  • 1. Data: 2013-10-01 09:41:36
    Temat: Kieszonkowy dla dinozaura
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Szukam malej cyfrowki bez wymiennych szkiel, ktora spelni +/- ponizsze
    wymagania:

    - ladnie rysujacy obiektyw
    - zoom niekonieczny
    - moze byc nawet fixed-focus
    - mozliwosc recznego naastawianie ekspozycji (albo chocby czesciowej
    korekty)
    - brak jakichs masakralnych szumow przy ISO 400
    - matryca moze miec nawet 1,5 mpix, ale liczy sie "dobroc" obrazu
    - ma sie miescic w kieszeni
    - *musi* miec wizjer optyczny albo mozliwosc dopiecia takowego

    Jako dinozaur, tudziez skamielina mam pewne przyzwyczajenia, ktorych nie
    tylko nie moge, ale nawet nie chce zmieniac...

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 2. Data: 2013-10-01 11:07:34
    Temat: Re: Kieszonkowy dla dinozaura
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Oct 2013, Maciek wrote:

    > wymagania:
    [...]

    > - brak jakichs masakralnych szumow przy ISO 400
    [...]

    > Jako dinozaur, tudziez skamielina mam pewne przyzwyczajenia

    Powyższe nieco mnie zastanawia ;) (idzie o zostawione z cytatu)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2013-10-01 11:48:25
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-10-01 09:41, Maciek pisze:

> [...]
    >
    > Jako dinozaur, tudziez skamielina mam pewne przyzwyczajenia, ktorych nie
    > tylko nie moge, ale nawet nie chce zmieniac...

    Pomijając nieliczne wyjątki, wizjery optyczne to przeważnie bezużyteczne
    lunetki pokazujące jakiś tam środkowy wycinek kadru, mocno pomniejszony
    i mało wyraźny, do kadrowania to się nie nadaje. IMHO szkoda sobie
    tym zawracać głowę. Lepiej zwrócić uwagę na możliwie dobrą widzialność
    LCD przy silnym dziennym świetle lub uwzględnić opcję EVF.

  • 4. Data: 2013-10-01 12:36:05
    Od: mt <f...@i...pl>

> [...]
    >
    > Jako dinozaur, tudziez skamielina mam pewne przyzwyczajenia, ktorych nie
    > tylko nie moge, ale nawet nie chce zmieniac...

    Jeżeli zoom nie jest konieczny, wysokich iso nie potrzebujesz, pogodzisz
    się z ogólną nie najszybszą pracą i niską wydajnością baterii to może
    używane Sigmy DP1 lub DP2, w zależności która ogniskowa Ci bardziej
    odpowiada. No chyba że budżet nie ma znaczenia, to RX1 :)

    --
    marcin

  • 5. Data: 2013-10-01 14:59:54
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 Oct 2013 11:07:34 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > [...]
    >
    > Powyższe nieco mnie zastanawia ;) (idzie o zostawione z cytatu)

    Ale ze co?

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 6. Data: 2013-10-01 15:19:45
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 01 Oct 2013 11:48:25 +0200, trolling tone napisał(a):

    > Pomijając nieliczne wyjątki, wizjery optyczne to przeważnie bezużyteczne
    > lunetki pokazujące jakiś tam środkowy wycinek kadru, mocno pomniejszony
    > i mało wyraźny

    Ale mnie to odpowiada. Kazda cyfrowka ma LCD, ale dla mnie kadrowanie na
    nim to meka, a EVF po prostu nie lubie.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 7. Data: 2013-10-01 15:49:10
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale mnie to odpowiada. Kazda cyfrowka ma LCD, ale dla mnie kadrowanie na
    > nim to meka, a EVF po prostu nie lubie.

    Kadrowanie na lcd to meka? I wolisz przez lupke gdzie nic nie widac i trzeba
    z udzialem meki przykladac to do oka?

    Moze czas na okulary.

    Tmek.

  • 8. Data: 2013-10-01 16:21:23
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-10-01 15:19, Maciek pisze:

    > Ale mnie to odpowiada. Kazda cyfrowka ma LCD, ale dla mnie kadrowanie na
    > nim to meka, a EVF po prostu nie lubie.

    Też tak miałem, nawet specjalnie kupiłem aparat z lunetką. Z początku
    nawet próbowałem jej używać, dla idei. A potem dotarło do mnie, że to
    tylko przyzwyczajenie z dawnych analogowych lat. Kiedyś miałem
    dalmierzowca, do niego 3 wymienne szkła, uniwersalny celownik-rewolwer..
    gdyby wtedy ktoś mi sprezentował precyzyjny, 100 % podgląd kadru na
    tylnej ściance, to bym go ozłocił. Cóż, taka już natura ludzka.

  • 9. Data: 2013-10-01 21:36:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Ale ze co?

    O *przyzwyczajenie* do "czystego" ISO 800 przecież idzie.
    W skali "dinozaurowatości" musi się brać z doskonałego obrazu
    na filmie o takiejż czułości, dającego się oglądać w stosownym
    powiększeniu :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2013-10-01 23:43:57
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 Oct 2013 21:36:56 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > O *przyzwyczajenie* do "czystego" ISO 800 przecież idzie.
    > W skali "dinozaurowatości" musi się brać z doskonałego obrazu
    > na filmie o takiejż czułości, dającego się oglądać w stosownym
    > powiększeniu :)

    Tez ;)

    Ale moje karygodne, a niezmienne nawyki dotycza glownie niecheci do LCD i
    nadmiaru efektow nakladanych przez soft aparataow.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba