    From: "Kaczka" <w...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaki skaner do negatywów ?
    Date: Mon, 9 Jul 2012 12:38:36 +0000 (UTC)

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):

    > "Kaczka" <w...@W...gazeta.pl> wrote in message
    > Wyobraziłem sobie teraz Twoją twarz z symbolami $ w oczach :-)))
    > Jak wujek Scrooge z komiksów o kaczkach Disneya:

    No wiesz, 200 zł piechotą nie chodzi. Jakbyś każdego kto chciał
    zaoszczędzić nazywałbyś sknerusem ....

    > Zawsze możesz zapytać tego fotografa jak podejdzie do prześwietlonych :-)
    > Sądzę że lepiej mu to wyjdzie niż Tobie, bo myślę, że ma duże
    > doświadczenie z taką robotą w przeciwieństwie do Ciebie.

    Z 1,5 zł zrobi się 6 zł za zdjęcie.

    > A poza tym - czy nie lepiej dać zarobić te 600zł lokalnemu fotografowi
    > w Twojej okolicy który te pieniądze wyda np. w lokalnej piekarni niż
    > Chinczykowi ze sweatshopu te 400zł kupując skaner który wyląduje
    > potem w końcu na śmietniku mnożąc góry elektronicznego śmiecia?

    To co, miałbym wszystko co sam potrafię zrobić i przy czym mogę zaoszczędzić,
    mam zlecać innym ? Żeby chińczyk nie zrobił ? A kto zarobi na mnie ?

    > No i pytanie czy takim skanerkiem za 400zł w detalu uzyskasz w ogóle
    > takie efekty jak profesjonalnym sprzętem z labu - ja wątpię...

    profesjonalne sprzęty z labu? hehehe, przykłady:
    http://www.reprotechnika.pl/skanowanie-filmow.html
    skaner płaski Microtek Artixscan F1 lub EPSON 4990
    http://migafka.com/skanowanie-slajdow-negatywow-wroc
    law.html
    Skaner Epson Perfection V700 Photo

    okaże się, że wszędzie lecą na płaskich ...