  • 1. Data: 2010-05-07 15:52:56
    Temat: Wybór drukarki. Canon IP4700, czy coś innego
    Od: Marcin Kopacz <x...@x...xxx>

    Witam.
    Sytuacja zmusiła mnie do zakupu drukarki i pomyślałem, że skoro już mam
    kupować coś nowego, to może plujka przy okazji nadająca się do wydruku
    zdjęć. Zainteresowała mnie drukarka z tematu, czyli Canon Pixma IP4700.
    Porównywałem ją z niższym modelem ip3600 i wyglądają dość podobnie,
    chociaż 4700 ma automatyczny duplex, który czasem przydaje się przy
    wydruku dokumentów (wiem, wiem, można ręcznie). Może ktoś z Was używał
    tych drukarek i może się podzielić wrażeniami.

    Jak pisałem, drukarka ma być używana przede wszystkim do wydruku
    dokumentów, jak i zdjęć. Co do tych drugich, to chyba więcej może być
    czarno-białych, niż kolorowych. A może macie jakieś inne sugestie w
    kwestii budżetowej drukarki do zdjęć? Chodzi mi o kwestie jakości,
    wydajności zbiorników z tuszem i generalnie kosztów eksploatacji.

    Raczej nie biorę pod uwagę urządzeń wielofunkcyjnych, bo pewnie drukarka
    będzie ustępować wspomnianym, a poza tym skaner mam.

    Z góry dzięki za jakieś sugestie
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2010-05-07 16:12:22
    Temat: Re: Wybór drukarki. Canon IP4700, czy coś innego
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marcin Kopacz" <x...@x...xxx> napisał:

> [...]
    > kwestii budżetowej drukarki do zdjęć? Chodzi mi o kwestie jakości,
    > wydajności zbiorników z tuszem i generalnie kosztów eksploatacji.

    Jeśli Canon, to przebadaj dokładnie sprawę trwałości wydruków. Gdzieś tak ze
    4 blata temu miałm drukarkę Canona - chyba IP3300 ale za dokładna nazwę
    modelu juz nie ręczę - i wydruki fotografii wykonane na oryginalnych
    atramentach Canona po pół roku leżenia w pokoju niezbyt jasno oświetlonym
    świetlówkami miały totalnie wyblakłe kolory. Drukowane w podobnym czasie na
    Epsonie 830 z jakimiś tanimi zamiennikami atramentów okazały się w tych
    samych warunkach znacznie trwalsze.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 3. Data: 2010-05-07 17:39:43
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On May 7, 6:12 pm, "Marek Wyszomirski"
    . Drukowane w podobnym czasie na
    > Epsonie 830 z jakimiś tanimi zamiennikami atramentów okazały się w tych
> [...]

    Mam Epsona DX7400 i jestem z tanich zamiennikow farby niezwykle
    zadowolony,
    ale w mojej drukarce ma tez znaczenie i wplyw na jakosc, papier
    fotograficzny.
    Pozdrawiam StaM

  • 4. Data: 2010-05-07 18:58:35
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <q...@g...com> napisał:

> [...]
    >zadowolony,
    >ale w mojej drukarce ma tez znaczenie i wplyw na jakosc, papier

    Na jakość, to chyba papier ma nawet wiekszy wpływ od atramentu. Co do
    trwałości - badań wpływu papieru nie robiłem. Zdjećia o których pisałem -
    zarówno te blaknace z Canona jak i te z Epsona były drukowane na identycznym
    papierze - jakiś do wydruk.ów fotograficznych glossy o podwyższonej
    gramaturze. Nie pamiętam juz dokładnie producenta papieru - wydaje mi się,
    że Emtec lub HP.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 5. Data: 2010-05-08 07:02:35
    Od: Marcin Kopacz <x...@x...xxx>

    W dniu 2010-05-07 18:12, Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    > Epsonie 830 z jakimiś tanimi zamiennikami atramentów okazały się w tych

    To nie brzmi jakoś specjalnie zachęcająco. Pół roku, to trochę mało,
    szczególnie że Canon na swojej stronie zapewnia o długowieczności
    wydruków przy użyciu ich oryginalnych atramentów. Może coś się zmieniło
    przez te 4 lata? :)

    Marcin

  • 6. Data: 2010-05-08 07:49:15
    Od: Łukasz K. <i...@l...pl>

    Użytkownik "Marcin Kopacz" <x...@x...xxx> napisał w wiadomości
> [...]
    > wydruku dokumentów (wiem, wiem, można ręcznie). Może ktoś z Was używał
    > tych drukarek i może się podzielić wrażeniami. (...)

