  • 1. Data: 2009-08-11 09:22:24
    Temat: Troche o fotografii podrozniczej
    Od: Marek Waskiel <m...@g...com>

    Witam i zapraszam do odwiedzin:

    http://www.fotogea.com/
    FOTOGEA BLOG O FOTOGRAFII, FOTOGRAFOWANIU I PODROZACH

    Jestesmy grupa znajomych i przyjaciol, ktorych lacza dwie pasje -
    fotografia (foto) oraz podrozowanie i poznawanie Ziemi (greckie slowo
    ge oznacza ziemię). Stąd FotoGea nazwa naszego bloga. Bedziemy
    opisywac to co zobaczylismy, czego dotknelismy, co przeczytalismy i co
    sprawdzilisy. Bedziemy sie dzielic naszymi doswiadczeniami i
    przezyciami.

    Dziś polecamy:
    http://www.fotogea.com/?p=433
    Jak opublikować zdjecia w magazynach podrozniczych?
    garsc uwag od fotoedytora

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2009-08-11 11:38:15
    Temat: Re: Troche o fotografii podrozniczej
    Od: Kowalski <j...@g...pl>

    On 11 Sie, 11:22, Marek Waskiel <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > przezyciami.
    >
    > Dziś polecamy:http://www.fotogea.com/?p=433
    > Jak opublikować zdjecia w magazynach podrozniczych?

    1. Wielki napis "Waskiel.pl" umieszczony na fotkach skutecznie
    odstrasza od ich oglądania.
    2. Fotek jest za dużo, przydałaby się ostra selekcja (na podstawie
    fotek z Kapadocji).

  • 3. Data: 2009-08-11 16:54:57
    Od: Marek Waskiel <m...@g...com>

    > 1. Wielki napis "Waskiel.pl" umieszczony na fotkach skutecznie
    > odstrasza od ich oglądania.
    > 2. Fotek jest za dużo, przydałaby się ostra selekcja (na podstawie
    > fotek z Kapadocji).

    1. co ma napis waskiel.pl do fotogea.com?
    Ale się odniosę: Niestety okazało się, że fotka musi być mała a napis
    duży bo za wielu chciało bez wiedzy autora ilustrować nim swoje dzieła
    (kiedy był mały na większej fotce - udawało się go wymazywać).
    2. Duzo i mało - to zapewne zależy min. od zainteresowania np.
    Kapadocją.
    Pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2009-08-11 20:44:02
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-11 18:54:57 +0200, Marek Waskiel <m...@g...com> said:

> [...]
    > a napis duży bo za wielu chciało bez wiedzy autora ilustrować nim swoje dzieła
    > (kiedy był mały na większej fotce - udawało się go wymazywać).

    Obawiam się, że przedobrzyłeś i to bardzo. Same fotki też dość mikre i
    stwarza to wszystko wrażenie straganu, a nie galerii do oglądania.

    > 2. Duzo i mało - to zapewne zależy min. od zainteresowania np.
    > Kapadocją.

    Obawiam się, że ludzie tutaj mało rozumieją przymiotnik "podróżnicza" i
    że bardziej istotne może być to, co zdjęciach przedstawiają niż ich
    tzw. "wartość artystyczna". Choć muszę przyznać że dość szybko
    zamknąłem Twoją stronę z powodów opisanych w poprzednim punkcie.

    de Fresz

  • 5. Data: 2009-08-11 22:01:51
    Od: Marek Waskiel <m...@g...com>

    On 11 Sie, 22:44, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

> [...]
    > tzw. "wartość artystyczna". Choć muszę przyznać że dość szybko
    > zamknąłem Twoją stronę z powodów opisanych w poprzednim punkcie.

    Czołem!
    Jeżeli przy okazji innego serwisu wracasz do mojej strony www.waskiel.pl
    faktycznie jest stragan. Przy swojej stronie napisałem wyraźnie:
    "witryna przygotowana w ten sposób aby osoby zajmujące się zawodowo
    poszukiwaniem zdjęć do publikacji (prasa, Internet, agencje reklamowe)
    mogły szybko przeszukać zbiory moich fotografii oraz dokonać wszelkich
    czynności związanych z zamówieniem konkretnego zdjęcia." Jeżeli
    cokolwiek te osoby zainteresuje dostają zdjęcia w odpowiedniej formie
    i są one potem wybierane i publikowane w różnych mediach - co w sumie
    jest dla mnie absolutnie wartością obiektywną niż subiektywne pojęcie
    mikre, miałkie czy nijakie. Nie produkuję galerii artystycznych zdjęć
    dla TWA - najlepiej czarno-białych, pomazanych i nieostrych w
    kwadracie na przeterminowanym filmie i za pomocą holgi. Nie mam takich
    tęsknot. Sądzę, że osoby zainteresowane podróżami mogą też zobaczyć
    różnie miejsca zanim się tam wybiorą. Nic ponadto. No może tylko
    więcej zaufania do ludzi! Może jednak rozumieją co niesie ze sobą
    termin "fotografia podróżnicza".
    Pozdrawiam
    Marek

  • 6. Data: 2009-08-11 22:44:06
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-12 00:01:51 +0200, Marek Waskiel <m...@g...com> said:

    > Sądzę, że osoby zainteresowane podróżami mogą też zobaczyć
    > różnie miejsca zanim się tam wybiorą. Nic ponadto.

