  • 1. Data: 2013-10-01 12:24:43
    Temat: Było - pytanie o naukę - może jest takie coś
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Hej Grupo,

    Czytałem właśnie wątek gdzie autor pyta o źródła do nauki prawidłowego
    robienia zdjęć itp.

    Przyszła mi do głowy taka myśl - może się z tym spotkaliście.
    Strona www, gdzie możemy "porobić" zdjęcia on-line i po kliknięciu nasze
    zdjęcie będzie ocenione pod kątem kompozycji, prawidłowego kadrowania itp.

    Jasne, że to trudna sprawa i wielce skomplikowana, ale myślę że wiele
    rzeczy można by uprościć do jednoznacznej odpowiedzi - dobrze/źle.

    Taka koncepcja.
    Spotkaliście się z takim czymś?

    --
    Franc

  • 2. Data: 2013-10-01 12:31:25
    Temat: Re: Było - pytanie o naukę - może jest takie coś
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Franc" <w...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Jasne, że to trudna sprawa i wielce skomplikowana, ale myślę że wiele
    > rzeczy można by uprościć do jednoznacznej odpowiedzi - dobrze/źle.

    Oczywiście nie w 100% dokładnie, ale tak, oczywiście, było jedno
    takie miejsce. Robisz zdjęcia, wysyłasz i dostajesz fachową ocenę
    dobrze/źle, itp.

    Usługa kosztowała chyba 200 zł i chyba od zdjęcia, jeśli jesteś
    zainteresowany, to sprawdzę. (ŚwiatObrazu.pl?)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2013-10-01 13:02:04
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Usługa kosztowała chyba 200 zł i chyba od zdjęcia, jeśli jesteś
    > zainteresowany, to sprawdzę. (ŚwiatObrazu.pl?)

    O, tu masz o co pytałeś:
    http://www.swiatobrazu.pl/dlaczego_warto_poddawac_oc
    enie_swoje_fotografie__.html

    Cena też się w sumie zgadza - płacisz 249 zł i masz niezależną
    i autorytatywną opinię o swoim zdjęciu. Czas mistrzów musi kosztować,
    mój zresztą też kosztuje... :)

    [mr.]

  • 4. Data: 2013-10-01 13:15:15
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-10-01 13:02, Mariusz [mr.] wrote:
> [...]
    >

    > Cena też się w sumie zgadza - płacisz 249 zł i masz niezależną
    > i autorytatywną opinię o swoim zdjęciu. Czas mistrzów musi kosztować,

    To z linka czytałem już kiedyś, dawno to było.
    IMO szkoda czasu na to.
    Jedyne co ma sens to złoty podział, nauka kadrowania ruchu, coś o
    mocnych punktach - w sumie kilka w zasadzie prawideł foto, które (po
    zaznajomieniu się z nimi) można łamać do woli tworząc niebanalne ujęcia ;-)

    A najlepiej podpatrywać, kopiować, naśladować a własny styl wylezie sam
    i tak w końcu. Albo i nie ;-))

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 5. Data: 2013-10-04 11:09:15
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 października 2013 12:24:43 UTC+2 użytkownik Franc napisał:
> [...]
    >
    > Jasne, że to trudna sprawa i wielce skomplikowana, ale myślę że wiele
    > rzeczy można by uprościć do jednoznacznej odpowiedzi - dobrze/źle.

    A pl.rec.foto.cyfrowa to nie może być? Ja zawsze się tutaj chwalę nowymi zdjęciami i
    zawsze mnie sprowadzają (zwykle brutalnie) na ziemię ;)

    No i do tego za darmo :)

    Pozdrawiam, Tomasz

  • 6. Data: 2013-10-06 22:41:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Worek wrote:
    > No i do tego za darmo :)

    no i widzisz a ludzie chca zabulić za zgnojenie... :)

    Zresztą większość i tak chce pochwał a nie opierdolu.

  • 7. Data: 2013-10-10 13:03:18
    Od: Les <s...@p...fm>

    > A pl.rec.foto.cyfrowa to nie może być? Ja zawsze się tutaj chwalę nowymi zdjęciami
    i zawsze mnie sprowadzają (zwykle brutalnie) na ziemię ;)
    > No i do tego za darmo :)
    > Pozdrawiam, Tomasz

    Może autor posta szuka miejsca, gdzie dostanie "kupę" dobrych komentarzy?

    Pozdrawiam
    Les

  • 8. Data: 2013-10-10 13:15:25
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 10 Oct 2013 04:03:18 -0700 (PDT), Les napisał(a):

    > Może autor posta szuka miejsca, gdzie dostanie "kupę" dobrych komentarzy?
    Co bym z nimi zrobić? Wydrukować sobie i powiesić na ścianie? :-)

    Szukam raczej miejsca które oferowałoby zupełnie inną użyteczność.
    Coś bardziej na zasadzie lekcji - masz zadanie do odrobienia (tutaj do
    zrobienie ujęcie), które później system oceni i pokaże, jak z danego widoku
    ujęcie najlepsze powinno być skadrowane.

    --
    Franc