  • 91. Data: 2010-05-21 11:14:23
    Temat: Re: Jaka rozdzielczosc pod Photoshopa, karta grafiki
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-05-20 16:53:30 +0200, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> said:

    > zą matrycą niż
    > spisuje
    >
    > Jesli chodzi Ci o nowego NECa (PA271W),

    No właśnie nie pamiętam ;-)

    > to Czornyj juz go mial, macal, mierzyl i kaliborwal. Skoro on byl
    > oszczany, to znaczy, ze monitorek sie
    > nadaje. ;)

    Pewnie tak, tylko zastanawiam się czemu go nie widzę na europejskich
    stronach Neca.

    > Mi od biedy tez by styknal (wcale nie w kwestii radzenia sobie z
    > kolorami, ale w kwestii gestosci pikseli i ogolnej ich ilosci). Szkoda
    > tylko, ze jak zwykle cos nie tak musieli zrobic. 16:9, zamiast 16:10.

    Eeeee, nie bądźmy fetyszystami ;-) Ja nie lubię proporcji 16:9, dlatego
    że przy takich 24" dają one obraz obcięty o 120 px na wysokości, a te
    1080 vs. 1200 px to jednak jest różnica. Jednak przy wysokości 1440 to
    już IMHO bez większego znaczenia - wystarczy do wszystkiego ;-)
    Pytanie tylko czy GUI, które obecnie są prawie wcale nieskalowalne, nie
    będą zbyt upierdliwie maluśkie.

    de Fresz

  • 92. Data: 2010-05-21 11:44:29
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <ht5puf$61s$1@inews.gazeta.pl>,
    de Fresz nabazgrał:

    > Pewnie tak, tylko zastanawiam się czemu go nie widzę na europejskich
    > stronach Neca.

    Bo Europejski webmsaster Neca pracuje raz na kwartał. Część sklepów
    (przynajmniej we Francji) oferuje już nawet ten monitor w przedsprzedaży
    (acz cena około 1700EUR to nie dla mnie).

  • 93. Data: 2010-05-21 12:33:01
    Od: Kell a <k...@n...com>

    "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał(a):

    >CAD wymaga precyzji? No żartujesz chyba. Jak sobie coś dłubię w CADzie
    >to robię to leżąc na kanapie z myszką na kolanie.

    Jak cos tam dlubiesz to owszem. ja wykonuje projekty domow
    i wewnetrznych instalacji, a to juz nie jest cos. Na jednym monitorze
    bym skisnal. Zreszta jak wszyscy ludzie ktorzy to robia ze mna.

    >Rysowanie w CAD wymaga
    >zazwyczaj trafienia z punktu A do punktu B. W PS zazwyczaj jest to
    >przejechanie z A do B ściśle określoną ścieżką - precyzja musi być w
    >każdym momencie. Nawet nie ma co porównywać tych dwóch programów jeśli
    >chodzi o wymagania wobec precyzji myszki.

    Ale to nie chodzi o to, ze w PS trzeba ciagnac mysza recznie,
    a w AutoCADzie to juz nie :) jak juz ciagniesz myszka to skupiasz sie na
    na tym monitorze, na ktorym to robisz i tyle, zadnej niewygody 2 monitorow
    tu nie widze. To nie tak, ze ciagniesz mysza z lewego monitra
    na prawy i przekrecasz glowa. Drugi monitor sie przydaje do skladowych projektu
    oraz na dodatkowe narzedzia. Ze o innych programach nie wspomne.

    I analogia do PS - ktorego nie znam tak jak AutoCADa, ale czesto na nim pracuje
    juz prywatnie -de freshowi chyba sie wydaje, ze w PS mialbym zdjecie rozciagniete na
    dwoch
    monitorach i chcac cos zrobic macham mysza jak szalony po ekranie :)
    2 monitory daja ten komfort, ze dlubie nad zdjeciem normalnei na jednym
    moniotorze, a jak cos potrzebuje wiecej czy dodatkowo, to siegam na drugi.
    Ot i rzeczywiscie to wielka niewygoda i problem z precyzja.

  • 94. Data: 2010-05-21 13:12:59
    Od: Kell a <k...@n...com>

    de Fresz <d...@N...pl> napisał(a):

    >No więc wyobraź sobie że to wcale nie są pierdoły. Całe stada tzw.
    >profesjonalistów z różnych branż wykorzystują swoje narzędzia pracy
    >niefektywnie. I niby nikt się nie czepia, dopóki efekt jest odpowiedni,
    >ale gdy liczy się czas (i w znaczeniu goniącego terminu, i w znaczeniu
    >kasy), to bywa baaaardzo znaczące. Oraz gdy rozmawia się właśnie o
    >efektywności pracy.

