  • 211. Data: 2012-11-07 09:07:30
    Temat: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-06 18:31, anacron pisze:

    > Tak ja przy 55 miałem pieszego przed maską, szczęście, że było gdzie
    > uciekać, bo na wyhamowanie szans nie było. Ot uznał, że skoro już wszedł
    > na pasy to ma pierwszeństwo, ale nie świadomy był prawa fizyki zwanego
    > bezwładnością...

    Raczej Ty byłeś nieświadomy tego czegoś.

    --
    Liwiusz

  • 212. Data: 2012-11-07 12:57:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    >Jednak zaprotestuję przed tymi bezkrytycznymi zachwytami. Są bogatsi,
    >mają młodsze, lepsze samochody (choć bez przesady), lepszą
    >obsługę wypadkową. Sam PoRD mają lepszy (czytelniejszy). Co do
    >kultury
    >jazdy - jest ona wyższa, ale wynika to wprost z przepisów,
    >powszechnego
    >nadzoru oraz szybkiej i skutecznej ich realizacji. Nikt się z
    >kierowcami nie cacka, a wykręcić się niełatwo.

    Nie nie, Arturze, to nie Szwajcarzy, wcale tak slepo nie realizuja
    przepisow.
    Policji malo, blitzow kiedys tez bylo malo, a oni i tak jezdzili w
    miare kulturalnie, choc niekoniecznie przepisowo.
    Owszem - odebranie PJ na miesiac za przekroczenie o 30 dziala bardzo
    wychowawczo, wykrecic sie w pewnych kregach bylo bardzo latwo ...
    podajesz nazwisko znajomego Polaka ktory prowadzil :-)

    >Dodatkowo dochodzi
    >aspekt ekonomiczny, czyli podatki od samochodów, koszt ubezpieczeń,

    Relatywnie mniejsze niz u nas - myslisz ze czemu tan samochodow wiecej
    na mieszkanca ?
    I to nowszych :)

    >konsekwencje szkodowości.

    Akurat nie znam jakiegos szkodowego, ale tez nie slyszalem zeby sie w
    ogoel tego bali.
    Tak jak u nas - ubezpieczenie OC placa, wiecej ich nie interesuje.

    >Tyle, że nie problem w nauce, a we wdrażaniu dobrych (i sprawdzonych)
    >rozwiązań w Polsce. Patologia goni patologię, kwestie prób
    >porządkowania, nadzoru zaraz wywołują dzikie wrzaski o wolności,
    >o ograniczaniu praw, o żerowaniu na tych biednych kierowcach.
    >Eeeeeh.

    No bo w Polsce zyjemy i wdrazac trzeba z umiarem i rozsadkiem :-)

    J.

  • 213. Data: 2012-11-07 14:04:40
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-11-07 12:57, J.F pisze:
    (...)
    > Nie nie, Arturze, to nie Szwajcarzy, wcale tak slepo nie realizuja
    > przepisow.

    A gdzie ja pisałem o Szwajcarach, a tym bardziej ślepej realizacji
    przepisów?

    > Policji malo,

    Wydaje Ci się. Jak są potrzebni to się pojawiają, zresztą do
    ujawniania wykroczeń fizyczna obecność funkcjonariusza nie
    jest potrzebna. System działa automatycznie. Powoli będzie
    tak i u nas.

    > blitzow kiedys tez bylo malo, a oni i tak jezdzili w miare
    > kulturalnie, choc niekoniecznie przepisowo.

    Nie pisz kiedyś - mówię o stanie obecnym.

    > Owszem - odebranie PJ na miesiac za przekroczenie o 30 dziala bardzo
    > wychowawczo, wykrecic sie w pewnych kregach bylo bardzo latwo ...
    > podajesz nazwisko znajomego Polaka ktory prowadzil :-)

    W pewnych kręgach...było...być może...

    > Relatywnie mniejsze niz u nas

    A cóż to znaczy relatywnie? Ja tam widzę, że dość dokładnie liczą
    pieniądze. Mają inne zarobki, inną strukturę wydatków itd.

    > - myslisz ze czemu tan samochodow wiecej na mieszkanca ?

    Też już nie. Osiągnęliśmy podobny poziom. Zerknij sobie na statystyki.

    > I to nowszych :)

    Są bogatsi i im się opłaci choćby z racji właśnie podatków, które są
    dużo wyższe niż w Polsce. Dodatkowo koszty napraw dużo wyższe.

    > Akurat nie znam jakiegos szkodowego, ale tez nie slyszalem zeby sie w
    > ogoel tego bali.

    Nie znasz to może i nie słyszałeś. Zresztą tutaj nie chodzi o strach.
    To się wprost przelicza na pieniądze.

    > Tak jak u nas - ubezpieczenie OC placa, wiecej ich nie interesuje.

    Tak, jasne. Widać to na drogach...

    > No bo w Polsce zyjemy i wdrazac trzeba z umiarem i rozsadkiem :-)

    Trzeba działać konsekwentnie i nie kombinować.

