  • 11. Data: 2012-07-09 16:41:47
    Temat: Re: Jaki skaner do negatywów ?
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-07-09 10:07:40 +0000, "Kaczka" <w...@W...gazeta.pl> said:

    > Dobre skanowanie filmu to najtaniej 1,50 za klatkę.
    >
    > http://tinyurl.com/bugbmv8
    >
    > jak myślicie ?

    Wiesz jak komicznie wygląda to zestawienie? Na takim skanerze to dobre
    skanowanie nie występuje.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2012-07-09 16:46:15
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-07-09 12:38:36 +0000, "Kaczka" <w...@W...gazeta.pl> said:

    > profesjonalne sprzęty z labu? hehehe, przykłady:
    > http://www.reprotechnika.pl/skanowanie-filmow.html
    > skaner płaski Microtek Artixscan F1 lub EPSON 4990
    > http://migafka.com/skanowanie-slajdow-negatywow-wroc
    law.html
    > Skaner Epson Perfection V700 Photo
    >
    > okaże się, że wszędzie lecą na płaskich ...

    Ty o tym pisałeś, że to dobre skanowanie?

  • 13. Data: 2012-07-09 23:11:17
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > Jeśli nie zamierzasz sprzedawać, to chyba dobrym kompromisem
    > powinien być ten Epson:

    Dorzucę jeszcze uzasadnienie, które brzmi następująco:

    Testy dostępne w sieci dość jednoznacznie udowodniły, że porządne
    płaszczaki foto (duża "gęstość optyczna" + ICE) dają LEPSZE efekty, niż
    "dedykowane" do błon Plusteki, Musteki, itp. elektroniczny badziew
    (który w dodatku nie nadaje się do niczego innego).

    [mr.]

  • 14. Data: 2012-07-09 23:13:21
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-07-09 21:11:17 +0000, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

> [...]
    > "dedykowane" do błon Plusteki, Musteki, itp. elektroniczny badziew
    > (który w dodatku nie nadaje się do niczego innego).

    Problem polega na tym, że owe testy udowodniły, że maluch jest
    fajniejszy od syrenki.

  • 15. Data: 2012-07-09 23:27:16
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > Problem polega na tym, że owe testy udowodniły, że maluch jest
    > fajniejszy od syrenki.

    Niby tak, ale różnica na korzyść jest, istnieje, a trzeba by jeszcze
    zapytać o jakość materiału wejściowego - jeśli zdjęcia były robione
    "Głupim Jasiem" (przepraszam Janów... :)) z "fixed focus" i może
    jeszcze plastikowym obiektywem, albo jakimś starożytnym osiągnięciem
    socjalistycznej technologii "dla mas", to nawet najlepszy sprzęt nie da
    korzyści, które by uzasadniały dodatkowe wysiłki/koszty.

    Najważniejszym zadaniem jest uratować te wspomnienia przed
    nieuchronną zagładą (może za 100 lat - nie problem, ale może już
    jutro?) - w najgorszej nawet jakości (nawet obrazek 640 px jest ZNACZNIE
    lepszy, niż własna, ułomna pamięć). Znacznie mniejszy imperatyw, to
    zrobić to raz, a dobrze (czyli jeśli ktoś nie potrafi: niech jednak to
    zleci - dla własnego dobra).

    [mr.]

  • 16. Data: 2012-07-09 23:42:47
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > (nawet obrazek 640 px jest ZNACZNIE lepszy, niż własna, ułomna
    > pamięć).

    Aż sprawdziłem to, co sam napisałem... :)

    Okazuje się, że nawet 320 px jest lepsze, niż brak jakiejkolwiek
    fotki (choćby z erupcji któregoś z superwulkanów albo reportażu z budowy
    piramid lub Forum Romanum... :)

    [mr.]

  • 17. Data: 2012-07-10 00:37:01
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-07-09 21:42:47 +0000, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > Aż sprawdziłem to, co sam napisałem... :)
    >
    > Okazuje się, że nawet 320 px jest lepsze, niż brak jakiejkolwiek
    > fotki (choćby z erupcji któregoś z superwulkanów albo reportażu z
    > budowy piramid lub Forum Romanum... :)

    Tylko czemu 320? Skoro technologicznie bez problemu, za jakieś śmieszne
    grosze można mieć coś w okolicach 3-5MPx?
    Uwierz mi, wiele filmów widziałem i wiele zamieniłem na cyfry.
    Zawracaniem głowy jest robienie nawet z głupich jasiów - nie Janów ;)
    skanów mniejszych niż 1350 dpi.

  • 18. Data: 2012-07-10 00:57:48
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-07-08 16:56, Kaczka pisze:
    > Kiedyś temat odpuściłem bo skanery były dość drogie.
    > Ale dalej kupa negatywów czeka w końcu na zeskanowanie.
    > Stare zdjęcia ze szkoły/wycieczki - nie chciałbym żeby szlag je trafił.

    Tanio, szybko, dobrze:
    http://as.elte-s.com/patrz/poczytaj.htm
    A tak to wychodzi (w środku skan papierów dla porównania):
    http://as.elte-s.com/old/l/06/02.htm

    --
    pozdrawia Adam
    /przyszła drożyzna i nie wiem, czy kupywać Fakt, czy Super Express/

  • 19. Data: 2012-07-10 01:14:10
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > Tylko czemu 320? Skoro technologicznie bez problemu... [...]

    Dla pokazania, jak ważne jest, żeby W OGÓLE tę robotę zrobić. Bo
    jutro może być już za późno! (pożar / powódź / gradobicie / porządki
    żony / wizyta rodziny z dziećmi, + grzyb, + utlenianie, + temperatura,
    + dyfuzja...).

    [mr.]

  • 20. Data: 2012-07-10 08:53:53
    Od: "jacomiga" <j...@i...pl>

    Witam - mam skaner EPSON PERFECTION V300 PHOTO 4800dpi. Zeskanowalam okolo
    800 slajow (robilam kronike rodzinna). Mozna skanowac ksiazki (zapis w pdf
    +oprogramowanie) ma pokrywe ruchoma, szybki, kratownice na slajdy i filmy
    (mozna przesuwac film w calosci). dobre oprogramowanie. Cena jak dla
    emeryta;) dobra . Ja jestem zadowolona. J.Sz