  • 221. Data: 2012-11-12 17:02:08
    Temat: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:k7qri9$fnb$...@n...task.gda.pl...

    > przesadzasz...

    Niestety nie.
    W ich miejsce powstały maszynki do hurtowego napędzania kasy do budżetu.

  • 222. Data: 2012-11-13 19:40:08
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bynajmniej. Uważasz, że nagle pieszym zniknie instynkt samozachowawczy?

    Tak, zniknie. Zaczną włazić z automatu. Wielu już dzisiaj włazi i zamiast
    patrzeć najpierw w lewo głowę skręca w prawo i w lewo nie patrzy. Jutro
    nawet w prawo nie spojrzy, bo przecież on-Pan się zbliża i pojazdy mają
    stawać.

    neelix

  • 223. Data: 2012-11-13 19:50:56
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał w wiadomości
    > W mieście to masz czasami przejścia co 100-200m, chodnki często przy samej
    > U nas natomiast pokutuje wśród pieszych przekonanie, że jak jest na pasach
    > to jest nietykalny i niezniszczalny. Bo tak i już.

    Dlatego danie im szczególnych praw jest skrajną głupotą. A ilu wjeżdża na
    przejścia rowerami? I nie ma na nich bata. U nas jeszcze nie zdażyła się
    zmiana na lepsze. Zawsze jest gorzej niż poprzednio.

    neelix

  • 224. Data: 2012-11-13 20:20:10
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Raczej Ty byłeś nieświadomy tego czegoś.

    Głupota ludzka nie zna granic. Trudno byc świadomym jej rzeczywistego
    rozmiaru u każdego osobnika włażącego na jezdnię przed nadjeżdżający pojazd.
    Takie możliwości należy minimalizować a nie czynić normą. Rozum mówi precz
    takim zmianom.

    neelix

  • 225. Data: 2012-11-13 20:34:35
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Ale kultura jak widac jest, i nie ma potrzeby tego zmieniac :-)
    > Mozna wlaczyc do programu nauczania na kursie, ale nie zmuszajmy
    > samochodow
    > do hamowania co 100m ..

    Dzisiaj kursant zdobywa wiedzę, że najpierw prawo a kultura potem. Sam jako
    pieszy już przestaje włazić pod koła, bo wie jak wygląda droga hamowania.
    Przepuszcza pieszych na kursie(nie zawsze), na egzaminie(powinien prawie
    zawsze), a potem ma podejmować mądre decyzje. Jeśli leje to miło jest puścić
    pieszego, ale hamowanie ruchu dla jednego pieszego, który może poczekać to
    głupota i grozi mu wjechaniem w kufer. Warto cierpieć przez durny gest?
    Podziękowań nie będzie. Musi mieć świadomość, że jeden pieszy poczeka, ale
    jak jest grupa to znajdzie sie prowodyr i pociągnie wszystkich więc sam
    staje dla własnego bezpieczństwa.

    neelix

  • 226. Data: 2012-11-14 16:08:37
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam.pl> napisał w wiadomości

    > Jeżeli chodzi o niemiecją motoryzację, to jedyne co należy robić z naszego
    > punktu wiedzenia to się uczyć - wszystkiego.
    > Bo niestety dzieli nas przepaść pod dokładnie każdym względem - od kwestii
    > technicznych, po prawne, z kulturą jazdy włącznie.

    Dlatego oni nie a my świecimy w dzień? Tego co dobre "nasi" nie biorą tylko
    jakąś tandetę.

    > Obecny zapis prawny jest nieprecyzyjny i niewiele nie mówiący, a sposób
    > przekraczania przejść dla pieszych jest regulowany swobodnie ewoluującymi
    > zwyczajami.
    > Służyć może tylko temu że jak syn byłego prezydenta przejedzie Cie na
    > pasach, to będzie Twoja wina, a jak Ty przejedziesz syna byłego
    > prezydenta,
    > to też będzie Twoja wina - ot taka specjalność polskich twórców prawa,
    > każdy zapis zrobić tak, żeby w razie czego była pełna swoboda
    > interpretacji.

    To co jest dzisiaj zupełnie wystarcza. Powinni jeszcze wziąć się za
    rowerzystów na przejściach, bo takie postępowanie jest jak zaraza.

    > A najlepiej o tym świadczy to, że zapis w ustawie nie zmienił się od
    > dziesięcioleci, a sposoby przekraczania przejść dla pieszych zmieniły się
    > diametralnie - kiedyś ustawa mówiła dokładnie to samo, a piesi zwyczajowo
    > "przeskakiwali" pas po pasie, stojąc na środku przejścia podczas kiedy
    > wokoło jeździły samochody.

    U mnie nic sie nie zmieniło. Znam swoje miejsce w szeregu i nie żądam
    szczególnych przywilejów.

    neelix

  • 227. Data: 2012-11-14 16:23:07
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Z jednej strony mądre z drugiej idiotyczne, bo co znaczy zbliżał? Ktoś
    > będzie szedł chodnikiem obok przejścia, bez zamiaru przejścia przez to
    > przejście a ja i tak będę musiał hamować? Rozumiem ewentualny zapis
    > mówiący o pieszym stojącym przy przejściu twarzą do drogi, ale...
    > No cóż wzrośnie ilość kolizji początkowo zapewne.

    Pieszy będzie szedł po chodniku obok przejścia i najpierw będzie się zbliżał
    a potem oddalał. Następny zrobi to samo a my jak barany będziemy zatrzymywać
    się przed każdym zbliżającym, bo może zlituje sie wreszcie i przejdzie. U
    nas nie będzie mądrego zapisu bo oni nie potrafią myśleć tylko kopiują.

    neelix

  • 228. Data: 2012-11-16 22:50:54
    Temat: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł. [OT]
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 11 Nov 2012 19:58:50 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > bez jaj to tak można? ;-)

    Można :D

    > u nas nie można ale w wielu krajach normalnych krajach tak można a nawet tak
    > trzeba bo prawo ma być zrozumiałe dla zwykłych obywateli a nie tylko dla
    > prawników.

    U nas, to cały PoRD należałoby przepisać od nowa :D

    --