  • 21. Data: 2013-05-21 11:21:46
    Temat: Re: [OT] Re: Jaka k. graf. do gier?
    Od: Iguan_007 Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, May 21, 2013 7:10:37 PM UTC+10, Maciek Babcia Dobosz wrote:
    > mo�liwo�ci. Tylko niestety maj� jedn� ogromna wad� - poufno�� naszych
    > danych. Trzeba mie� tego �wiadomo��.

    Oczywiscie, ze trzeba miec tego swiadomosc. Dlatego dysk z "tajnymi" danymi pewnie i
    tak zaniesiesz do (zaufanego) sasiada albo zakopiesz w ogrodku. Ale np. zdjecia,
    certyfikaty ukonczonych kursow czy kopie biletow w podrozy latwiej zbackupowac do
    chmury. I trzeba sobie powiedziec, ze tak naprawde to komputer przecietnego
    uzytkownika wcale nie musi byc trudniejszy do wlamania niz server firmy zajmujacej
    sie przechowywaniem danych. No i do sasiada tez moga sie wlamac ;)

    Pozdrawiam,

    Iguan

    -
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 22. Data: 2013-05-21 11:43:08
    Temat: Re: Jaka k. graf. do gier?
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2013-05-20 17:54, Jaskiniowiec pisze:
    > któryś i7
    > odpowiednia płyta pod to,
    > odpowiedni zasilacz
    >
    > Niestety stanąłem przed wyborem k. graf.
    > Poradzicie coś?

    Tak. Odpowiednia k.graf do kompletu.

  • 23. Data: 2013-05-21 11:54:17
    Od: m <m...@g...com>

    On 05/21/2013 11:21 AM, Iguan_007 Iguan_007 wrote:

> [...]
    sie przechowywaniem danych. No i do sasiada tez moga sie wlamac ;)

    Spytałem się kiedyś znajomą firmę, która się przeniosła do gmaila z
    pocztą firmową, czy im nie przeszkadza to że ich poufne dane se tam
    gdzieś krążą. Odpowiedzieli że:
    - są za małym żuczkiem żeby google ich konkretnie chciało okraść z danych,
    - zaś to że google będzie się karmić ich danymi w statystycznym sensie
    ... im to zwisa.

    No i w sumie mają rację. Pomijając kwestie etyczno/ideologiczne - tj że
    karmią googla swoimi danymi i pomagają mu przejąć kontrolę nad światem,
    to co tracą?

    p. m.

  • 24. Data: 2013-05-21 11:54:36
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-05-21 09:22, R.e.m.e.K pisze:

    > Nie jest to juz taka prawdziwa prawda jak 10 lat temu. Rozwoj procesorow
    > stanal w miejscu, kolejne edycje przyspieszaja o 5%. A ceny tez nie chca
    > leciej zbytnio na leb. Kupione dzis i7 bedzie za 3 lata nadal mocnym
    > sprzetem, na pewno nie srednim.

    I chyba nigdy nie sprzeda się go w sensownej cenie. Może sam procesor
    tak, ale co z płytą i całą resztą, która (jak się pewnie okaże) będzie
    niekompatybilna...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 25. Data: 2013-05-21 11:58:58
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Kosu napisał:

    > Od razu 100 GB. Ciekawe jaki będzie zysk w wydajności...

    Albo pińcet GB ;)

    Ja wzialem 16GB ram bo jak bralem 20-3 miesiace temu to byl wzglednie tani.

    Mniej uwagi poswiecalem procesorowi (ten sie wymieni za jakis rok-dwa)
    wiecej zas na plyte glowna (i uwagi i kasy). Bo to rzecz, którą
    najtrudniej wymnienic.

  • 26. Data: 2013-05-21 12:21:35
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-05-21, o godz. 02:21:46
    Iguan_007 Iguan_007 <i...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > wcale nie musi byc trudniejszy do wlamania niz server firmy
    > zajmujacej sie przechowywaniem danych. No i do sasiada tez moga sie

    Co to znaczy "łatwiej"? Mi zdecydowanie łatwiej to zrobić na swoje
    własne urządzenia - niekoniecznie koputer. Bo mam nad nim kontrolę -
    wiem gdzie i co tam lezy. Poza tym jeśli chodzi o zdjęcia czy
    certyfikaty (nie mówiąc już o spisie połączeń, listach adresów i
    numerów etc.) to wole jednak by to pozostało u mnie a nie latało po
    sieci. Chociażby po to by nie personalizowano na tej podstawie spamu do
    mnie kierowanego. Albo nie korzystano z moich prac - nawet tych
    archiwalnych.

    A kopie danych przechowuję jakieś 40 kilometrów od lokalizacji
    podstawowej. W zaufanym miejscu i też dość dobrze zabezpieczone - na
    tyle że łamanie tych zabezpieczeń raczej będzie kosztowało więcej niż
    składowane tam dane. ;-) I też nie na PC.

    Zdrówko

  • 27. Data: 2013-05-21 12:53:30
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-05-20 22:45, Jaskiniowiec pisze:

    > Kto powiedział, że piracenie? Zawsze można się wymienić grami. Inną
    > kwestią jest to, że akurat znajomy nie może sobie pozwolić na piraty, bo
    > ma dz. gosp. i częste kontrole, więc ... nie sądźmy wszystkich dookoła
    > po sobie...

