  • 31. Data: 2013-05-21 13:36:45
    Temat: Re: Jaka k. graf. do gier?
    Od: Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jura>

    W dniu 21.05.2013 o 11:54 BartekK <s...@d...org> pisze:

    > I chyba nigdy nie sprzeda się go w sensownej cenie. Może sam procesor
    > tak, ale co z płytą i całą resztą, która (jak się pewnie okaże) będzie
    > niekompatybilna...

    Nigdzie nie jest napisane, że to będzie sprzedawane. i5/i7 brany jest z
    tego względu, że właśnie w przeciągu kilku lat NIE BĘDZIE zmieniana
    platforma, a jedynie rozbudowany w miarę potrzeb o NOWĄ GRAFIKĘ, tudzież
    WIĘCEJ RAM, ew w miarę potrzeb większy dysk. Procesor jest na tyle mocny,
    że za te 5 lat spokojnie wystarczy do mniej wymagających zadań (aczkolwiek
    patrząc na obecny zastój, myślę że i za te kilka lat będzie o wiele
    mocniejszy niż niejedna marketingowa hiper nowość).

    ----

    Czytam wszystkie posty w tym topiku i zaczynam być przerażony... Ludzie,
    prosiłem tylko o jakieś sensowne propozycje odn. grafiki, a Wy mi tu
    flejma filozoficznego zapodajecie zupełnie oderwanego od tematu!

    Poza tym, nie wszystkie Wasze marzenia są dostępne w znanej wszystkim
    hurtowni.

    To NIE JEST DLA MNIE, tylko dla syna znajomego. Komputer będzie
    prawdopodobnie wymieniony za 5 lat!

    Na chwilę obecną dzieciak nie wykorzysta nawet 10% tego co otrzyma, ale za
    rok, dwa będzie bardziej świadomy. Że wtedy będą inne, lepsze? Za miesiąc
    też będzie nowa seria od Intela i? Czekać? Idąc tym tokiem, to by człowiek
    nigdy niczego nie kupił, albo nie robił niczego innego jak tylko siedział
    i wymieniał bebechy...

    Czasy wymian procesorów się skończyły... Ktoś, kto ma C2D albo Quada, do
    dzisiaj niejednokrotnie nie potrzebuje zmieniać platformy, a Wy chcecie mi
    jak mantrę zaszyć, by za rok zmieniać najlepiej wszystko. Po to chwilowo
    jest 8GB, bo RAM zawsze można dołożyć! Na płycie są 4 banki, 2 z nich
    zostaną obłożone, więc w razie potrzeb, można będzie DOŁOŻYĆ kolejne
    8GB/16GB - po co o tym się tyle rozpisywać?! Mniej z tym problemu, niż z
    wymianą k. grafiki, płyty, albo procesora!

    Ja wiem, że czytanie ze zrozumieniem w obecnych czasach kuleje, ale skoro
    już odpowiadacie, to wypadałoby chociaż prowizorycznie przeczytać to, o co
    ktoś Was pyta, bądź nie czytać/przeczytać i nie odpisywać, jeśli chcecie
    się jedynie dowartościować, bo to tylko i wyłącznie irytuje i wprowadza
    zamęt.

    Dla tych, co nadal nie zrozumieli:
    -nie oczekuję porad nt. platformy, bo akurat z jej doborem nie mam
    problemu (może poza wyboram między i5/i7 ale to najmniejszy problem).
    Będzie taka jak opisałem na początku i zaklęcia bym dołożył pierdyliard
    RAM do mnie nie trafia. Podobnie ze słabszym prockiem. To wówczas mógłbym
    się rozglądać za platformą AMD... Tak będzie, bo taki mam kaprys.

    -osobiście nie gram, dlatego nie wiem, jaka karta byłaby właściwsza. Ja
    byłbym nawet za tym, co jest w procku czyli HD4000, a w miarę potrzeb,
    dołożyć odrębną grafikę, ale to nie komp dla mnie! Ja mam tylko doradzić
    przy zakupie. Ma być w miarę mocny komp (głównie do gier, ale nie tylko)
    na kilka lat, a później będziemy się martwić co dalej...

    Panimali co niektórzy?
    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.

