  • 1. Data: 2010-05-07 07:09:12
    Temat: Minolta 5D + Unomat BC32T?
    Od: puchatek <p...@w...pl>

    Witam,

    Czy w/w zestaw bedzie dzialal poprawnie?
    (napiecie zmierzone na stopce lampy: 145V)

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2010-05-07 07:31:47
    Temat: Re: Minolta 5D + Unomat BC32T?
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-07 09:09, puchatek wrote:
    > Witam,
    > Czy w/w zestaw bedzie dzialal poprawnie?
    > (napiecie zmierzone na stopce lampy: 145V)

    TO nie jest raczej bezpieczne napięcie, więc lepiej nie podpinaj.
    Swoją drogą znajomy nieświadom tematu podobną lampę używał z powodzeniem,
    na jednym z cyfrowych korpusów. Odpowiedź więc brzmi: to ma szansę
    zadziałać, ale ma też szansę napsuć więcej niż warta sama lampa.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 3. Data: 2010-05-07 08:40:42
    Od: puchatek <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 07 May 2010 09:31:47 +0200, dominik napisał(a):

    > TO nie jest raczej bezpieczne napięcie, więc lepiej nie podpinaj.

    Rozumiem w takim razie, ze zakup takiego adaptera
    (http://www.allegro.pl/item995320993_goraca_stopka_s
    ony_minolta_zlacze_pc.html)
    nic nie da?
    W takim razie bede zmuszony uzyc fotoceli choc nie jest to zbyt wygodne
    rozwiazanie :/

    Dzieki
    Tomek

  • 4. Data: 2010-05-07 19:57:26
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-07 10:40, puchatek wrote:
> [...]
    ony_minolta_zlacze_pc.html)
    > nic nie da?
    > W takim razie bede zmuszony uzyc fotoceli choc nie jest to zbyt wygodne

    To zależy od tego jaki to jest adapter. Są takie, które umożliwiają
    podłączenie dowolnej lampy z byle napięciem, są jednak znacząco droższe.
    Ten tu zapewne posiada jedynie fizyczne przeniesienie styków czyli
    jakkolwiek przydatne to nie jest.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 5. Data: 2010-05-07 20:06:22
    Temat: Re: Re: Minolta 5D + Unomat BC32T?
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Fri, 7 May 2010 10:40:42 +0200, puchatek <p...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    sony_minolta_zlacze_pc.html)
    >nic nie da?
    >W takim razie bede zmuszony uzyc fotoceli choc nie jest to zbyt wygodne

    Albo poprosić znajomego elektronika o wstawienie tyrystora i opornika.
    W stopce tej lampy jest mnóstwo miejsca.
    Gdybyś był z Wrocławia, polecam się.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 6. Data: 2010-05-10 14:23:35
    Od: puchatek <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 07 May 2010 22:06:22 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Albo poprosić znajomego elektronika o wstawienie tyrystora i opornika.
    > W stopce tej lampy jest mnóstwo miejsca.
    > Gdybyś był z Wrocławia, polecam się.

    Dzieki, ale nie jestem z Wrocka a poza tym problem nieaktualny
    (przynajmniej tymczasowo).
    Pozyczylem Minolte 5D na weekend zeby ja przetestowac i porownac do mojego
    Fuji s6500. No i sie zawiodlem. Jakosc zdjec (w polaczeniu ze starymi
    analogowymi, ciemnymi szklami) nawet na wysokich czulosciach dosc dobra,
    ale glowny problem to byl strasznie wolny i pudlujacy AF (50% zdjec
    nietrafionych). Aparat wyraznie nie radzil sobie w mniej oswietlonych
    miejscach. Przedblyski wbudowana lampa nie za bardzo pomagaja. Czy to moze
    byc uszkodzenie AF czy po prostu ten typ tak ma? Czy nowsze modele
    minolty/sony (z amatorskiej polki) lepiej sobie radza w gorszych warunkach?

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 7. Data: 2010-05-10 17:58:33
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Mon, 10 May 2010 16:23:35 +0200, puchatek <p...@w...pl> wrote(a):

> [...]
    > byc uszkodzenie AF czy po prostu ten typ tak ma? Czy nowsze modele
    > minolty/sony (z amatorskiej polki) lepiej sobie radza w gorszych warunkach?

    Generalnie D5D tak ma. Z jasnymi szkłami (od f/2.8 działa krzyżak
    środkowy) jest lepiej. Alphy zachowują się znacznie lepiej, szczególnie
    te najnowsze, ale już A200 ma dużo lepszy AF.

    B.

  • 8. Data: 2010-05-11 22:58:23
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-10 16:23, puchatek wrote:
    > miejscach. Przedblyski wbudowana lampa nie za bardzo pomagaja. Czy to moze
    > byc uszkodzenie AF czy po prostu ten typ tak ma? Czy nowsze modele
    > minolty/sony (z amatorskiej polki) lepiej sobie radza w gorszych warunkach?

    W starym aparacie często bywa, że zakurzone są czujniki AF. Albo pudłują
    albo mają problem w ciemnych miejscach. Przedmuchanie potrafi uzdrowić
    sytuację.
    Co do minoli 5D to była ostatnią lustrzanką tej marki. Trochę na pokaz,
    ale zrobiona dość tanio i leciała w niej np migawka - taka bomba zegarowa.
    Jako, że sony ich kupował to mogli sobie pozwolić na ostatni strzał i
    zapomnieniu o serwisie (zobowiązania też przejął sony).

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564