    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki skaner do negatywów ?
    Date: Mon, 9 Jul 2012 06:51:51 -0500

    "Kaczka" <w...@W...gazeta.pl> wrote in message
    news:jteahb$q5r$1@inews.gazeta.pl...

    > Dobre skanowanie filmu to najtaniej 1,50 za klatkę.
    > 400 negatywów 600 zł
    > a nie wiadomo jak podejdą do zdjęć prześwietlonych i niedoświetlonych,
    > ja przynajmniej będę miał możliwość spróbowania się nad nimi pomęczyć
    >
    > w sieci polecają taki skaner do 400 zł

    Wyobraziłem sobie teraz Twoją twarz z symbolami $ w oczach :-)))
    Jak wujek Scrooge z komiksów o kaczkach Disneya:
    http://www.certain.com/system/accounts/register123/d
    isney/waltdisneyworld/events/20060002/Scrooge%20Fina
    l%20Picture.jpg

    Zawsze możesz zapytać tego fotografa jak podejdzie do prześwietlonych :-)
    Sądzę że lepiej mu to wyjdzie niż Tobie, bo myślę, że ma duże
    doświadczenie z taką robotą w przeciwieństwie do Ciebie.

    A poza tym - czy nie lepiej dać zarobić te 600zł lokalnemu fotografowi
    w Twojej okolicy który te pieniądze wyda np. w lokalnej piekarni niż
    Chinczykowi ze sweatshopu te 400zł kupując skaner który wyląduje
    potem w końcu na śmietniku mnożąc góry elektronicznego śmiecia?

    Czy jak chcesz się napić mleka to też kupujesz krowę? :-)))

    No i pytanie czy takim skanerkiem za 400zł w detalu uzyskasz w ogóle
    takie efekty jak profesjonalnym sprzętem z labu - ja wątpię...