  • 32. Data: 2013-05-21 13:48:40
    Od: Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jura>

    W dniu 21.05.2013 o 12:53 Michal <s...@d...mailexpire.com>
    pisze:

> [...]
    > aktualnie bundlowanych Patrician III/IV) niż z łupania w kolejnego CoDa.
    > Do tego rzeczywiście nie trzeba grafiki za 500+ zł, ale jeśli to mają
    > być nowości FPS (a tak pewnie będzie) to i7 tam się marnuje, za to bez
    > grafiki o wydajności co najmniej R7870/7850 lub GTX660 nawet nie ma co
    > podchodzić, bo za parę miesięcy będzie wymiana.
    >
    > P.S.
    > Inna sprawa to sensowność kupowania prezentów po parę kzł smarkaterii
    > 8-letniej z okazji uroczystości religijnej. No ale niech się dziecko
    > uczy: religia = trzepanie kasy. W końcu żyje w Polsce.

    Nie obchodzi mnie, co oni tam będą trzymać na kompie. Gdyby właśnie nie
    moje zwrócenie uwagi na to, że do kompa trzeba dołożyć oryginalnego
    Windows, byłoby dodatkowe kilka stówek na grafikę, a wtedy nie byłaby to
    jakaś przeciętna za 500-700, tylko coś o te kilka stów droższe.

    Nie przesadzałbym też, że to komp za kilka tys. Na wszystko jest budżet ~3
    tys. zł, więc to wcale dużo nie jest.

    Nie moja sprawa, co ktoś komuś chce podarować. Może z tego kompa będzie
    korzystać cała rodzina? Nie moje zmartwienie, nie mój problem...

    I tak, masz rację, każdy kto uczciwie zarabia na chleb, to zły cinkciarz
    badylarz i tylko łypie na innych, jak ich wykorzystać i okraść... Typowo
    polskie myślenie.

    I najważniejsze - nie o tym jest dyskusja, więc proszę bez
    dowartościowywania się i bez OT. Jak ktoś pragnie rozpisywać się o
    piractwie, złych prywaciarzach, swoich przekonaniach religijnych, to niech
    założy swoje tematy, najlepiej na odpowiednich grupach. I niech nie
    zapomni przy okazji powiadomić policji, o możliwym popełnieniu
    przestępstwa w przyszłości przez młodocianego! KONIECZNIE!

  • 33. Data: 2013-05-21 13:49:43
    Od: m <m...@g...com>

    On 05/21/2013 01:32 PM, GAD Zombie wrote:

    > Może się mylę, ale pierwsze słyszę, by pożyczenie znajomemu/rodzinie
    > gry/filmu/muzyki było nielegalne. Może już nawet zabrać egzemplarza ze
    > sobą do kogoś też nie wolno i jak kupię to z domu nie wolno mi wynieść?

    Pożyczenie gry IMHO może być nielegalne. Pożyczenie filmu/muzyki -
    obejmuje to tzw. dozwolony użytek własny i jest na 100% legalne.

    p. m.

  • 34. Data: 2013-05-21 13:54:10
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

    > Podobnie ze słabszym prockiem. To wówczas mógłbym się rozglądać za
    > platformą AMD... Tak będzie, bo taki mam kaprys.
    [..]

    > Ma być w miarę mocny komp (głównie do gier, ale nie tylko) na kilka
    > lat, a później będziemy się martwić co dalej...
    >
    > Panimali co niektórzy?

    Większość Ci doradza merytorycznie i sensownie, ja tylko powtórzę, że
    nie ma sensu brać i7 tylko dołożyć kasę do grafiki. Dlaczego? Cóż, już
    niektórzy swego czasu dopłacali spore pieniądze do trochę szybszego
    proca łudząc się, że warto. Tak było np przy wątpliwościach między
    Cyrixem 166+ a Pentiumem MMX 166MHz, między PII 400 MHz a P3 450MHz lub
    z nowszych podstawek, między E5200 a np E8200.

    W związku z powyższym założę się o butelkę dobrego łyskacza, że ten i5
    wystarczy na tak długo, na ile wystarczyłby i7 a jak będzie za słaby, to
    z wielkim prawdopodobieństwem klęknie przy zadaniach, z którymi i7
    poradziłby sobie niewiele lepiej.

    Paniał?

    pozdr!

