  • 1. Data: 2012-07-07 20:05:16
    Temat: Co się mogło zepsuć w lampie błyskowej? (cross)
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Witam

    mam lampę błyskową Tumax. wiem że to marna firma, ale potrzebuje
    pstrykać fotki małemu dziecku, ze światłem 100% odbitym od sufitu i ścian.
    PEwnego dnia lampa nie zamigała. tzn dioda doświetlająca działa, ale
    lampa nie. na drugi dzień (nie ruszana, zawsze na aparacie) - działa.
    Tak parę razy robiła mnie "w konia", i przestała całkiem migać. Po
    zdjęciu z sanek, miganie ręczne też nie działało. czyli? palnik?
    Rozebrałem lampę do środka. ładuje się ( słychać) na zaciskach palnika
    jest 500V, nie miga - więc chyba palnik. Jakoś tak po naładowaniu lampy
    odłączyłem i podłączyłem zasilanie. jak mi mignęła w oczy, to tak za
    wszystkie czasy. JAk mi wrócił wzrok, to znowu: ładowanie, próba
    przyciskiem - nic, w aparacie - nic. zasilanie Off / On - błysk. tak
    parę razy i... nagle lampa miga po przyciśnięciu wyzwalacza na obudowie.
    Posprawdzałem kabelki - wszystkie OK. Zacząłęm składać lampę. parę
    części wypadło i zginęło, (elementy zawiasu) więc klejarką ją
    posklejałem (nie samą lampę, ale zawias) z nadzieją ze mniej ruchu,
    mniejsza awaryjność. udało się. 30 fotek OK. Kolejny dzień - lampa znowu
    nie miga.

    Co jeszcze mogę zrobić i czy jakakolwiek naprawa w serwisie ma sens?

    ToMasz

  • 2. Data: 2012-07-07 21:06:41
    Temat: Re: Co się mogło zepsuć w lampie błyskowej? (cross)
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-07-07 20:05, ToMasz pisze:
> [...]
    > nie miga.
    >
    > Co jeszcze mogę zrobić i czy jakakolwiek naprawa w serwisie ma sens?

    To w dużej mierze wróżenie z fusów, ale sprawdź kondensator wyzwalający
    (ten, który wyładowuje się przez transformator zapłonowy).

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 3. Data: 2012-07-16 07:04:12
    Od: SQ9HHL <k...@i...pl>

    W dniu 07.07.2012 20:05, ToMasz pisze:
> [...]
    > nie miga.
    >
    > Co jeszcze mogę zrobić i czy jakakolwiek naprawa w serwisie ma sens?

    Obstawiam zimny lut gdzieś na płytce. jeżeli zawsze ładuje to w obwodzie
    WN (sprawdź czy masz napięcie na palniku) jak tak, to obwód wyzwalania.
    Pooglądać dokładnie płytkę drukowaną przy dobrym świele (od strony
    druku) ew. przelutować.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2012-07-16 17:17:30
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >

    > Co jeszcze mogę zrobić i czy jakakolwiek naprawa w serwisie ma sens?

    Ja obstawiam to co się rusza, czyli któryś z kabelków - sprawdź jeszcze raz,
    podpinając miernik i ruszając kabelkami we wszystkie strony. Zdarza się
    najlepszym tj. rok temu mniej więcej wymieniałem kabelek w metzu -
    wymieniłem cienki miedziany na stalową linkę w oplocie, teraz czekam aż się
    następny uszkodzi, ale jak dotąd wszystko działa. Objawy były podobne, to
    znaczy działa-nie działa, po pokręcniu głowicą, zaczynał albo przestawał
    działać.

    --
    Yogi(n)