  • 1. Data: 2012-07-05 16:29:17
    Temat: Szybka lampa do Canona
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    posiadam 420EX i niestety za wolno się ładuje.
    Jaką proponujecie lampę, którą można będzie zrobić 2 (i więcej) fotek, jedna za drugą
    (przy pełnej mocy)?
    Zastanawiam się nad 580EX (a może lepiej 580EX II) lub Metz 58 AF-1 - ale żadnej nie
    używałem, więc nie wiem (600EX poza zasięgiem).

    Pozdrawiam
    Les

  • 2. Data: 2012-07-05 17:33:25
    Temat: Re: Szybka lampa do Canona
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-07-05 14:29:17 +0000, Les <s...@p...fm> said:

    > posiadam 420EX i niestety za wolno się ładuje.
    > Jaką proponujecie lampę, którą można będzie zrobić 2 (i wię
    > cej) fotek, jedna za drugą (przy pełnej mocy)?
    Nie ma takiej lampy.
    > Zastanawiam się nad 580EX (a może lepiej 580EX II) lub Metz 58 AF-1 - a
    > le żadnej nie używałem, więc nie wiem (600EX poza zasięgiem).
    Musisz usunąć ograniczenie prądowe, które jest w każdej lampie i podać
    jej prąd z kwasowego akumulatora. Nie musi być wielkiej pojemności,
    ważne, że jest kwasowy. Czyli taki, który da tyle amper ile odbiornik z
    niego weźmie.
    Wtedy lampa będzie stale naładowana. I skończy swój żywot szybciej niż
    zapalniczka jednorazowa w kieszeni palacza.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-07-05 20:50:10
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-07-05 17:33, JA pisze:

    > Nie ma takiej lampy.

    Ruskie kiedyś robili lampy bez kondensatora, z palnikiem zasilanym
    bezpośrednio z sieci. Mam nawet schematy, ale nigdy nie odważyłem się
    skopiować tego patentu :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 4. Data: 2012-07-05 21:35:05
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-07-05 20:50, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Ruskie kiedyś robili lampy bez kondensatora, z palnikiem zasilanym
    > bezpośrednio z sieci. Mam nawet schematy, ale nigdy nie odważyłem się
> [...]

    PS. Odgrzebałem te schematy. Wyglądają na mało sensowne.
    P.P.

  • 5. Data: 2012-07-05 21:35:21
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-07-05 18:50:10 +0000, Paweł Pawłowicz

    > Ruskie kiedyś robili lampy bez kondensatora, z palnikiem zasilanym
    > bezpośrednio z sieci. Mam nawet schematy, ale nigdy nie odważyłem się
> [...]

    No dobra, to inaczej. Nie trzeba radzieckiej technologii (bo to nie
    ruskie, tylko radzieckie, a to spora różnica), żeby mieć taką lampę. To
    się HQI - wysokonapięciowa lampa wyładowcza - nazywa. I stosowane jest
    powszechnie do oświetlania fasad budynków i reklam wielkoformatowych.

  • 6. Data: 2012-07-06 07:42:52
    Od: Piratee <p...@g...pl>

    W dniu 2012-07-05 16:29, Les pisze:
> [...]
    > Zastanawiam się nad 580EX (a może lepiej 580EX II) lub Metz 58 AF-1 - ale żadnej
    nie używałem, więc nie wiem (600EX poza zasięgiem).

    Witam
    Kiedyś maiłem lampę METZ-60-CT4
    Jeżeli obiekt był w niedalekiej odległości to mogłem robić serię
    zdjęć (3-4).
    Ale do tej lampy była zewnętrzna elektrownia;]
    Uciążliwe było noszenie zasilacza do lampy na ramieniu, ale światełka
    nigdy mi nie brakowało.

    Pozdrowienia
    Piratee

  • 7. Data: 2012-07-06 09:57:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Witam,
    > posiadam 420EX i niestety za wolno się ładuje.

    To w dużej mierze zależy od rodzaju akumulatorków. Nie wszystkie są w stanie
    dostarczyć wysoki prąd.

    > Jaką proponujecie lampę, którą można będzie zrobić 2 (i więcej) fotek,
    > jedna za drugą (przy pełnej mocy)?

    A są takie lampy, które zrobią dwa zdjęcia przy _pełnej_ mocy? Taka lampa
    musiałaby mieć dwa kondensatory i albo dwa układy zasilania albo jakiś
    sprytny elektroniczny przełącznik.

    Z ciekawości do czego Ci zdjęcia seryjne z pełną mocą?

    > Zastanawiam się nad 580EX (a może lepiej 580EX II) lub Metz 58 AF-1 - ale
    > żadnej nie używałem, więc nie wiem (600EX poza zasięgiem).

    Nie wiem, jak w tych lampach, ale kiedyś do niektórych modeli można było
    podpiąć zewnętrzny akumulator (przypinany do paska spodni) i z niego
    ładowały się szybciej - może rozważ coś takiego.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2012-07-06 10:33:15
    Od: Anjay <g...@i...pl>

> [...]
    > Zastanawiam się nad 580EX (a może lepiej 580EX II) lub Metz 58 AF-1 - ale żadnej
    nie używałem, więc nie wiem (600EX poza zasięgiem).

    mam 580EXII i jak ma dobrze naładowane baterie, to potrafi zrobić 2-3
    zdjęcia w serii. Ale nie wiem, czy świeci pełną mocą (chyba raczej nie).

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 9. Data: 2012-07-06 10:45:48
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam ponownie
    To może inaczej - jaka lampa będzie miała najmniejszy czas między ładowaniami?
    Czy ten Metz (Metze) piszczy podczas ładowania (420EX piszczy)?

    Pozdrawiam
    Les

  • 10. Data: 2012-07-06 11:42:51
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > mam 580EXII i jak ma dobrze naładowane baterie, to potrafi zrobić 2-3 zdjęcia w
    > serii. Ale nie wiem, czy świeci pełną mocą (chyba raczej nie).

    na pewno nie pełną mocą. 580EX II ma dość mocno poprawione czasy ładowania.
    Dla pytającego polecam zainteresować się również baterypackiem zewnętrznym
    na kablu do lampy. Czasy ładowania skracają się bardzo znacznie z tym wynalazkiem.
    To powinno załatwić sprawę.

    --
    Marcin 'Roger' Pojałowski
    fotografia: http://www.roger-studio.pl