  • 11. Data: 2010-05-08 16:23:01
    Temat: Re: Krak?w - szukam fotografa do pomocy przy komunii 9 maja
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2010-05-07 23:30, Janko Muzykant pisze:

    > No ale nie dużo.
    > Taki urok psucia rynku :)

    jasne, że "nie dużo". w każdej branży tak jest. dał tak mało - może
    ktoś się skusi - a może nie ...
    To była oferta pracy komercyjna - w sumie ktoś chce - niech korzysta.
    Nie, to nie korzysta. Ciekawe, czy jakby napisał np. 500 zł to też
    byłoby, że mało czy już wystarczy ? a 1000 zł ? a 2000 zł ? do jakiej
    kwoty byśmy doszli za parę minut focenia.

    Wojtek

  • 12. Data: 2010-05-08 16:26:39
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2010-05-08 11:15, Wojtek pisze:

    > ehhh, kompleksy właśnie.

    Rozumiem, ze kompleksy wszystkich fotografów, którzy piszą na grupie i
    wą oburzeni ... bo nikt się do _TAKIEJ_ stawki nie pochyli. Bo każdy
    jest profi i jak nie zaoferują kwoty 10 razy więcej, to najlepiej
    zleceniodawcę zmieszać z błotem.

    Ja tam jestem za wolnym rynkiem - ktoś mało płaci - możesz nie brać tej
    roboty i zignorować (sam tak robię, choć w innej branży). Jak znajdzie
    jakiegoś "fotografia" który zrobi za jego stawkę to ok. Jego zarobek. I
    tego kto zrobi. Być może komuś się to będzie opłacało - choć ja też tego
    nie widzę :)

    Wojtek

  • 13. Data: 2010-05-08 16:30:23
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2010-05-08 09:27, Sergiusz Rozanski pisze:

    > Chyba u zleceniodawcy.

    To co niby zleceniodawca ma ci jeszcze zapewnić ? Szkolenie ? sprzęt ?
    obiad regeneracyjny ?
    Wolny rynek - jesteś dobry i się cenisz - nie bierzesz tej roboty.
    szybka piłka - widać ogłoszenie nie jest do ciebie.

    Mówię o całości - jakby nie napisał - to wielu by straciło czas pisząc
    maila, że owszem - mogą. Jaka stawka. Wtedy by się dowiedzieli i byliby
    rozczarowani. A tak masz jasność - mała stawka - uśmiechasz się i
    bierzesz inne zlecenie. Proste.

    Ciekawe od jakiej kwoty byłoby w takim razie "politycznie poprawne"
    danie ogłoszenia na grupie :) Żeby było ok ... ? Ja takiej nie widzę.
    Dla narzekających wiecznie - żadna nie będzie wystarczająca duża ?

    Wojtek

  • 14. Data: 2010-05-08 16:41:58
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On May 8, 6:30 pm, crazy bejbi

    > Ciekawe od jakiej kwoty byłoby w takim razie "politycznie poprawne"

    > Wojtek
    Politycznie poprawnie jest zarzucanie rynku towarem,
    produkowanym za glodowe stawki. Przez wiezniow i dzieci.
    StaM

  • 15. Data: 2010-05-08 16:45:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    crazy bejbi pisze:
> [...]
    > wą oburzeni ... bo nikt się do _TAKIEJ_ stawki nie pochyli. Bo każdy
    > jest profi i jak nie zaoferują kwoty 10 razy więcej, to najlepiej

    Wolny rynek więc i wolność słowa. Konsekwentnie. Nie widzę tu zmieszania
    z błotem tylko śmiech z kogoś, kto wygryzł konkurencję cennikiem i teraz
    obudził się z ręką w nocniku.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 16. Data: 2010-05-08 16:47:08
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    crazy bejbi pisze:
> [...]
    > byłoby, że mało czy już wystarczy ? a 1000 zł ? a 2000 zł ? do jakiej
    > kwoty byśmy doszli za parę minut focenia.

    Na moje oko 300-400 złotych. Za pstrykanie stówa, za dojazd, praktykę,
    posiadanie sprzętu i psucie niedzieli reszta.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jestem mistrzem, a wy się nie znacie/

  • 17. Data: 2010-05-08 16:50:44
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 08.05.2010 crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> napisał/a:
> [...]
    > byłoby, że mało czy już wystarczy ? a 1000 zł ? a 2000 zł ? do jakiej
    > kwoty byśmy doszli za parę minut focenia.

    Tak zakładam że to 20 minut to 20 dzieciaków - jedna klasa.
    Jak byś poszedł do salonu foto to szef by wysłał na komunie ucznia i
    skasował 800-1000zł za te 2.5h siedzenia w tym 40-50 odbitek. Sadzę że
    "bez kwitów" same raw+jpg z aparatu: 400-500zł to uczciwa cena.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 18. Data: 2010-05-08 17:21:49
    Od: "janek" <n...@a...pl>

    > Wolny rynek więc i wolność słowa. Konsekwentnie. Nie widzę tu zmieszania z
    > błotem tylko śmiech z kogoś, kto wygryzł konkurencję cennikiem i teraz
> [...]
    W punkt. Brawo.
    pozdr.J

  • 19. Data: 2010-05-08 17:38:31
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2010-05-08 18:41, q...@g...com pisze:
    > On May 8, 6:30 pm, crazy bejbi

    > Politycznie poprawnie jest zarzucanie rynku towarem,
    > produkowanym za glodowe stawki. Przez wiezniow i dzieci.

    Rozumiem żal ... ale ZAWSZE się pojawi ktoś, kto zrobi coś TANIEJ. Nawet
    czasem dochodzi do absurdów, że jak ty robisz za darmo, to ktoś
    "dopłaci". Reguluje to rynek. Takie fikołki są najczęściej chwilowe.

    Wojtek

  • 20. Data: 2010-05-08 17:39:51
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2010-05-08 18:45, Janko Muzykant pisze:

    > Wolny rynek więc i wolność słowa. Konsekwentnie. Nie widzę tu zmieszania
    > z błotem tylko śmiech z kogoś, kto wygryzł konkurencję cennikiem i teraz
    > obudził się z ręką w nocniku.

    W sumie z tym się zgadzam. Tylko, że na grupie ktoś inny, kto będzie
    chciał zaoferować np. 400-500 zł (tak jak piszesz) - zastanowi się 10
    razy, czy nie daje za mało ... i w końcu może nie dać ogłoszenia wtedy
    straci potencjalny ktoś kto chciał to zlecenie wziąć.

    Wojtek