  • 11. Data: 2013-10-01 23:59:21
    Temat: Re: Kieszonkowy dla dinozaura
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    W dniu 2013-10-01 09:41, Maciek pisze:

    > Czesc,
    >
    > Szukam malej cyfrowki bez wymiennych szkiel, ktora spelni +/- ponizsze
    > wymagania:

    > - ma sie miescic w kieszeni

    Nie wiem jak dużą masz tę kieszeń, ale może któryś z Fujifilm
    X100/X100s/X10/X20 się zmieści :)
    Andrzej
    www.symbiostock.info

  • 12. Data: 2013-10-02 12:18:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Oct 2013, Maciek wrote:

    > Tez ;)

    :D

    > Ale moje karygodne, a niezmienne nawyki dotycza glownie niecheci do LCD

    Te są jednak zrozumiałe, niezależnie od tego czy ktoś je podziela czy
    nie.
    Ja tam EVF sobie chwalę, szczególnie jeśli jest "ustawialny" (i da się
    m.in. ustawić "pokazywanie ekspozycji", znaczy za jasny przy
    prześwietleniu i za ciemny przy niedoświetleniu, zupełnie niezależnie
    do histogramu i oznaczania przepaleń i czerni).

    > nadmiaru efektow nakladanych przez soft aparataow.

    Zgoda. Ale tu argumentacja "kiedyś nie było" jest na miejscu :)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2013-10-02 18:45:31
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 01 Oct 2013 12:36:05 +0200, mt napisał(a):

    > Sigmy DP1 lub DP2, w zależności która ogniskowa Ci bardziej
    > odpowiada. No chyba że budżet nie ma znaczenia, to RX1 :)

    Budzet ma znaczenie i nawet te sigmy juz nieco go przekraczaja...

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 14. Data: 2013-10-03 02:12:57
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-10-02 18:45, Maciek pisze:

    > Budzet ma znaczenie i nawet te sigmy juz nieco go przekraczaja...

    To ile chcesz wydać na ten aparat, poza tym że jak najmniej? :)

    --
    marcin

  • 15. Data: 2013-10-03 08:11:54
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 03 Oct 2013 02:12:57 +0200, mt napisał(a):

    > To ile chcesz wydać na ten aparat, poza tym że jak najmniej? :)

    Maks. 1000-1500.

    Oczywiscie uzywany. Przy moich przebiegach wydawanie 3-4,5 tys. na za taka
    nowa Sigme, ktora bylaby trzecia cyfrowka w domu, nie ma sensu.

    Ale, ale - do Sigm nie ma chyba dopinanych wizjerow.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 16. Data: 2013-10-03 11:21:31
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-10-03 08:11, Maciek pisze:

> [...]
    > nowa Sigme, ktora bylaby trzecia cyfrowka w domu, nie ma sensu.
    >
    > Ale, ale - do Sigm nie ma chyba dopinanych wizjerow.

    No to przecież używaną spokojnie kupisz w cenie poniżej 1000 zł, np. tu
    (nie moje aukcje):
    http://allegro.pl/sigma-dp2s-i3580565132.html
    http://allegro.pl/sigma-dp1-caly-zestaw-2xbat-16-gb-
    foveon-x3-i3598574741.html

    Trzeba być oczywiście świadomym pewnych ograniczeń Sigm, ale
    rekompensują to jakością obrazka.
    A co do wizjerów, to są wsuwane w sanki lampy optyczne przezierniki,
    przy stałoogniskowym szkle dają radę. Koszt nowego to ok. 500 zł ale też
    można poszukać używek.

    --
    marcin

  • 17. Data: 2013-10-03 13:19:14
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 03 Oct 2013 11:21:31 +0200, mt napisał(a):

    (...)

    Pomysle, ale na wyzszych czulosciach ta Sigma szumi jak jodly na gor
    szczycie :>

    Jedna szumiaca cyfre juz mam (A200) i tak dla odmiany wolalbym cos, co nie
    produkuje meksykanskiej fasolki jak tylko podbijesz ISO.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 18. Data: 2013-10-03 16:58:40
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-10-03 13:19, Maciek pisze:
> [...]
    >
    > Jedna szumiaca cyfre juz mam (A200) i tak dla odmiany wolalbym cos, co nie
    > produkuje meksykanskiej fasolki jak tylko podbijesz ISO.

    A piszesz o KM A200 czy Alfa A200? Jak to drugie to w takim razie
    zapomnij, że w cenie 1000-1500 zł kupisz coś kieszonkowego, co mniej
    szumi. Zresztą nawet w porównaniu do SIGM, to w tych gabarytach i w tej
    cenie też nic lepszego nie dostaniesz.

    --
    marcin

  • 19. Data: 2013-10-03 17:33:06
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 03 Oct 2013 16:58:40 +0200, mt napisał(a):

    > A piszesz o KM A200 czy Alfa A200?

    O KM A200.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 20. Data: 2013-10-03 18:05:36
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

> [...]
    >
    > Jedna szumiaca cyfre juz mam (A200) i tak dla odmiany wolalbym cos, co nie
    > produkuje meksykanskiej fasolki jak tylko podbijesz ISO.

    W takim razie pozostaje któryś Fuji. Z tych co podawałem wczoraj w
    budżecie zmieści się używany X10. Wizjer ma, nawet niezły, wysokie ISO
    również bardzo ok, tylko mało kieszonkowy jest, ale coś za coś. No i
    przed kupnem lepiej poczytać o orbach w tym modelu, żeby później na mnie
    nie było, że nie uprzedzałem :)
    Andrzej
    www.symbiostock.info