  • 1. Data: 2010-05-07 12:17:21
    Temat: 5d live view mode
    Od: synesios <s...@i...pl>

    Witam,
    Kieruję swoje pytanie przedewszystkim do użytkowników Canon 5d Mark
    II. Czy ostrzenie (AF) w trybie Live View odbywa się tylko za pomocą
    dodatkowego przycisku z tyłu obudowy, czy można również ostrzyć
    nazwijmy to klasycznie, za pomocą spustu migawki?
    Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za odpowiedź

  • 2. Data: 2010-05-07 18:21:16
    Temat: Re: 5d live view mode
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 07.05.2010 synesios <s...@i...pl> napisał/a:
> [...]
    > nazwijmy to klasycznie, za pomocą spustu migawki?
    > Pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za odpowiedź

    Tylko dodatkowym i nie tylko w 5, w 50 też i pewnie w 7 również.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 3. Data: 2010-05-08 00:02:23
    Od: "Jacek Rogalewicz" <j...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości news:slrnhu8mgs.cr.write-only-with-spf@dns.media-lab
    .com.pl...

    > Tylko dodatkowym i nie tylko w 5, w 50 też i pewnie w 7 również.

    7d ma spustem migawki, 550d tez.

    pzdr.
    /JR

  • 4. Data: 2010-05-11 11:23:46
    Od: synesios <s...@i...pl>

    Tak 7d ma ostrzenie w trybie live view spustem migawki, o czym mogłem
    się przekonać w Media, szkoda tylko że jego matryca to niepełna
    klatka.

    A jak Panowie oceniają system ostrzenia 5d Mark II w trybie live view
    i przez wizjer? Czy firma Canon zastąpiła ten stary, nieefektywny,
    wolny system znany jeszcze np. z 20d czymś nowocześniejszym?

    Trochę mi wstyd porównując aparaty canon i nikkon gdzie nawet nikkon
    ze znacznie niższej półki cenowej ma znacznie lepszy system ostrzenia.
    Oczywiście nie podważam innych zalet Canona (np. matryca).

    Pozdrawiam
    S.

  • 5. Data: 2010-05-11 12:27:49
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 11.05.2010 synesios <s...@i...pl> napisał/a:
    > Tak 7d ma ostrzenie w trybie live view spustem migawki, o czym mogłem
    > się przekonać w Media, szkoda tylko że jego matryca to niepełna
    > klatka.

    A to nie wiedziałem, w 50d i 5dmk2 które mam w domu nie ostrzą ze spustu w lv,
    myślałem że 7d również.

    > A jak Panowie oceniają system ostrzenia 5d Mark II w trybie live view
    > i przez wizjer? Czy firma Canon zastąpiła ten stary, nieefektywny,
    > wolny system znany jeszcze np. z 20d czymś nowocześniejszym?

    W lv bardzo rzadko coś robię, głównie statyw, a tam raczej jest czas na
    ustawienie i zabawę. Co do wizjera to nie narzekam, ale głównie mam
    wkręcone 50/1.4 lub 30/2 na 8 więc trafność nie jest aż tak precyzyjnie
    potrzebna a fotki są żylety. Z zoomami gorzej, czuć np reostrzenie po
    kilkukrotnym uruchomieniu procesu, co imo świadczy o braku powtarzalności,

    > Trochę mi wstyd porównując aparaty canon i nikkon gdzie nawet nikkon
    > ze znacznie niższej półki cenowej ma znacznie lepszy system ostrzenia.
    > Oczywiście nie podważam innych zalet Canona (np. matryca).

    Ten typ tak ma :) coś za coś trzeba się było na coś zdecydować (w moim
    przypadku 15 lat temu gdy kupowałem eos-a 500 i jakieś później słoiki,
    teraz to jest finansowo trudne do odwrócenia :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 6. Data: 2010-05-12 19:52:14
    Od: "KrzysztofK" <krzysztof123(usun_cyfry_z_adresu)@456travelphoto.pl>

    A jak Panowie oceniają system ostrzenia 5d Mark II w trybie live view
    i przez wizjer? Czy firma Canon zastąpiła ten stary, nieefektywny,
    wolny system znany jeszcze np. z 20d czymś nowocześniejszym?

    Dobrze nie jest...
    Zazdroszcze żonie 7D - pięknie działa AF....
    ...i ma... poziomicę i grid!!! Wreszcie można prezycyjnie
    ustawić aparat fotografując architekturę. Mała rzecz a cieszy!

    Dlaczego nie mogą dodać tego w aktualizacji firmware
    np. dla 5D mkII??? Pieprzony marketing???

    A co ciekawe coraz częściej trzeba justować obiektywy.
    Niby same eLki więc nie powinno być problemu a jak się
    przyjrzeć zdjęciom np. jakiegoś słupa z kablami to po
    mikrojustacji jest często dramatyczna różnica...

    A ze starymi body od analoga do 5D w miarę wszystko działało
    OK! - teraz co nowsze body to konieczność zgrania z nim
    całego kompletu obiektywów...

    Pzdr
    KK