    Nie może. Pożyczenie lub użyczanie sobie programów komputerowych (gier)
    jest tak samo niezgodne z prawem, jak zwykłe nieautoryzowane kopiowanie
    (oprogramowanie wyłączone jest z dozwolonego użytku osobistego), a taki
    8-latek nie ma nawet ograniczonej zdolności do czynności prawnych by
    mógł skutecznie zawrzeć tego typu umowę sprzedaży, bo takie nowości o
    jakich tu mówimy potrzebujące i7, 16 GB RAM i grafiki >500 zł kosztują
    100+ zł, a to wykracza dla 8-latka poza zakres umów powszechnie
    zawieranych w drobnych bieżących sprawach życia codziennego (taki
    komunista może sobie skutecznie gazetę czy lody kupić).
    A pisanie o działalności gospodarczej i "częstych kontrolach" w domu i
    komputera dziecka, to już IMHO zwykłe ściemnianie jak się coś chlapnęło.
    Taka PL mentalność - nie tak dawno męczyłem sklep o brakujący UniqueID
    od Radeona 7870 do AMD Never Settle: zdziwienie sprzedawców było
    powszechne i szczere: o co temu dziwakowi chodzi, bo przecież "każdy
    może sobie je ściągnąć z torrenta" (cytat). Po prostu "kocham" taką
    mentalnośc wywodzacą się jeszcze z byznesmenów z lat 80. zaprawionych w
    cinkciarstwie czy drobnym przemycie z Turcji albo chamskiego złota zza
    wschodniej granicy.

    Tu jest podobnie: komputer za ładnych parę tys. zł. ale szkoda choćby
    ~3,40 zł (1$) na jeden z wielu bundli jakich teraz jest zatrzęsienie
    i taki 8-latek więcej z nich wyniesie (choćby dowie się co to Hanza z
    aktualnie bundlowanych Patrician III/IV) niż z łupania w kolejnego CoDa.
    Do tego rzeczywiście nie trzeba grafiki za 500+ zł, ale jeśli to mają
    być nowości FPS (a tak pewnie będzie) to i7 tam się marnuje, za to bez
    grafiki o wydajności co najmniej R7870/7850 lub GTX660 nawet nie ma co
    podchodzić, bo za parę miesięcy będzie wymiana.

    P.S.
    Inna sprawa to sensowność kupowania prezentów po parę kzł smarkaterii
    8-letniej z okazji uroczystości religijnej. No ale niech się dziecko
    uczy: religia = trzepanie kasy. W końcu żyje w Polsce.

  • 28. Data: 2013-05-21 13:00:02
    Od: Iguan_007 Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, May 21, 2013 8:21:35 PM UTC+10, Maciek Babcia Dobosz wrote:
    > sieci. Chocia�by po to by nie personalizowano na tej podstawie spamu do
    >
    > mnie kierowanego. Albo nie korzystano z moich prac - nawet tych
    >
    > archiwalnych.

    Caly czas zakladasz, ze to co masz na swoim komputerze jest bezpieczne, to co
    wyslales na serwer juz nie. A zreszta - nie wysylales nigdy CV emailem? Nie robiles
    zakupow online? Nie masz elektronicznego konta bankowego? Konta w urzedzie skarbowym?
    Kasujesz za kazdym razem adresy z wyslanych emailii zeby nie siedzialy na serwerze?
    Jakis tam slad Twojej dzialanosci i tak krazy sobie po sieci, jak nie u Ciebie to u
    tej "drugiej strony". Ja sie tak nie przejmuje. Jak mi sie ktos wlamie na konto i na
    podstawie zdjecia "moj syn na rowerze" wyle mi spam sklepu rowerowego to jakos to
    przezyje. Wazniejsze jest to, ze mam kopie tego zdjecia np. na wypadek pozaru.
    Zreszta co mamy sie bac kradziezy zdjecia z wakacji jesli nawet nasze rozliczenia
    podatkowe, konta bankowe czy fundusze emerytalne gdzies sobie tam kraza.

    Co do "prac", kwestia tego czym sie zajmujesz. Pewnie prowadzisz jakas prywatna
    dzialalnosc i dlatego sie o to boisz. Ja nie trzymam nic tajnego z pracy na
    komputerze domowym (to proszenie sie o klopoty w przypadku kradziezy komputera). Moje
    dane z pracy to problem pracodawcy. Od tego jest firmowy komputer, dzial IT i jakies
    "bezpieczne miejsce" gdzie on te dane przechowuje. Generalnie nie moj problem.

    > A kopie danych przechowuj� jakie� 40 kilometr�w od lokalizacji
    > podstawowej. W zaufanym miejscu i te� do�� dobrze zabezpieczone - na
    > tyle �e �amanie tych zabezpiecze� raczej b�dzie kosztowa�o wi�cej ni�
    sk�adowane tam dane. ;-) I te� nie na PC.

    To co, wozisz je tam za kazdym razem samochodem czy jednak jakos wysylasz
    elektronicznie?

    Pozdrawiam,

    Iguan

    -
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 29. Data: 2013-05-21 13:10:29
    Od: m <m...@g...com>

    On 05/21/2013 12:53 PM, Michal wrote:

    > Nie może. Pożyczenie lub użyczanie sobie programów komputerowych (gier)
    > jest tak samo niezgodne z prawem,

    Przekazanie własności (podarowanie/wymiana) egzemplarza jednak nie jest.

    p. m.

  • 30. Data: 2013-05-21 13:32:21
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-05-21 12:53, Michal pisze:
    > Nie może. Pożyczenie lub użyczanie sobie programów komputerowych (gier)
    > jest tak samo niezgodne z prawem, jak zwykłe nieautoryzowane kopiowanie
    > (oprogramowanie wyłączone jest z dozwolonego użytku osobistego), a taki

    Może się mylę, ale pierwsze słyszę, by pożyczenie znajomemu/rodzinie
    gry/filmu/muzyki było nielegalne. Może już nawet zabrać egzemplarza ze
    sobą do kogoś też nie wolno i jak kupię to z domu nie wolno mi wynieść?

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/