  • 1. Data: 2009-08-11 09:25:58
    Temat: Jakość poszczególnych egzemplarzy ob. Canon EF 24-70/2.8L i 16-35/2.8L
    Od: Unknown User <t...@o...niespamuj.pl>

    Witam,

    zapragnąłem kupić sobie po raz kolejny e-L-ke dawno temu kiedy
    pracowałem analogowo posiadałem L-ki 16-35 L - 28-70 L oraz nie L jak
    20-35/3.5-5.6 (tani, świetny obiektyw), 50/1.4, 100 macro.

    Co jakiś czas wyprzedawałem szkła jeśli przez dłuższy czas nie używałem.
    Ostały mi się 20-35 oraz 50/1.4.

    Teraz naszło mnie na zakup dwóch e-L-ek po prawie 8 latach od ostatnich
    zakupów chyba trochę się zmieniło. Kiedyś kupowałem L podpinałem do
    aparatu i wszystko funkcjonowało poprawnie, jakość zdjęć można
    powiedzieć rewelacyjna. Teraz trochę poczytałem i okazuje się że nowy
    obiektyw może posiadać liczne wady, w stylu nie ostry pas gdzieś przy
    krawędziach, fatalną jakość w rogach (przy szerokich szkłach nawet w
    analogu nie było idealnie ale po przymknięciu 16-35 do 5.6 przy 16mm
    było bardzo dobrze), teraz doczytuję się że obiektywy są źle z justowane
    już w fabryce albo body mają wady, ewentualnie jest to spowodowane nie
    równomiernym montażem matryc, co skutkuje mniej lub bardziej nie ostrymi
    zdjęciami (nazywa się to chyba FF/BF).
    Kolega poradził mi kupować u sprawdzonych sprzedawców, gdzie sprzedawca
    przebiera obiektywy ewentualnie daje możliwość samodzielnego przebrania
    pod względem jakości. Brałem pod uwagę zakup używanego obiektywu, ale
    wytłumaczono mi że jak ktoś się teraz pozbywa eLki to znaczy że coś z
    nią nie tak. Kiedyś trudno było kupić używaną L a teraz jest tego trochę.
    Teraz wiem że zakup za wielką wodą przez znajomych już nie wchodzi w grę
    bo problemem będzie zwrot w razie wystąpienia wad i problemy z
    realizacją gwarancji z terytorium PL/EU.

    Oprócz całego mojego wywodu i chęci posłuchania waszego zdania na ten
    temat mam też pytanie/a:

    Jakich wad spodziewać sie po tych obiektywach? (Canon EF 24-70/2.8L i
    16-35/2.8L )
    Czy te wszystkie opinie są przesadzone? Może nadal można kupić L w
    ciemno, podłączyć i nie bać sie o wady?

    Obiektywy będą pracowały z 5dMK2

    Pozdrawiam.
    UU

  • 2. Data: 2009-08-11 09:44:47
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Unknown User pisze:

> [...]
    > 16-35/2.8L )
    > Czy te wszystkie opinie są przesadzone? Może nadal można kupić L w

    powiem Ci, że ja nie wiem o co chodzi z tym wszystkim. 16-35 II kupilem
    wysylkowo w USA, przylecialo podpialem dziala zarowno z 40D jak z 1D.
    24-70 kupilem podpialem i dziala. Wiem, ze ja jestem inny, bo ja
    truskawki cukrem, albo moze takie szczescie mam. Jedynie 24-70 bralem
    uzywane i podpialem przed zaplata strzelilem 2 fotki spojrzalem na
    wyswietlacz IMO bylo ok, zaplacilem i wyszedlem.
    Ostatnio jednak jak kupowalem 70-200/2.8 tez uzywany i tez podpialem ;-)
    na 2 strzaly bylem swiadkiem ciekawej sceny - siedzial czlowiek z 50D i
    wybieral wlasnie 24-70. Strzelal 3 egz i potem na wyswietlaczu ocenial.
    Na koniec ja mu pozyczylem do testu - bo mialem przy sobie - wlasny
    24-70. Oczywiscie moj sie okazal najbardziej wysluzony i wprawdzie tego
    nie uslyszalem, ale mina sugerowala ze najgorszy. Ja nie wiem jak to
    mozna zobaczyc na wyswietlaczy aparatu. Zreszta ja wiem niewiele. Uwazam
    jednak, ze ludzie zaczynaja popadac w lekka histerie. Skonczyla sie moda
    na szumy, zaczela na zle dopasowane szkla. Ja zakladam, ze odsetek
    szkiel z wada fabryczna jest podobny jak przed laty, zwiekszyla sie
    tylko ilosc produkowanych szkiel. Tym nie mniej, dlaczego akurat ja mam
    na takie trafic? :D

