  • 1. Data: 2009-08-10 20:55:37
    Temat: Jednak są dobre LCD!
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    Witam.
    No i muszę odszczekać swoje niepochlebne opinie wyrażane o "wszystkich LCD
    cuzamen do kupy" :-) Właśnie dostałem na biurko EIZO FlexScan L685 i ...
    no cóż, opad szczęki, 170stopni w pionie i poziomie to nie jest chwyt
    reklamowy - to jest fakt, nie ma najmniejszego nawet efektu "pływania" barw,
    siedmioletni monitor bez _żadnej_ kalibracji pokazuje wszelkiego rodzaju
    "obrazy testowe" _idealnie_.

    Jestem naprawdę w szoku.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 2. Data: 2009-08-10 22:09:05
    Temat: Re: Jednak są dobre LCD!
    Od: "Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net> napisał(a):

> [...]
    > siedmioletni monitor bez _żadnej_ kalibracji pokazuje wszelkiego rodzaju

    A jaki monitor miałeś przed tym EIZO ?

  • 3. Data: 2009-08-10 22:58:52
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W wtorek 11 sierpień 2009 00:09, Gil wyraził następujacą opinię:

    > A jaki monitor miałeś przed tym EIZO ?

    Mam dalej na innym biurku, CRT EIZO FlexScan F931 i wreszcie widzę jakiś LCD
    który wydaje się lepszy od CRT :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 4. Data: 2009-08-11 06:20:44
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    Dariusz Zygmunt wrote:

    > Mam dalej na innym biurku, CRT EIZO FlexScan F931 i wreszcie widzę jakiś LCD
    > który wydaje się lepszy od CRT :-)

    kazdy lcd jest lepszy od crt gdy porownujemy ta sama polke, a nie
    badziewny lcd z wypasionym crt dla grafikow...

  • 5. Data: 2009-08-11 07:02:55
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > kazdy lcd jest lepszy od crt gdy porownujemy ta sama polke, a nie
    > badziewny lcd z wypasionym crt dla grafikow...

    Jeśli porównujemy badziewne CRT z badziewnymi LCD, to oczywiście CRT
    są o niebo lepsze - stąd powszechne są mity i ludowe mądrości dot.
    niedoścignionej cudności starych baniek.

    Natomiast dobrze zlinearyzowany panel z wielobitową LUT i matrycą IPS
    czy nawet S-PVA to już całkiem inna rozmowa.

  • 6. Data: 2009-08-11 09:33:41
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Tue, 11 Aug 2009 08:20:44 +0200, Leszek Drwal wrote:

    > kazdy lcd jest lepszy od crt gdy porownujemy ta sama polke, a nie
    > badziewny lcd z wypasionym crt dla grafikow...

    Ja porównuję tą samą półkę _cenową_. Totalnie nie interesuje mnie
    czy nazwiesz jakiś monitor sprzętem profi czy amatorskim, nie
    interesuje mnie też jego wiek ani technologia, jedynymi wyznacznikami
    jest _jakość_ którą mogę kupić za _określoną_ kasę _tu_ i _teraz_
    :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 7. Data: 2009-08-11 14:59:26
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2009-08-10 22:55, Dariusz Zygmunt pisze:
    > (...) 170stopni w pionie i poziomie to nie jest chwyt
    > reklamowy - to jest fakt, nie ma najmniejszego nawet efektu "pływania" barw, (...)

    Do faktów możemy zaliczyć jedynie poziom Twoich wymagań lub stan wzroku, ale nie
    homogeniczność
    chrominancji w przedziale 170 stopni dla panela PVA ;-)

    http://members.chello.pl/m.kaluza/rzeznik_lcduf.png

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 8. Data: 2009-08-11 17:09:03
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    Czornyj wrote:

    > Jeśli porównujemy badziewne CRT z badziewnymi LCD, to oczywiście CRT

    Chciales napisac LCD :)

> [...]

    > Natomiast dobrze zlinearyzowany panel z wielobitową LUT i matrycą IPS
    > czy nawet S-PVA to już całkiem inna rozmowa.

    Ale wtedy trzeba go porównywać z analogicznym profesjonalnym CRT z
    dawnych lat... A taki profi CRT kosztowal 4000-6000 plnów wtedy, czyli
    na dzisiejsze pewnie kolo 8-10 tysia. Czyli tak samo jak profi LCD
    obecnei...

  • 9. Data: 2009-08-11 17:12:04
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    Dariusz Zygmunt wrote:

    > Ja porównuję tą samą półkę _cenową_.

    Ale nie ma juz nowych CRTkow w sprzedazy :)

> [...]
    > interesuje mnie też jego wiek ani technologia, jedynymi wyznacznikami
    > jest _jakość_ którą mogę kupić za _określoną_ kasę _tu_ i _teraz_

    Spoko. :)

    Wiesz jak kupowalem LCD jak mi sie moj pol-profi CRT spalil? Wzialem
    karte kredytowa i zaczalem w sklepie marudzic sprzedawcy, kolejno
    podlaczal mi LCD poczynajac od tych za 1000 zl. No ale patrzylem i
    mowilem nastepny... No i tak doszedlem do Eizo za 4k, kiedy obraz na nim
    wydal mi sie rownie dobry co na ten, do tej pory mialem na CRT... Ech,
    przekroczylem zakladany budzet o 4 razy ;)

    No ale coz, za jakosc sie placi. Wtedy LCD dobrej klasy kosztowaly
    wiecej. Teraz pewnie za polowe tego kupilbym... No ale ja potrzebowalem
    3 lata temu, a nie teraz ;)

  • 10. Data: 2009-08-11 17:13:05
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    Tomasz Jakubowski wrote:

    > Do faktów możemy zaliczyć jedynie poziom Twoich wymagań lub stan wzroku,
    > ale nie homogeniczność chrominancji w przedziale 170 stopni dla panela
> [...]
    No i co z tym obrazkiem, bo na moim laptopie wyglada ok, rzadnej żeźni
    ;) znaczy żadnej rzeźni ;)