  • 35. Data: 2013-05-21 14:01:50
    Temat: Re: [OT] Re: Jaka k. graf. do gier?
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-05-21, o godz. 04:00:02
    Iguan_007 Iguan_007 <i...@g...com> napisał(a):

    > Caly czas zakladasz, ze to co masz na swoim komputerze jest
    > bezpieczne, to co wyslales na serwer juz nie. A zreszta - nie

    Nie - to co wysłałem na obcy serwer nie jest bezpieczne bo nie mam
    żadnej kontroli co się z tym dzieje. Dlatego np. odróżniam dane które
    mogę udostępnić a które nie.

    > wysylales nigdy CV emailem? Nie robiles zakupow online? Nie masz
    > elektronicznego konta bankowego? Konta w urzedzie skarbowym? Kasujesz
    > za kazdym razem adresy z wyslanych emailii zeby nie siedzialy na
    > serwerze? Jakis tam slad Twojej dzialanosci i tak krazy sobie po

    Wszystkie te rzeczy - może poza wysłaniem CV - robię. Za pomocą serwerów
    i rozwiązań nad którymi mam kontrolę.

    > sieci, jak nie u Ciebie to u tej "drugiej strony". Ja sie tak nie
    > przejmuje. Jak mi sie ktos wlamie na konto i na podstawie zdjecia
    > "moj syn na rowerze" wyle mi spam sklepu rowerowego to jakos to
    > przezyje. Wazniejsze jest to, ze mam kopie tego zdjecia np. na
    > wypadek pozaru. Zreszta co mamy sie bac kradziezy zdjecia z wakacji
    > jesli nawet nasze rozliczenia podatkowe, konta bankowe czy fundusze
    > emerytalne gdzies sobie tam kraza.

    A jeśli zdjęcia Twojego syna znajdą się wśród wymienianych przez
    pedofili to tez tak lekko będziesz podchodził do ich udostępniania?
    Rozliczenia, konta czy fundusze podlegają akurat bardzo mocnym
    obostrzeniom i nie krążą w chmurze. Zastanowiłeś się może kiedyś czemu
    banki nie korzystają z tak zachwalanej chmury? Wiesz że GIODO w
    przypadku gromadzenia takich danych wymaga zarejestrowania zbioru (bo
    zawiera on dane osobowe) i fizycznego wskazania miejsca ich
    przechowywania? I że nie jest możliwy ich transfer poza terytorium PL
    więc ta zachwalana chmura Google nie na wiele się przydaje? Mała firma
    może nawet nie mieć o tym pojęcia.

    > jakas prywatna dzialalnosc i dlatego sie o to boisz. Ja nie trzymam

    Także. Ale bardziej chodzi o moje prywatne dane. Mam np. swoje
    archiwum poczty od 1993 roku. Albo wiele projektów informatycznych. Nie
    chcę by coś w co włożyłem wysiłek było wykorzystywane bez mojej zgody i
    wiedzy. Co nie znaczy że nie udostępniam takich danych - tyle że robi
    to świadomie. Podobnie np. nie udostępniam prywatnego numeru swojego
    telefonu. I nie jest on wyszukiwalny w sieci. Po prostu dbam o sowja
    prywatność.

    > nic tajnego z pracy na komputerze domowym (to proszenie sie o klopoty
    > w przypadku kradziezy komputera). Moje dane z pracy to problem
    > pracodawcy. Od tego jest firmowy komputer, dzial IT i jakies
    > "bezpieczne miejsce" gdzie on te dane przechowuje. Generalnie nie moj
    > problem.

    Nie masz na kompie w domu _żadnych_ danych firmowych? Ot chociażby w
    programie pocztowym? Nie uwierzę. ;-)

    > To co, wozisz je tam za kazdym razem samochodem czy jednak jakos
    > wysylasz elektronicznie?

    Wysyłam. Tylko że w bezpieczny sposób, do znanej i zabezpieczonej
    lokacji. Zresztą dane z tej drugiej lokacji replikują się w druga
    stronę. Przesył danych i bezpieczny przesył danych to dwie różne rzeczy.

    Zdrówko

  • 36. Data: 2013-05-21 14:07:55
    Od: Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jura>

    W dniu 21.05.2013 o 13:54 mappl <n...@m...pl> pisze:

> [...]
    > wystarczy na tak długo, na ile wystarczyłby i7 a jak będzie za słaby, to
    > z wielkim prawdopodobieństwem klęknie przy zadaniach, z którymi i7

    A ja napisałem, że procek to najmniejszy problem...
    Aczkolwiek i tak będę skłaniał się ku i5 3570k (ew 3570 - różnica ~85zł),
    bo wyboru wielkiego nie ma.