    pozdrawiam

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 3. Data: 2009-08-11 09:58:08
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > 16-35/2.8L )
    > Czy te wszystkie opinie są przesadzone? Może nadal można kupić L w

    NIE

    > Obiektywy będą pracowały z 5dMK2

    nie mam 16-35 ale mam ten drugi

    i zadalem sobie trud by dokladnie go pomierzyc a takze mam
    doswiadczenia praktyczne , choc lezy teraz w torbie.

    na pelnej dziurze rozdzielczosc tego obiektywu wyraznie spada , mozna
    mowic juz prawie ze o mydleniu , tragedii nie ma ale jest widocznie
    gorsza , natomiast od 4,0 rozdzielczosc zaczyna byc b dobra na 5,6
    podchodzi pod stalki.

    z tym ze stosunkowo slabo pracuje na 70 mm.

    nie jest to obiektyw pod aps-c i tutaj nie ma sensu , dla FF trudno
    bedzie znalezc lepszy

    ale jest ale

    POmierzylem dokladnie prace AF
    i tutaj jest fatalnie.

    Dla kazdej ogniskowaj zmienia sie sklonnosc do FF/BF

    np na ogniskowej 70 mm moj obiektyw ostrzy prawidlowo a na 24 mm jest
    kolosalny BF ( z odl ok 2 m BF wynosi ok 50 cm - 25% odleglosci - w
    takich warunkach pracuje jak szklo butelkowe )

    na ogniskowych posrednich jest jeszcze jakosc inaczej.

    doszedlem do tego za na zakresie 24-50 stosuje autotunig -10
    na zakresie ok 50-70 bez autotuningu.
    a w takich warunkach praca jest uciazliwa .
    mowa o pracy z AF detekcja fazy.
    Obiektyw wiec tylko przez przypadek moze osiagnac swoja mozliwa
    rozdzielczosc.

    Na pracy z LV i detekcja kontrastu trafia z ostroscia oczywiscie i
    wtedy w2idac mozliwosci obiektywu.
    Obraz jest zajebisty z wyjatkiem 2,8 - tutaj jest slabszy.

    Na FF wymagani co do rozdzielczosci obiektywu sa nieco mniejsze wiec
    jakosc tutaj jest b.dobra ( alw robilem tylko w analogu)

    Jesli bedziesz kupowal i mial mozliwosc wyboru to sprawdz konkretnie
    jak wspolpracuje AF z konkretnym korpusem.
    to trzeba sprawdzic na komputerzy , monitor aparatu troche
    przeklamuje.

    DO aps-c obiektyw bez sensu
    do FF trodno o lepsza alternatywe - chyba tylko stalki.

    troche wykresow ukazujacych problem znajdziesz tutaj ( sa tam tez i
    inne obiektywy , ale znajdziesz miedzy innymi i 24-70)

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/PomiarObiekt
    ywow#

    , z tym ze rozdzielczosc mierzona przy uzyciu c50d.
    wartosci liczbowe z c5d beda inne, sam problem pozostaje aktualny w
    kazdym formacie.

