    From: Kell a <k...@n...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jaka rozdzielczosc pod Photoshopa, karta grafiki
    Date: Fri, 21 May 2010 15:12:59 +0200
    <ht5p8h$3cs$1@inews.gazeta.pl>

    de Fresz <d...@N...pl> napisał(a):

    >No więc wyobraź sobie że to wcale nie są pierdoły. Całe stada tzw.
    >profesjonalistów z różnych branż wykorzystują swoje narzędzia pracy
    >niefektywnie. I niby nikt się nie czepia, dopóki efekt jest odpowiedni,
    >ale gdy liczy się czas (i w znaczeniu goniącego terminu, i w znaczeniu
    >kasy), to bywa baaaardzo znaczące. Oraz gdy rozmawia się właśnie o
    >efektywności pracy.

    Oj, oj, o takich rzeczach to ty mi nawet nie mow. Dead line'y
    to ja mam co pare tygodni.

    [ciach reszte zlosliwosci]

    Wlasnie przygladam sie dokladniej, jak wyglada niby to krecenie glowa przy 2
    monitorach (oba po 22
    cale).
    Glowe mam teraz okolo pol metra od monitora przed soba, drugi monitor nie stoi
    w linii prostej z monitorem 1, tylko tworzy z nim kat okolo 150stopni, czyli stoi
    delikatnie
    "bokiem"

    Jeden monitor obejmuję wzrokiem bez nawet drgniecia glowa, ale jak chce przeczytac
    informacje w rogach, musze juz mocniej ruszac galkami ocznymi. Z tej odlglosci
    dojrzenie informacji z drugiego monitora wymaga delikatnego obrocenia glowy.

    Teraz oddalam glowe od monitora na wprost na odleglosc okolo 90cm. w tej odleglosci
    nie mam problemu
    z przeczytaniem informacji na ekranie, bo pomimo, ze piksel jest maly, wszystko
    doskonale jest
    czytalne. Jednoczesnie aby przeczytac informacje z drugiego monitora obok, juz nie
    musze
    ruszac glowa, wystarczy ruch galki ocznej (w takim samym zakresie, jak ruch przy 50
    cm
    na wprost.

    Reasumujac - oddalenie glowy na odleglosc niecalego metra pozwala mi na objecie
    wzrokiem 2
    monitorow bez ruszania glowa wykonujac ruch oczami w zakresie nei wiekszym, niz
    przy jednym monitorze i odleglosci 50cm.

    Tak to wyglda w praktyce, panie teoretyku.

    I tym razem definitywnie EOT z mojej strony.