    Może trochę nie na temat ale zastanów się nad Epsonem. A najlepiej poszukaj
    Epsona P50 + CISS. To system stałego zasilania - dolewasz tuszy i drukujesz
    ile wlezie. Zastrzegam, że taka drukarkla do mnie jedzie (tzn. model stylus
    photo 1400 + ciss). Po przeliczeniu koszty wydruku są śmieszne. Na forach
    bardzo sobie chwalą. Ja w poniedziałek mogę napisać jak się sprawuje i co o
    niej myślę.
    Gdy grzebałem po sieci w poszukiwaniu informacji to natknałem sięna
    wyliczenia że koszt atramentu dla odbitki 10x15 to 9 groszy. Ważene jednak
    aby kupić z pewnego źródła któe nie zostawi nas z problemem jeżeli się
    pojawi i kupować tylko dobre markowe tusze.

    Pozdrawiam
    Łukasz K.

  • 7. Data: 2010-05-08 14:39:25
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    Użytkownik "Łukasz K." <i...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > aby kupić z pewnego źródła któe nie zostawi nas z problemem jeżeli się
    > pojawi i kupować tylko dobre markowe tusze.

    Też jestem posiadaczem P50 i CISS. Uzywam tuszy Ink-Mate z Allegro - zdjęcia
    na papierze Epsona wychodzą porównywalnie z tymi na oryginalnych tuszach i
    lepiej niz odbitki z labu. Koszty wydruku są groszowe - w zasadzie liczy sie
    głównie cena papieru.
    Drobna rada - jak już dotrze do ciebie drukarka to oryginalne tusze wystaw
    na Allegro - zwróci ci się koszt zakupu zestawu: CISS + 6 butelek atramentu
    po 100 ml

    MaW

  • 8. Data: 2010-05-08 17:43:51
    Od: Marcin Kopacz <x...@x...xxx>

    W dniu 2010-05-08 09:49, Łukasz K. pisze:

> [...]
    > jednak aby kupić z pewnego źródła któe nie zostawi nas z problemem
    > jeżeli się pojawi i kupować tylko dobre markowe tusze.

    Myślałem o takim rozwiązaniu, nawet kojarzę, że parę lat temu chyba był
    na topie bodaj Lyson, ale nie wiem, na ile to by się sprawdzało w mojej
    sytuacji. Tak naprawdę drukowanie zdjęć byłoby bardziej przy okazji.
    Poza tym cenowo wykracza poza budżet, który sobie założyłem, tj. góra
    500-600zł. Możliwe, że zysk na atramencie wcale nie pokryje różnicy w
    cenie zakupu, coś jak zakładanie instalacji gazowej w samochodzie przy
    małych przebiegach. Chociaż może nie do końca trafione porównanie, bo na
    pewno tutaj jeszcze wchodzi kwestia jakości wydruków.
    Tak czy inaczej, dzięki za sugestię.

    Marcin

  • 9. Data: 2010-05-08 19:09:38
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

> [...]

    > szczególnie że Canon na swojej stronie zapewnia o długowieczności
    > wydruków przy użyciu ich oryginalnych atramentów. Może coś się zmieniło

    Tego nie wiem - zapewne da się sprawdzić, czy IP4700 i IP3300 używaja
    identycznych atramentów. Mogło też być tak, ze trafiłem na jakąś pechową
    kombinację atrament-papier, może świetlówki którymi oświetlony byl pokój
    miały jakieś wredne widmo. W każdym razie rezultat jest taki, ze wydruki z
    Epsona na zamiennikach atramentów po 4 latach leżenia maja trochę zmienione
    kolory, wydruki z Canona były znacznie bardziej zmienione juz po kilku
    miesiącach.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)