    Oj, oj, o takich rzeczach to ty mi nawet nie mow. Dead line'y
    to ja mam co pare tygodni.

    [ciach reszte zlosliwosci]

    Wlasnie przygladam sie dokladniej, jak wyglada niby to krecenie glowa przy 2
    monitorach (oba po 22
    cale).
    Glowe mam teraz okolo pol metra od monitora przed soba, drugi monitor nie stoi
    w linii prostej z monitorem 1, tylko tworzy z nim kat okolo 150stopni, czyli stoi
    delikatnie
    "bokiem"

    Jeden monitor obejmuję wzrokiem bez nawet drgniecia glowa, ale jak chce przeczytac
    informacje w rogach, musze juz mocniej ruszac galkami ocznymi. Z tej odlglosci
    dojrzenie informacji z drugiego monitora wymaga delikatnego obrocenia glowy.

    Teraz oddalam glowe od monitora na wprost na odleglosc okolo 90cm. w tej odleglosci
    nie mam problemu
    z przeczytaniem informacji na ekranie, bo pomimo, ze piksel jest maly, wszystko
    doskonale jest
    czytalne. Jednoczesnie aby przeczytac informacje z drugiego monitora obok, juz nie
    musze
    ruszac glowa, wystarczy ruch galki ocznej (w takim samym zakresie, jak ruch przy 50
    cm
    na wprost.

    Reasumujac - oddalenie glowy na odleglosc niecalego metra pozwala mi na objecie
    wzrokiem 2
    monitorow bez ruszania glowa wykonujac ruch oczami w zakresie nei wiekszym, niz
    przy jednym monitorze i odleglosci 50cm.

    Tak to wyglda w praktyce, panie teoretyku.

    I tym razem definitywnie EOT z mojej strony.

  • 95. Data: 2010-05-24 07:28:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 May 2010, de Fresz wrote:

    > Nie, są zupełnie od obrazka niezależne. Ale co to zmienia w tym przypadku?

    To, że zupełnie nie rozumiem w czym widzisz problem.
    W przypadku kiedy aplikacja ma "przyrośnięte" okna problem przy pracy
    dwumonitorowej rozumiem. Jeśli są odrębne - nie.

    pzdr, Gotfryd

  • 96. Data: 2010-05-24 07:34:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
    > Pytanie tylko czy GUI, które obecnie są prawie wcale nieskalowalne, nie
    > będą zbyt upierdliwie maluśkie.

    I to jest właśnie główny problem, który sprawia że przekraczanie 100dpi
    na monitorach sensu nie ma, a w konsekwencji nie da się za bardzo
    oddalać monitorów, kont przy dwójce jest zbyt szeroki, od machania głową
    boli szyja i w końcu oczy od pracującego bez przerwy autofocusa (o czym
    chyba wszyscy zapomnieli).

    Szerokie kąty będą miały jakiś sens przy powierzchni walca, a właściwie
    sfery - już za niedługo.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 97. Data: 2010-05-24 07:35:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > kont

    Dzizas...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /wszyscy jesteśmy świrusami.../

  • 98. Data: 2010-05-24 08:02:13
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Fri, 21 May 2010 14:33:01 +0200, Kell a napisał(a):

> [...]
    > na prawy i przekrecasz glowa. Drugi monitor sie przydaje do skladowych projektu
    > oraz na dodatkowe narzedzia. Ze o innych programach nie wspomne.

    Nie zaciemniaj.
    Skoro zakładasz, że przejście kursorem z jednego ekarnu na drugi to
    lekkie majtniecie myszką ("przesuniecie myszy na skraj 2 monitora to 2
    cm wiecej na podkladce"), to JAK chcesz przy takich ustawieniach uzyskać
    precyzję? Precyzję liczoną w pojedynczych pikselach, a nie m^2!
    Niestety - albo prędkość, albo dokładność.

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 99. Data: 2010-05-24 08:08:59
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2010-05-24 10:02, Grzegorz Góra pisze:

> [...]
    > precyzję? Precyzję liczoną w pojedynczych pikselach, a nie m^2!
    > Niestety - albo prędkość, albo dokładność.

    Sposoby są dwa, pietwszy to windowsowa akceleracja kursora - czyli jak
    ruszasz wolno myszką to jest precyzyjnie, a jak szybko, to jest szybko;
    drugi sposób to mysz z regulowaną przyciskami czułością, gdzie samemu
    można sobie wybrać jak ma to działać.

  • 100. Data: 2010-05-24 12:02:42
    Od: Marek K <m...@W...kappa.pl>

    W dniu 2010-05-24 09:35, Janko Muzykant pisze:

    > Dzizas...

    Piniondz zondzi ;)

    M.