  • 1. Data: 2012-07-08 16:56:33
    Temat: Jaki skaner do negatywów ?
    Od: "Kaczka" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kiedyś temat odpuściłem bo skanery były dość drogie.
    Ale dalej kupa negatywów czeka w końcu na zeskanowanie.
    Stare zdjęcia ze szkoły/wycieczki - nie chciałbym żeby szlag je trafił.

    Chciałbym kupić skaner dobrze skanujący ale niezbyt drogi,
    potem go odsprzedam albo będę przekazywał znajomym z podobnym problemem.

    Może ktoś z Was wybierał coś ostatnio dla siebie.

  • 2. Data: 2012-07-08 17:39:09
    Temat: Re: Jaki skaner do negatywów ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kaczka" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
> [...]
    > potem go odsprzedam albo będę przekazywał znajomym
    > z podobnym problemem.
    >
    > Może ktoś z Was wybierał coś ostatnio dla siebie.

    Ponieważ to ma być jednorazowa operacja zastanowiłbym się
    raczej nad zeskanowaniem tego w profesjonalnym miejscu
    na profesjonalnym sprzecie. Kupisz tanie dziadostwo to możesz
    nie być zadowolony z efektów a jak już zeskanujesz wszystkie
    negatywy to co będziesz robił z gratem? Przecież nowych
    negatywów produkować dziś w dobie cyfrowej nie będziesz?

  • 3. Data: 2012-07-08 18:47:35
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-07-08 14:56:33 +0000, "Kaczka" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> said:

    > Kiedyś temat odpuściłem bo skanery były dość drogie.

    A teraz są jeszcze droższe.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2012-07-09 12:07:40
    Od: "Kaczka" <w...@W...gazeta.pl>

    > Ponieważ to ma być jednorazowa operacja zastanowiłbym się
    > raczej nad zeskanowaniem tego w profesjonalnym miejscu
    > na profesjonalnym sprzecie.

    Dobre skanowanie filmu to najtaniej 1,50 za klatkę.
    400 negatywów 600 zł
    a nie wiadomo jak podejdą do zdjęć prześwietlonych i niedoświetlonych,
    ja przynajmniej będę miał możliwość spróbowania się nad nimi pomęczyć

    w sieci polecają taki skaner do 400 zł
    Epson Perfection xxx
    http://tinyurl.com/bugbmv8

    jak myślicie ?

  • 5. Data: 2012-07-09 12:15:06
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 09/07/2012 11:07, Kaczka wrote:

> [...]
    > a nie wiadomo jak podejdą do zdjęć prześwietlonych i niedoświetlonych,
    > ja przynajmniej będę miał możliwość spróbowania się nad nimi pomęczyć

    Mam w pracy epsona perfection v350 i z ciekawości próbowałem kiedyś
    samemu dwa filmy zeskanować.

    Myślę, że dla tych 200 złotych na pewno nie chciałbym bujać się z 400
    slajdami przez kilka wieczorów, zwłaszcza że efekt końcowy z automatu i
    tak był słabszy, niż z labu.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 6. Data: 2012-07-09 13:51:51
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kaczka" <w...@W...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > a nie wiadomo jak podejdą do zdjęć prześwietlonych i niedoświetlonych,
    > ja przynajmniej będę miał możliwość spróbowania się nad nimi pomęczyć

    Wyobraziłem sobie teraz Twoją twarz z symbolami $ w oczach :-)))
    Jak wujek Scrooge z komiksów o kaczkach Disneya:
    http://www.certain.com/system/accounts/register123/d
    isney/waltdisneyworld/events/20060002/Scrooge%20Fina
    l%20Picture.jpg

    Zawsze możesz zapytać tego fotografa jak podejdzie do prześwietlonych :-)
    Sądzę że lepiej mu to wyjdzie niż Tobie, bo myślę, że ma duże
    doświadczenie z taką robotą w przeciwieństwie do Ciebie.

    A poza tym - czy nie lepiej dać zarobić te 600zł lokalnemu fotografowi
    w Twojej okolicy który te pieniądze wyda np. w lokalnej piekarni niż
    Chinczykowi ze sweatshopu te 400zł kupując skaner który wyląduje
    potem w końcu na śmietniku mnożąc góry elektronicznego śmiecia?

