  • 201. Data: 2012-11-06 22:29:31
    Temat: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł. [OT]
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 5 Nov 2012 06:01:57 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > Szok, to ten ich kodeks jest napisany normalnym jezykiem? a nie jakimś
    > prawniczo urzedniczym bełkotem jak nasze kodeksy?

    Nie, to nie kodeks, a interpretacja dla ludzi.

    --
    ___________ (R)

  • 202. Data: 2012-11-06 22:34:35
    Temat: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-06 18:31, anacron pisze:

    > Tak ja przy 55 miałem pieszego przed maską, szczęście, że było gdzie
    > uciekać, bo na wyhamowanie szans nie było.

    Tak, koniowi o tym zamelduj, tfu, komendantowi. Prędkość mierzona na
    podstawie opadania fusów z kawy, a pieszy się odbijał w monitorze...

    > Ot uznał, że skoro już wszedł
    > na pasy to ma pierwszeństwo, ale nie świadomy był prawa fizyki zwanego
    > bezwładnością...

    Bezwładność nie jest prawem fizyki, tylko cechą ciała materialnego.
    Z II zasady dynamiki Newtona (mechanika klasyczna) wynika, że
    wystarczy zahamować, by otrzymać przyśpieszenie ujemne, które
    pozwoli zatrzymać pojazd przed pieszym. Jak to zrobić, by fizyce
    pozwolić działać w sposób przewidywalny? Zwolnić, obserwować
    pieszych itd.

  • 203. Data: 2012-11-06 22:38:57
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-06 22:17, J.F. pisze:

    > http://www.youtube.com/watch?v=9qz6TT1v_I0

    Starsze od Dzidka, ale przykład dobry ;)

  • 204. Data: 2012-11-07 00:16:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 06 Nov 2012 08:48:41 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Nie, nie mają.

    Jak nie maja, jesli maja must, have to, shall/should, ought, may i ich
    kombinacje z not. No i jeszcze shalt :-)

    A to czytales
    https://www.gov.uk/highway-code/introduction

    To teraz jeszcze sprawdz jak to jest w ustawach zapisane..

    J.

  • 205. Data: 2012-11-07 01:00:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Tue, 6 Nov 2012 19:29:26 +0100, neelix napisał(a):

    > Właśnie dlatego, że Polska i Polacy to nie Niemcy. :-)

    Jeżeli chodzi o niemiecją motoryzację, to jedyne co należy robić z naszego
    punktu wiedzenia to się uczyć - wszystkiego.
    Bo niestety dzieli nas przepaść pod dokładnie każdym względem - od kwestii
    technicznych, po prawne, z kulturą jazdy włącznie.

    > A dlaczego tam jeżdżą 50 a u nas nie? Może zamiast tworzyć durne przepisy
    > zacząć od tego? Jestem nadal przeciwny puszczaniu pieszego z obowiązku. Sam
    > bywam pieszym i nie żądam szczególnego traktowania.

    Obecny zapis prawny jest nieprecyzyjny i niewiele nie mówiący, a sposób
    przekraczania przejść dla pieszych jest regulowany swobodnie ewoluującymi
    zwyczajami.

    Służyć może tylko temu że jak syn byłego prezydenta przejedzie Cie na
    pasach, to będzie Twoja wina, a jak Ty przejedziesz syna byłego prezydenta,
    to też będzie Twoja wina - ot taka specjalność polskich twórców prawa,
    każdy zapis zrobić tak, żeby w razie czego była pełna swoboda
    interpretacji.

    A najlepiej o tym świadczy to, że zapis w ustawie nie zmienił się od
    dziesięcioleci, a sposoby przekraczania przejść dla pieszych zmieniły się
    diametralnie - kiedyś ustawa mówiła dokładnie to samo, a piesi zwyczajowo
    "przeskakiwali" pas po pasie, stojąc na środku przejścia podczas kiedy
    wokoło jeździły samochody.

  • 206. Data: 2012-11-07 07:58:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 7 Nov 2012 01:00:20 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> [...]
    > Bo niestety dzieli nas przepaść pod dokładnie każdym względem - od kwestii
    > technicznych, po prawne, z kulturą jazdy włącznie.

    No, nie calkiem. W sumie to jezdza calkiem normalnie, tak jak my, miejscami
    nawet gorzej.

    Doceniam ich za sprawy prawne, widac ze jak tam jest jakis problem, to
    siadaja, mysla jak powinno to dzialac, i wpisuja w przepisy. I maja przepis
    o suwaku, o rondach, a nie jak u nas - nikt nie wie jak i nie ma problemu.

    Ale u nas samochody nie stoja 3 dni, bo spadlo 5 cm sniegu :-)

> [...]
    > to też będzie Twoja wina - ot taka specjalność polskich twórców prawa,
    > każdy zapis zrobić tak, żeby w razie czego była pełna swoboda

    A czy to akurat w Niemczech nie dziala podobnie ?

> [...]
    > diametralnie - kiedyś ustawa mówiła dokładnie to samo, a piesi zwyczajowo
    > "przeskakiwali" pas po pasie, stojąc na środku przejścia podczas kiedy

    No nie - chyba doszedl zapis o pierwszenstwie pieszego na przejsciu.
    O zakazie omijania pojazdu przepuszczajacego pieszego.

    J.

  • 207. Data: 2012-11-07 08:18:50
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-11-07 00:16, J.F. pisze:

    > Jak nie maja,

    Ano nie mają.

  • 208. Data: 2012-11-07 08:27:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 07 Nov 2012 08:18:50 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Ano nie mają.

    I jak pisze "shall" to co to znaczy ?

    J.

  • 209. Data: 2012-11-07 08:36:24
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-11-07 01:00, Tomasz Pyra pisze:

    > Jeżeli chodzi o niemiecją motoryzację, to jedyne co należy robić z naszego
    > punktu wiedzenia to się uczyć - wszystkiego.

    Uczyć się wszystkiego - tak. Ślepo importować wszystkiego - nie.

    > Bo niestety dzieli nas przepaść pod dokładnie każdym względem - od kwestii
    > technicznych, po prawne, z kulturą jazdy włącznie.

    Jednak zaprotestuję przed tymi bezkrytycznymi zachwytami. Są bogatsi,
    mają młodsze, lepsze samochody (choć bez przesady), lepszą
    obsługę wypadkową. Sam PoRD mają lepszy (czytelniejszy). Co do kultury
    jazdy - jest ona wyższa, ale wynika to wprost z przepisów, powszechnego
    nadzoru oraz szybkiej i skutecznej ich realizacji. Nikt się z
    kierowcami nie cacka, a wykręcić się niełatwo. Dodatkowo dochodzi
    aspekt ekonomiczny, czyli podatki od samochodów, koszt ubezpieczeń,
    konsekwencje szkodowości. To w skrócie tyle - tak, uczyć się warto.
    Tyle, że nie problem w nauce, a we wdrażaniu dobrych (i sprawdzonych)
    rozwiązań w Polsce. Patologia goni patologię, kwestie prób
    porządkowania, nadzoru zaraz wywołują dzikie wrzaski o wolności,
    o ograniczaniu praw, o żerowaniu na tych biednych kierowcach.
    Eeeeeh.

  • 210. Data: 2012-11-07 09:03:26
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-06 17:15, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > KAPELUSZ PLONK

    Już mnie dawno wyplonkowałeś, więc nie wiem co jeszcze tu robisz,
    śmieszny człowieczku.

    --
    Liwiusz