  • 4. Data: 2009-08-11 10:27:56
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > NIE

    ma na mysli ze nie podpinac w ciemno-

    > doszedlem do tego za na zakresie 24-50 stosuje autotunig  -10
    > na zakresie ok 50-70   bez autotuningu.

    nie autotuning tylko microtuning .
    myslami bylem gdzie indziej .

  • 5. Data: 2009-08-11 10:58:17
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > Skonczyla sie moda
    > na szumy, zaczela na zle dopasowane szkla.

    Bardzo sluszna uwaga IMO!

    Pozdrawiam,

  • 6. Data: 2009-08-11 11:00:44
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > NIE

    ma na mysli ze nie podpinac w ciemno-

    > doszedlem do tego za na zakresie 24-50 stosuje autotunig -10
> [...]

    Pozwol, ze sie podepne do tematu .... mam szklo 17-40/4L ktore bardzo fajnie
    pracuje na analogowym EOS3 (powiedzmy, ze w pewnym sensie bylo wybierane ).

    Teraz planuje zakup 5DmII i pod wplywem tutejszych dyskusji zastanawaim sie,
    czy majac szklo i kupujac body tez powinienem cos potestowac? Nie planowalem
    i nie chce mi sie ale kasa za korpus spora wiec pytam :)

    Pozdr

    Ptas

  • 7. Data: 2009-08-11 11:25:44
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > czy majac szklo i kupujac body tez powinienem cos potestowac? Nie planowalem
    > i nie chce mi sie ale kasa za korpus spora wiec pytam :)

    oczywiscie.
    aby nie za dlugo pisac.

    Af detekcja fazy daje bledy dwoch rodzaji:

    1. bledy przypadkowe
    2. bledy systematyczne.

    obiektyw posiada rozdzielczosc jaka posiada , jej nie mozesz poprawic
    ale wskutek bledow rodzaju 1 i 2 rozdzielczosc obiektywu spada i to
    tym bardziej im wyzsza jego rozdzielczosc.

    tzn w tanich niskorozdzielczych obiektywac spory blad ostrzenia nie
    powoduje widocznego spadku rozdzielczosci gdyz ona i tak jest niska ,
    w obiektywach o duzej rozdzielczosci niewielki blad ostrzenia
    powoduje duzy spadek rozdzielczosci.
    Jesli juz masz obiektyw wysokiej klasy to warto zadbac o to aby
    stworzyc mu warunki optymalnej pracy - czyli aby dal Ci to za co
    zaplaciles.

    mkII daje mozliwosc microtuningu dzieki czemu ograniczysz
    wystepowanie bledu 2 rodzaju.

    XXX

  • 8. Data: 2009-08-11 11:44:58
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...

    > Af detekcja fazy daje bledy dwoch rodzaji:
    >
    > 1. bledy przypadkowe
    > 2. bledy systematyczne.

    Nie zabij mnie - detekcja fazy to klasyczne AF jak w analogowych
    lustrzankach?

    Czy dobrze rozumiem, ze powinienem "zapiac" szklo do korpusu, pstryknac
    kilka fotek z powiedzmy 1,5m i sprawdzic powiekszajac obraz na wyswietlaczu,
    czy trafia? To dla roznych ogniskowych oczywiscie, z otwarta przyslona. A te
    fotki to upraszczajac fotografowanie "linijki pod katem" coby dalo sie
    poznac FF/BF?

    Pozdr

    Ptas

  • 9. Data: 2009-08-11 11:51:01
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Aug., 13:44, "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl> wrote:
> [...]
    > fotki to upraszczajac fotografowanie "linijki pod katem" coby dalo sie

    3*tak
    jak juz bedziesz mial to mkII to pogadamy konkretniej

  • 10. Data: 2009-08-11 11:52:54
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    a.googlegroups.com...
    a13g2000yqc.googlegroups.com...

    > 3*tak
    > jak juz bedziesz mial to mkII to pogadamy konkretniej

    No to ufff - zgadlem :) Mam nadzieje, ze tak kupie abysmy mogli sobie
    pozytywnie pogadac ;)

    Pozdrawiam bardzo

    Ptas