  • 191. Data: 2012-11-06 17:14:00
    Temat: Re: Kolejny idiotyczny PO-mysł.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:509818e5$0$1315$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Petra fajna i Wadi Rum też.

    Zgadza się.

    >A źródła Lawrance'a widziałeś,

    Niestety nie.
    Strasznie wiało i zbytnio się nie rozjeździliśmy na Wadi.
    Taki dwu-trzy godzinny objazd jeepami, wizyta u Beduinów i to by było na
    tyle.

    Fajny byłby nocleg w namiocie, ale zimą nie dałoby rady.

  • 192. Data: 2012-11-06 17:15:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > A kto powiedział, że masz obok pasów przejeżdżać 50km/h? To idealny pomysł
    > na uspokajanie ruchu i uczenie wolnej jazdy

    KAPELUSZ PLONK

  • 193. Data: 2012-11-06 17:21:22
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-11-06 16:53, J.F pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    (...)

    > No to juz nic nie wiem - wyskoczyles z tymi rondami nie wiem czemu -

    Jak to nie wiesz - nie pamiętasz co pisałeś?
    <cite>
    > a wtedy jak pisalem - swiatla. Kierowcy pochwala, bo przeciez
    niektorzy sie
    > chca wlaczyc do ruchu

    Światła bywają dobrym rozwiązaniem, ale niekoniecznie są potrzebne np.
    przy rondach.
    </cite>

    Sugerowałeś stawianie świateł, więc dostałeś od razu odpowiedź, że
    w wielu miejscach (np. przy rondach) światła są bezsensownym
    rozwiązaniem.

    > chcesz przedyskutowac unikalna sytuacje przy nich czy nie ..

    Naprawdę nie widzę sensu rozdrabniania tematu, skoro to nie są
    unikalne sytuacje i jak pisałem wcześnie, enumeratywnie ich nie
    wyliczysz i w prawie nie zapiszesz.

    > Mysle ze nie. Masz jakis miernik mokrosci czy na oko oceniasz z
    > dokladnoscia 5% ?

    Do tego mi miernik potrzebny nie jest - wystarczą np. przemoczone
    buty. Chyba lepiej być w nich 5 minut, a nie 5,5 minuty.

    > Autobus sie spozni 10 minut, bo bedzie musial przepuscic pieszych, i
    > tyle z twoich oszczednosci wyjdzie :-P

    Strat z tego tytułu to on raczej nie zanotuje. Prędzej korki, czy
    jakiś baran blokujący ruch, ponieważ uznał, że na czerwonym przeskoczy,
    bo mu się śpieszy.

    > Bo jezdnia sluzy do jezdzenia, a jak pieszym to przeszkadza to niech
    > pisza do prezydenta miasta zeby udroznil kanalizacje :-P

    Chodniku są przy jezdniach, a jak ochlapiesz pieszego to jeszcze
    zapłacisz (jak cię złapią). To nie żart.

    > Tylko o takiej.

    Nie, to najwyżej Ty tylko o takiej piszesz.

    > Bo jak jezdzi mniej samochodow, to z rzadka przejedzie
    > jeden czy dwa, a wtedy nie trzeba ich az pol minuty przepuszczac.

    Zdziwiłbyś się.

    > Bo znacznie mniej traci :-)

    To Twój punkt widzenia. Nie wynika z tego jeszcze, że dlatego ma być
    użytkownikiem drugiej kategorii.

    > No przeciez pytalem jak daleko masz do przystanku ?

    Do którego?

    > Inni tez w wiekszosci maja kilkaset metrow, a to juz pare minut, plus
    > czekanie - to i tak zmarza.

    To kilkaset metrów to jakaś średnia, mediana czy cuś?

    > Bylo sobie kupic samochod, jak sie chce ciepelka :-P

    Jak go masz to pozwól innym krócej marznąć.

    > Ty wiesz ile teraz leki kosztuja w aptece ? :-)

    No popatrz, a ten zmarznięty i ochlapany pieszy to ma je kupić
    z oszczędności na paliwie?