    Czy jak chcesz się napić mleka to też kupujesz krowę? :-)))

    No i pytanie czy takim skanerkiem za 400zł w detalu uzyskasz w ogóle
    takie efekty jak profesjonalnym sprzętem z labu - ja wątpię...

  • 7. Data: 2012-07-09 14:38:36
    Od: "Kaczka" <w...@W...gazeta.pl>

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):

    > "Kaczka" <w...@W...gazeta.pl> wrote in message
    > Wyobraziłem sobie teraz Twoją twarz z symbolami $ w oczach :-)))
    > Jak wujek Scrooge z komiksów o kaczkach Disneya:

    No wiesz, 200 zł piechotą nie chodzi. Jakbyś każdego kto chciał
    zaoszczędzić nazywałbyś sknerusem ....

    > Zawsze możesz zapytać tego fotografa jak podejdzie do prześwietlonych :-)
    > Sądzę że lepiej mu to wyjdzie niż Tobie, bo myślę, że ma duże
    > doświadczenie z taką robotą w przeciwieństwie do Ciebie.

    Z 1,5 zł zrobi się 6 zł za zdjęcie.

> [...]
    > Chinczykowi ze sweatshopu te 400zł kupując skaner który wyląduje
    > potem w końcu na śmietniku mnożąc góry elektronicznego śmiecia?

    To co, miałbym wszystko co sam potrafię zrobić i przy czym mogę zaoszczędzić,
    mam zlecać innym ? Żeby chińczyk nie zrobił ? A kto zarobi na mnie ?

    > No i pytanie czy takim skanerkiem za 400zł w detalu uzyskasz w ogóle
    > takie efekty jak profesjonalnym sprzętem z labu - ja wątpię...

    profesjonalne sprzęty z labu? hehehe, przykłady:
    http://www.reprotechnika.pl/skanowanie-filmow.html
    skaner płaski Microtek Artixscan F1 lub EPSON 4990
    http://migafka.com/skanowanie-slajdow-negatywow-wroc
    law.html
    Skaner Epson Perfection V700 Photo

    okaże się, że wszędzie lecą na płaskich ...

  • 8. Data: 2012-07-09 14:38:36
    Od: "Kaczka" <w...@W...gazeta.pl>

  • 9. Data: 2012-07-09 16:32:30
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Kaczka" <w...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    law.html
    > Skaner Epson Perfection V700 Photo
    >
    > okaże się, że wszędzie lecą na płaskich ...

    Widzę, że lubisz wysoką jakość, ale bez przepłacania? Podoba mi się!

    Powiem więcej - sam czekam, aż sprzyjające okoliczności same nagnają
    mi sprzedającego (lub kupującego po mnie :) używanego, lecz wciąż w
    świetnym stanie jakiegoś najwyższego Coolscana Nikona, czy coś w tym
    stylu... :)

    (a zaczęło się od tego, że myślałem o kupnie skanera będąc w Anglii,
    ale kiepski dostęp do sieci mi to uniemożliwił, no i od tamtego czasu
    sprawa sobie leży, bo u nas pewnie jest dość płytki rynek na topowe
    modele, zwłaszcza niezajechane... :) (a Wujkom Dobra Rada z góry
    odpowiem, że materiał mam już raz jako-tako odfotografowany aparatem -
    - nie pili mnie...)

    Jeśli nie zamierzasz sprzedawać, to chyba dobrym kompromisem
    powinien być ten Epson:

    http://www.skapiec.pl/site/cat/10/comp/243942
    http://www.agito.pl/skaner-epson-perfection-v500-pho
    to-57-327543.html?attr=1237-76638

    To bdb. płaszczak za 4 stówy, który zostanie po robocie do
    wszystkiego + 4 stówy za dobre opcje foto z ICE (+ jakiś soft), które
    zawsze mogą się przydać, gdy gdzieś na strychu czy znajomych odkopie
    się jakąś starą rolkę. Opcja szczególnie przydatna przy niestandardowych
    szerokościach błony.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 10. Data: 2012-07-09 16:41:31
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Aha, nie lubię niczego chwalić bezpodstawnie, więc tylko dodam,
    że ludzie narzekali na jakość wykonania skanerów Epsona. Z tego
    co pamiętam: nędzne ramki foto, pękające tandetne zawiasy pokryw,
    a nawet wpadająca szyba skanera ("klejona jakąś plasteliną". :)

    Czyli robione chyba tak, żeby nie pożyły za długo... :-/

    [mr.]