  • 41. Data: 2014-11-12 21:23:22
    Temat: Re: Jaki programator do AVR
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-11-11 21:21, Irokez pisze:
> [...]
    ezyk-C-Podstawy-programowania-PL-DVD-ATB-USBASP-MkAv
    rCalculator/78

    > A dobra ta pozycja książki jest faktycznie?
    Nie wiem, ja kupiłem książkę Tomasza Francuza "język C dla
    mikrokontrolerów avr od ..."
    Oprócz podstaw naprawdę skrótowych bo to samo znajdziesz w sieci jest
    dość dobrze opisana atmega oraz ciekawe przykłady, dzieki nim masz
    gotowe bibloteki i przykłady skompilowane do uruchomienia.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 42. Data: 2014-11-13 07:46:33
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 12.11.2014 o 20:09, sundayman pisze:

    > Bardzo się wstydzę :D

    Przypomniał mi się jakiś amerykański (kiczowaty) artysta, który na głosy
    krytyków odpowiadał, że "płakał całą drogę do banku" :-).

  • 43. Data: 2014-11-13 08:10:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 13 Nov 2014 07:46:33 +0100, Zbych <a...@o...pl> wrote:
    > Przypomniał mi się jakiś amerykański (kiczowaty) artysta, który na
    głosy
    > krytyków odpowiadał, że "płakał całą drogę do banku" :-).

    No tak, bo oni ciągle (nie mając powszechnie przelewów) muszą chodzić
    do tych swoich banków realizować czeki.
    Taka nasza, nowoczesna wersja tej historii
    brzmiałaby: "płakałem przez całą chwilę logowania się do banku" :)

    --
    Marek

  • 44. Data: 2014-11-13 10:48:03
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2014-11-12 11:12, Paweł Pawłowicz pisze:

    > I asembler, w którym pisze się naprawdę fajnie. Nauczyć się łatwiej niż
    > C, a jak się już nauczysz, to same zalety.
    >
    > P.P.

    Uczenie się asemblera jest słuszne, gdy zamierzasz się specjalizować w
    konkretnej rodzinie mikrokontrolerów. Wtedy rzeczywiście twoje programy
    będą szybsze i będą zajmować mniej miejsca w ROM. Natomiast jeśli
    działasz jako hobbysta, to słuszniej nauczyć się języka wyższego
    poziomu, co nie przywiąze Cię do jednej rodziny. I tu, moim zdaniem, C
    jest najlepszym rozwiązaniem.

  • 45. Data: 2014-11-13 17:39:47
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Przypomniał mi się jakiś amerykański (kiczowaty) artysta, który na głosy
    > krytyków odpowiadał, że "płakał całą drogę do banku" :-).

    Na szczęście logowanie jest jakimiś numerkami, to nie muszę się tak
    strasznie wstydzić.

    A tak poważnie - bascom jest może prostacki, może ma kupę dziwnych
    problemów czasem, nie jest profesjonalny, oraz och i ach - ale za to
    można w nim robić super ekspresowo. I jeżeli jego poziom wystarcza, to
    po co się męczyć ?

  • 46. Data: 2014-11-14 00:20:12
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    W dniu 2014-11-10 11:46, Eryk pisze:
    > Witam
    > Dopiero zaczynam z uC i muszę kupić jakiś programator na USB. Ma mieć
    > ISP, obsługiwać ATmegi i bez kłopotów działać z bascomem. Dobrze by było
    > żeby miał większe, przyszłościowe możliwości - działał z programami do
    > pisania w C++ i współpracował z jak największą liczbą procesorów.
    > Polećcie mi coś proszę, żebym nie tracił czasu i pieniędzy na badziewie.
    > Czy te najtańsze są coś warte? :
    >
    > http://allegro.pl/programator-isp-usbasp-atmel-avr-t
    asma-win7-x64-i4717660530.html

    > Czy lepiej np taki:
    >
    > http://allegro.pl/programator-usb-isp-atmel-avr-usba
    sp-windows-7-i4741658451.html

    > pozdrawiam

    Daruj sobie te programatory. Szkoda potem życia na zastanawianie się czy
    nie działa układ który programujesz, czy może programator ma problem.
    Dołóż kilka złotówek i kup oryginalny AVRisp MkII
    Atmela, lub jeszcze lepiej jak ktoś tu wcześniej podpowiedział AVR
    Dragona - tyle że tu dobrze by było "wystrugać" mu jakąś obudowę.
    Niezaprzeczalną jego zaletą jest to że możesz nim debugować. Kolejną
    opcją jest upolowanie na znanym portalu aukcyjnym starego dobrego JTAG'a
    mkII. Można czasem znaleźć za normalne pieniądze.

  • 47. Data: 2014-11-14 01:32:02
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Atmela, lub jeszcze lepiej jak ktoś tu wcześniej podpowiedział AVR
    > Dragona - tyle że tu dobrze by było "wystrugać" mu jakąś obudowę.
    > Niezaprzeczalną jego zaletą jest to że możesz nim debugować. Kolejną

    Tyle, że jest problem z użyciem Dragona pod Bascomem i Atmel Studio
    jednocześnie. Drivery się gryzą.

    Sam próbowałem - jeżeli chodzi pod AS, to bascom nie widzi.
    Temat chyba nie jest skutecznie rozwiązany.

    A kolega pisał o Bascomie jednakowoż...

  • 48. Data: 2014-11-14 06:28:20
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-11-13 10:48, Andrzej wrote:
    [...]
    > Uczenie się asemblera jest słuszne, gdy zamierzasz się specjalizować w
    > konkretnej rodzinie mikrokontrolerów. Wtedy rzeczywiście twoje programy
    > będą szybsze i będą zajmować mniej miejsca w ROM.
    W takim przypadku programy muszą być szybkie, ale szybkie w takim
    sensie, że szybko muszą trafić na rynek i zarabiać. :-) Assembler
    zdecydowanie temu nie służy. To jest właśnie narzędzie dla hobbystów a
    nie specjalistów.

  • 49. Data: 2014-11-14 08:41:54
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    W dniu 2014-11-14 01:32, sundayman pisze:

> [...]
    > jednocześnie. Drivery się gryzą.
    >
    > Sam próbowałem - jeżeli chodzi pod AS, to bascom nie widzi.
    > Temat chyba nie jest skutecznie rozwiązany.

    Pamiętam że problem stwarzały sterowniki libUSB. Z drugiej strony jeśli
    chce pisać w Bascomie to obejdzie się bez Atmel Studio.

  • 50. Data: 2014-11-14 08:45:21
    Od: Robert Zemła <m...@g...com>

    W dniu 2014-11-14 06:28, JDX pisze:
> [...]
    > sensie, że szybko muszą trafić na rynek i zarabiać. :-) Assembler
    > zdecydowanie temu nie służy. To jest właśnie narzędzie dla hobbystów a

    Czasami dzięki temu że program zajmuje te kilka KB mniej pozwala na
    użycie tańszego o kilka złotych procesora. To z kolei przekłada się na
    zyski przy seryjnej produkcji