  • 194. Data: 2012-11-06 18:31:01
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-11-06 14:30, Liwiusz pisze:
    > Nie, po prostu przepis o bezwzględnym pierwszeństwie pieszego w końcu
    > uzasadniłby istnienie "50" w miastach. Bo na razie jest ona "psu na
    > budę". A tak będzie klarownie - po mieście jeździsz "50", aby w razie
    > czego niezwłocznie móc zwolnić do "20" przy dojeżdżaniu do przejścia.
    > Wiem, że to wymaga istotnej zmiany sposobu jazdy, ale na miejskich
    > autostradowiczów nic nie poradzę :)

    Tak ja przy 55 miałem pieszego przed maską, szczęście, że było gdzie
    uciekać, bo na wyhamowanie szans nie było. Ot uznał, że skoro już wszedł
    na pasy to ma pierwszeństwo, ale nie świadomy był prawa fizyki zwanego
    bezwładnością...

  • 195. Data: 2012-11-06 19:15:21
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > krzyzy przy przejsciach dla pieszych. Malo? Koniecznie do wafla-nedzy
    > trzeba walnac ustawe, zeby wiecej ginelo i bylo wieksze uzasadnienie dla
    > FR?. Bo ni cholery innego powodu nie znajduje, kazdy obdarzony elementarna
    > wyobraznia wie jakie beda skutki tego przepisu. Gdyby chodzilo o
    > bezpieczenstwo, to w moich okolicach bylby chodnik, by dzieciaki nie szly
    > wieczorem ze szkoly po ulicy, przejscia dla pieszych bylyby dodatkowo
    > doswietlone (przyznaje, niektore sa, nie kolo mnie, ale widywalem takie),
    > bylyby dobrze oznakowane i nikt by ich nie budowal zaraz za gorka, czy

    Jakoś trzeba walczyć z poziomem bezrobocia. Nie ma produkcji to trzeba
    inaczej. Przecież idzie zima a wskaźniki są najważniejsze.

    neelix

  • 196. Data: 2012-11-06 19:29:26
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam.pl> napisał w wiadomości

    > To w Niemczech nie powoduje, a u nas będzie powodował? :)

    Właśnie dlatego, że Polska i Polacy to nie Niemcy. :-)

    > Może być... W Polsce samochód w terenie zabudowanym żeby się zatrzymać to
    > hamując awaryjnie potrzebuje z 70m drogi hamowania z przelotowej 120km/h.
    > W Niemczech jeżdżą 50km/h, to i pieszego łatwiej puścić - wystarczy zdjąć
    > nogę z gazu.

    A dlaczego tam jeżdżą 50 a u nas nie? Może zamiast tworzyć durne przepisy
    zacząć od tego? Jestem nadal przeciwny puszczaniu pieszego z obowiązku. Sam
    bywam pieszym i nie żądam szczególnego traktowania.

    neelix

  • 197. Data: 2012-11-06 19:31:30
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    > Czy w Twoim matriksie jak pada deszcz to zamykają żłobki/przedszkola i
    > dają wolne w robocie?
    > OK. Wiem, że tak sobie po prostu trollujesz ;-)

    Po prostu nie jest to żaden argument ani problem. Takie życie. Nie zawsze
    świeci słońce.

    neelix

  • 198. Data: 2012-11-06 21:31:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Artur Maśląg pisze tak:

    > https://www.gov.uk/using-the-road-159-to-203/pedestr
    ian-crossings-1
    > 91-to-199

    194

    Allow pedestrians plenty of time to cross and do not harass them by
    revving your engine or edging forward.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    hehehe

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 199. Data: 2012-11-06 21:54:00
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-06 21:31, PiteR pisze:

    ian-crossings-1

    > 194
    >
    > Allow pedestrians plenty of time to cross and do not harass them by
> [...]

    A co w tym zabawnego? Mają prawo przejść sobie spokojnie, bez żadnego
    straszenia. Dzidek miałby problem...

  • 200. Data: 2012-11-06 22:17:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 06 Nov 2012 21:54:00 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > A co w tym zabawnego? Mają prawo przejść sobie spokojnie, bez żadnego
    > straszenia. Dzidek miałby problem...

    http://www.youtube.com/watch?v=9qz6TT1v_I0

    J.