  • 37. Data: 2013-05-21 14:12:27
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 20 May 2013 17:54:25 +0200, Jaskiniowiec napisał(a):

    > Niestety stanąłem przed wyborem k. graf. Na ten cel zostało ok. 500zł, a w
    > tym segmencie cenowym w ogóle się nie orientuję. Preferuję Radeony. Dobrze
    > by było, by to nadmiernie nie wyło, nie potrzebowało elektrowni atomowej i
    > by można na tym było pograć jeszcze jakieś 2-3 lata.

    Jeżeli mogę zasugerować.
    Zamień i7 na i5, różnicę dołóż do GeForce gtx 660 - za ok. 700-800 kupisz.
    Moim zdaniem będziesz miał sprzęt na lata. Póki co pociągnie każdą obecną
    grę na max detalach.

    PS.
    Nie lubię Radeonów, stąd NVIDIA. Nigdy nie miałem i nie chcę Radeona. Taka
    moja osobista preferencja. :-)

    --
    Franc

  • 38. Data: 2013-05-21 14:22:33
    Od: Iguan_007 Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, May 21, 2013 10:01:50 PM UTC+10, Maciek Babcia Dobosz wrote:>
    > przechowywania? I �e nie jest mo�liwy ich transfer poza terytorium PL
    >
    > wi�c ta zachwalana chmura Google nie na wiele si� przydaje? Ma�a firma
    >
    > mo�e nawet nie mie� o tym poj�cia.

    Moze na tym zakonczymy. Dla mnie obawy przed wyslaniem moich prywatnych danych na
    serwer to przesada bo wysylamy duzo wazniejsze dane, np. finansowe. I nie przemawia
    do mnie tlumaczenie jakie to restrykcje obowiazuja np. w urzedach skarbowych. Do
    wazniejszych instytucji sie juz wlamywano. Historia ze pedofil wlamie sie na moje
    konto zeby ukrasc zdjecie mojego syna na rowerze jest dla mnie smieszna, sorry. Nie
    latwiej byloby mu otworzyc facebooka i sciagnac milony innych zdjec?
    Niech bedzie, jestes bardziej ostrozny.

    > Nie masz na kompie w domu _�adnych_ danych firmowych? Ot chocia�by w
    >
    > programie pocztowym? Nie uwierzďż˝. ;-)

    To uwierz. Od tego mam firmowy telefon czy laptopa w domu - a ich backup to tez
    problem IT, nie moj.

    > Wysy�am. Tylko �e w bezpieczny spos�b, do znanej i zabezpieczonej
    >
    > lokacji. Zresztďż˝ dane z tej drugiej lokacji replikujďż˝ siďż˝ w druga
    >
    > stron�. Przesy� danych i bezpieczny przesy� danych to dwie r�ne rzeczy.

    Mysle, ze lekko przesadzasz. Nie widze racjonalnego powodu dla ktorego Twoje
    zabezpieczenia mialby byc lepsze od zabezpieczen firm zajmujacymi sie tym
    profesjonalnie.

    Z mojej strony EOT.

    Pozdrawiam,

    Iguan

    -
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 39. Data: 2013-05-21 14:30:33
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 21 May 2013 14:12:27 +0200, Franc napisał(a):

    > PS.
    > Nie lubię Radeonów, stąd NVIDIA. Nigdy nie miałem i nie chcę Radeona. Taka
    > moja osobista preferencja. :-)

    Wiec radze zainwestowac w Radeona HD7850, bedziesz mial dodatkowo mniejsze
    zuzycie pradu niz na karcie od "zielonych" :P

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 40. Data: 2013-05-21 14:31:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-05-21 13:49, Użytkownik m napisał:

    > Pożyczenie gry IMHO może być nielegalne.

    Jak na razie u nas obowiązuje krajowe ustawodawstwo a nie pseudo
    prawo powielaczowe rozgłaszane przez przedstawicieli wydawców gier.
    jak się producentowi nasze prawo nie podoba niech nie wchodzi na
    nasz rynek.