  • 214. Data: 2012-11-07 17:44:09
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 06 Nov 2012 14:28:43 +0100 osobnik zwany Liwiusz
    napisał:

    > Bynajmniej. Uważasz, że nagle pieszym zniknie instynkt samozachowawczy?

    najpierw musieliby go mieć.
    A już szczególnie mnie nosi jak widzę mamuśki z dziećmi w wózkach stające
    przy przejściu tak, żę wózek jest już na jezdni.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 215. Data: 2012-11-07 23:02:50
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-11-06 14:28, Liwiusz pisze:

    > Bynajmniej. Uważasz, że nagle pieszym zniknie instynkt samozachowawczy?

    Bynajmniej. Niektórym już zanikł.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 216. Data: 2012-11-08 00:36:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 07 Nov 2012 14:04:40 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    > W dniu 2012-11-07 12:57, J.F pisze:
    > (...)
    > A gdzie ja pisałem o Szwajcarach, a tym bardziej ślepej realizacji
    > przepisów?

    Ale pisales o przepisach i nadzorze.

    > Wydaje Ci się. Jak są potrzebni to się pojawiają, zresztą do
    > ujawniania wykroczeń fizyczna obecność funkcjonariusza nie
    > jest potrzebna. System działa automatycznie. Powoli będzie
    > tak i u nas.

    Przepisy to nie tylko predkosc.

    > Nie pisz kiedyś - mówię o stanie obecnym.

    Ale sugerujesz ze kultura wynika z nadzoru. A kulture to oni maja od dawna.

    > W pewnych kręgach...było...być może...

    Zobacz ile niemieckich firm jest w Polsce, ilu Polakow pracuje w Niemczech,
    ilu wyemigrowalo, ma rodziny ..

    > A cóż to znaczy relatywnie? Ja tam widzę, że dość dokładnie liczą
    > pieniądze. Mają inne zarobki, inną strukturę wydatków itd.

    > Też już nie. Osiągnęliśmy podobny poziom. Zerknij sobie na statystyki.

    Chyba ciagle maja wiecej, a jak nie ... to dlatego ze my nie
    wyrejestrowalismy zlomow :-)

    > Są bogatsi i im się opłaci choćby z racji właśnie podatków, które są
    > dużo wyższe niż w Polsce. Dodatkowo koszty napraw dużo wyższe.

    Skoro ich stac na te nowsze pojazdy, to i na tych 100-300 euro rocznie
    wystarczy.

    > Nie znasz to może i nie słyszałeś. Zresztą tutaj nie chodzi o strach.
    > To się wprost przelicza na pieniądze.
    > Tak, jasne. Widać to na drogach...

    No widac - jedzie sobie taki 150 (teraz rzadszy widok, ale sie zdarza) i
    jakos nie mysli ze przy 90 byloby znacznie taniej.
    I jeden kolega nie ostrzega drugiego "zwolnij, bo sie nie wyplacisz" itd
    :-)

    J.

  • 217. Data: 2012-11-08 09:15:32
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-11-08 00:36, J.F. pisze:
    > Dnia Wed, 07 Nov 2012 14:04:40 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    (...)
    > Ale pisales o przepisach i nadzorze.

    Tak, pisałem.

    > Przepisy to nie tylko predkosc.

    Cieszę się, że na to wpadłeś. System się nie tylko prędkością
    zajmuje. W sumie to chyba nie powinna być nowość, ponieważ
    w Polsce powoli to się właśnie pojawia.

    > Ale sugerujesz ze kultura wynika z nadzoru.

    Tak, między innymi z nadzoru.

    > A kulture to oni maja od dawna.

    A wzięła się tak sama z siebie? Zresztą z tą kulturą to wcale nie jest
    tak jak to się wydaje. Wystarczy poobserwować Niemców poza granicami
    ich krajów. Ciekawe, że Polacy nagle tam pokornieją. To taki śmieszny
    mechanizm, że Niemcom nagle spada poziom kultury, a Polakom rośnie.
    Ba, Polacy nawet tam nie pyskują za bardzo, za to w Czechach próbowali.

    > Zobacz ile niemieckich firm jest w Polsce, ilu Polakow pracuje w Niemczech,
    > ilu wyemigrowalo, ma rodziny ..

    No proszę, piękny przykład kultury wynikającej z samej siebie. Była
    tylko możliwość to kombinujemy. Masz proste wytłumaczenie czemu
    wzrasta poziom nadzoru itd.
    (...)

  • 218. Data: 2012-11-09 18:06:48
    Od: anacron <a...@a...pl>

    > Zieeeeew ....

    Głupi Rafał Gil, oj głupiutki.

  • 219. Data: 2012-11-11 19:58:50
    Temat: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł. [OT]
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Nie, to nie kodeks, a interpretacja dla ludzi.

    bez jaj to tak można? ;-)

    u nas nie można ale w wielu krajach normalnych krajach tak można a nawet tak
    trzeba bo prawo ma być zrozumiałe dla zwykłych obywateli a nie tylko dla
    prawników.

  • 220. Data: 2012-11-12 13:54:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Cavallino wrote:

    > One już dawno się same zlikwidowały praktycznie.

    przesadzasz...