze:
> [...]
    > na pierwszy rzut oka większych różnic nie było widać.
    > Dobry aparat w telefonie często jest przydatny, nie zawsze nosimy ze

    Same "megapixele" niewiele mówią. Liczy się przede wszystkim optyka. SE
    z serii "C" mają autofocus co sporo daje. Między 2MPix K660i a 3.2MPix
    C702 jest kosmiczna różnica na korzyść C.

    pozdr.
    w.

  • 7. Data: 2011-06-24 21:18:36
    Od: Wojciech Waga aka wojek <n...@d...pl>

    Jeszcze doczepie to:

    http://asia.cnet.com/flashed-out-xenon-vs-led-620475
    12.htm

    pozdr.
    w.

  • 8. Data: 2011-06-24 21:31:23
    Od: sendilkelm <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-24 18:54, andy pisze:

    > Preferowane funkcje to telefon i aparat foto, pozostałe mniej ważne,
    > choć przydałby się GPS (kompas) ale niekoniecznie.
    > Który telefon wybrać?

    Multimedialną zabawką jest samsung wave. Nadaje się na podręczny skaner,
    fotki w dobrym świetle są OK, można pstryknąć także monitor:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f60dda7e23f208a6
    .html

    No i filmy... W super jakości, można go używać jako wideo-rejestrator w
    samochodzie... :-)

    --
    sendilkelm

  • 9. Data: 2011-06-25 12:01:58
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Wojciech Waga aka wojek pisze:
    > Jeszcze doczepie to:
    >
    > http://asia.cnet.com/flashed-out-xenon-vs-led-620475
    12.htm

    > pozdr.
    > w.
    nic to nie wnosi. jak aparatem pstrykniesz fotkę, komuś kto stoi 2m od
    apatatu, bedzie prześwietlony, a reszta czarna. jeśli pomyślisz, i dasz
    dłuższe otwarcie migawki, rozproszysz (nawet wbudowaną) lampę błyskową -
    to otrzymasz prawdziwe zdjęcie. NA zaprezentowanych fotkach wszystkie
    migawki miały ten sam czas? Piszecie o optyce. Dlaczego wiec ludzie
    zachwycają sie fotografią otworkową? W fotografi (technicznej) liczy sie
    wielkość matrycy. Po to aby mieć fizyczną odległość pomiędzy pikselami.
    dopiero potem okazuje sie ze trzeba zamontować optykę, bo matryca jest
    za duża. Tu - na odwrót. trylion megapikseli na łebku od szpilki. PO CO?
    skoro i tak tysiąc z nich przełoży sie na jeden odróżnialny piksel na
    fotografi? ale miliony much jedzą gó**o wiec nie mogą sie mylić.

    ToMasz

  • 10. Data: 2011-06-25 13:00:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Jun 2011 14:01:58 +0200, ToMasz wrote:
> [...]
    >to otrzymasz prawdziwe zdjęcie. NA zaprezentowanych fotkach wszystkie
    >migawki miały ten sam czas? Piszecie o optyce. Dlaczego wiec ludzie

    Kto sie zachwyca ten sie zachwyca. Obejrzyj te fotografie - chcialbys
    miec takie zdjecia ze slubu czy do reklamy ?

    Sa tez ludzie co sie zachwycali "lomography"

    J.