    No więc ta funkcja Twojej galerii IMHO kuleje i to bardzo. Jeśli to
    prezentacja a la stokownia - to oki, jak najbardziej spełnia taką
    funkcję, ale oglądanie tego dla zdjęć nie jest przyjemne - a szkoda, bo
    jest trochę fajnego materiału.

    > No może tylko
    > więcej zaufania do ludzi! Może jednak rozumieją co niesie ze sobą
    > termin "fotografia podróżnicza".

    Bywały tu już pokazywane takie galerie i najczęściej dostawały zjebki -
    że za dużo, że nie takie światło, nietakie kadry i wogóle "nietakie".
    Zresztą popatrz na punkt drugi pierwszej odpowiedzi ;-)

    de Fresz

  • 7. Data: 2009-08-12 07:38:02
    Od: Kowalski <j...@g...pl>

> [...]
    > tzw. "wartość artystyczna". Choć muszę przyznać że dość szybko
    > zamknąłem Twoją stronę z powodów opisanych w poprzednim punkcie.

    Obawiam się, że jednak mało dokładnie oglądałeś zdięcia. Wystarczy
    popatrzeć na całą serię z górą Taurus w tle.

  • 8. Data: 2009-08-12 11:48:01
    Od: cichybartko <c...@g...com>

> [...]
    > tęsknot. Sądzę, że osoby zainteresowane podróżami mogą też zobaczyć
    > różnie miejsca zanim się tam wybiorą. Nic ponadto.

    Witam.
    Grupa jest bardzo wymagająca ;) i prawie wszystkie inicjatywy zostają
    poddane druzgocącej krytyce. Nie ma co się przejmować, bo tu się głównie
    teoretyzuje a nie pokazuje zdjęcia. A teraz moje pięć groszy. Zajrzałem
    i od razu moją uwagę przyciągnęła galeria "Rumuńskie Karpaty" faktycznie
    bardzo dużo materiału i niestety wszystkie zdjęcia wydają się
    jednakowe. Przydał by się podział na dwa działy, coś ala foto opowieść
    zdjęcia na przemian z tekstem wprowadzającym w dany rejon. Oraz drugi
    dział wyłącznie stockowy. Ogromny znak wodny wygląda lekko
    pretensjonalnie, tym bardziej że nie widzę żadnego sensownego
    zastosowania dla pliku wielkości 525x300px. Przyznam że średnio kręcą
    mnie widoczki ale niedawno na grupie była pokazana galeria z Bieszczad
    Tomasza Worka, którą dzięki świetnemu warsztatowi naprawdę miło się
    oglądało. Zadziwiające było to że wbrew grupowym teorią, mimo że nie był
    to slajd z projekcją na kilku metrową ścianę, to zdjęcia świetnie się
    same obroniły ;). Także ja bym proponował jeszcze popracować nad
    warsztatem tym bardziej że nie brakuje Ci świetnych okazji :).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 9. Data: 2009-08-12 14:48:34
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Niestety - racja.

    > Ale się odniosę: Niestety okazało się, że fotka musi być mała a napis
    > duży bo za wielu chciało bez wiedzy autora ilustrować nim swoje dzieła
    > (kiedy był mały na większej fotce - udawało się go wymazywać).

    To może lepiej darować sobie wystawianie zdjęć w internecie ? Jakoś tak
    mi się to trochę kłóci z ideą Internetu, w której udostępnia się wiedzę,
    obrazki, muzykę, filmiki dla innych. Owszem można na powyższych
    treściach zarabiać, ale wydaje mi się, że Twoja strona chyba ma inny cel ...
    Widziałem w sieci tysiące kapitalnych zdjęć fotografów, którzy oferują
    je także odpłatnie w postaci posterów, plakatów, kalendarzy lub plików
    umożliwiających taki druk. Jakoś im nie przeszkadza publikowanie zdjęć w
    wymiarze 700 pixeli bez napisów oszpecających środek zdjęcia (np.
    http://www.difrusciaphotography.com/)

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 10. Data: 2009-08-13 10:43:44
    Od: NURT <g...@f...pl>

    może jeszcze kilka zdań w odniesieniu do całej dyskusji :)

    co do warsztatu myśle że tego chyba najmniej można się czepić autora,
    widać kompozycja zdjęcia zawsze odgrywa tutaj znaczącą rolę,
    zresztą nic tak nie rozwija warsztatu jak robienie kolejnych zdjęć,
    zamiast teoretyzowania przed monitorem.

    natomiast odnośnie fotografii podróżniczej myśle że ważną rzeczą
    żeby przybliżyć sobie cel podróży jest ciągłość opowieści o danym
    miejscu a tego na pewno nie da się tego zrobić na podstawie kliku
    fotek wyrwanych z kontekstu.

    co wielkości zdjęć to prawda trudno obejrzeć je w takim małym
    formacie,
    ale rozumiem powody, ponieważ przykrą niespodzianką jest zobaczyc
    swoją fotografię u kogoś innego.
    moim zdaniem po pliku cyfrowym nawet o wielkości dłuższego boku 800
    pikseli
    trudno ocenić prawdziwą wartość fotografii bo nadal jednak za mało
    widać,
    takową możemy dostrzec jedynie na dużej odbitce...:)

    pozdr
    NURT