  • 91. Data: 2013-05-22 22:10:23
    Temat: Re: [OT] Re: Jaka k. graf. do gier?
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-05-21, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
    > Mylisz tendencje z reklamami.
    > Dostęp do własnych danych z dowolnego miejsca na świecie jest
    > potrzebny dla bardzo niewielkiej grupy ludzi. Dla pozostałych
    > jest to głupota bo dostęp do danych na własnym dysku mają
    > sporo szybszy.

    Jest wręcz przeciwnie, choć sporo zależy od okoliczności. Dziś
    "komputer" to nie pudełko w rogu mieszkania. Dziś są to całe
    ekosystemy: komp, laptop, komórka, tablet itp. W Polsce tego
    jeszcze nie widać, bo jesteśmy biednym krajem i mamy potwornie
    drogi internet przez GSM. W krajach bogatszych staje się to normą.

    Zresztą pieniądze nie są tu jedynym kryterium. Zawsze znajdzie się
    człowiek, który powie, że dla niego komputer to desktop, a idealną
    komórką jest Nokia 6310. No i po ch... mu jakaś chmura?

    Inaczej mówiąc: jak Ty kupujesz jakiś sprzęt, to czasem Ci producent
    dorzuca np. 10 GB miejsca w chmurze. Różnica między Polską i Japonią
    jest taka, że u nas użytkownik ignoruje ten bonus, a w Japonii dopłaca,
    żeby go zwiększyć...

    Osobną kwestią jest to, że chmura to nadal w zdecydowanej większości
    przechowywanie treści (ew. jakieś proste zautomatyzowane zadania),
    a nie obliczenia.

    Jeszcze osobną kwestią jest to, że oczywiście nie przez jakąśtam
    chmurę spowolnił rozwój wymagań sprzętowych :).

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 92. Data: 2013-05-22 22:24:13
    Temat: Re: Jaka k. graf. do gier?
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-05-22, GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl> wrote:
    > To chyba nie przeglądałeś niektórych nowszych gier. Niejedna już wymaga
    > 20-30 albo więcej gigabajtów na dysku. To co za problem zainstalować na
    > 200GB dysku 5-7 takich gier i zapełnić go w całości?

    To ilu gier jednocześnie potrzeba na dysku? Bo ja nawet w najbardziej
    szalonych i nieprzespanych czasach (czyli gimnazjum) miałem ze 3. Jedną
    jakąś dużą i fajną, w którą tłukłem regularnie (pewnie jakieś Baldurs
    Gate) i ze 2, które po prostu chciałem przejść.

    Instalacja gry trwa do 30 minut.
    Zazwyczaj gra się w nią od tygodnia (gimnazjaliści, nałogowcy) do pół
    roku (osoby mające życie poza dyskiem twardym).
    Warto hodować więcej na dysku?

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 93. Data: 2013-05-22 22:31:30
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-05-21, Mr. Misio <m...@g...pl> wrote:
    > Ja wzialem 16GB ram bo jak bralem 20-3 miesiace temu to byl wzglednie tani.
    >
    > Mniej uwagi poswiecalem procesorowi (ten sie wymieni za jakis rok-dwa)
    > wiecej zas na plyte glowna (i uwagi i kasy). Bo to rzecz, którą
    > najtrudniej wymnienic.

    Ja to w ogóle części w kompie nie wymieniam, więc nie bardzo czuję
    Wasz problem. Komp kupuję tak mocny, jak mi potrzeba. Spokojnie
    wybieram pewne podzespoły. A po iluś latach po prostu wywalam albo
    wciskam komuś w rodzinie :).

    Nawet jak N lat temu dużo grałem, a komputery starzały się dużo
    szybciej, w ogóle nie odczuwałem potrzeby wymiany. Po prostu
    obniżałem jakość obrazu, bo naprawdę dobrzej grze (Morrowind,
    Fallout itp) to bardzo nie szkodzi. A jak nowe gry już nie
    działały, to przechodziłem stare, na które wcześniej nie było
    czasu :).

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 94. Data: 2013-05-22 22:34:19
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-05-21, m <m...@g...com> wrote:
    > Przekazanie własności (podarowanie/wymiana) egzemplarza jednak nie jest.

    Nie jest, ale - jak napisał poprzednik - 8-latek nie może tego zrobić.
    Poza tym wiele gier ma licencje imienne (takie, gdzie podczas
    instalacji musisz podać nazwisko). W takim przypadku możesz podarować
    krążek, ale licencja jest już na Ciebie. To tak jak z biletem imiennym
    - możesz komuś oddać kartonik, ale nigdzie nie pojedzie.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 95. Data: 2013-05-22 22:41:32
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-05-22, GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl> wrote:
    > Jednakże prawo również pozwala na darowiznę, więc można komuś grę
    > podarować a za jakiś czas ten ktoś podaruje z powrotem. Zakładając, że
    > obie osoby nie mają w tym samym czasie tej gry i z niej nie korzystają
    > jednocześnie na dwóch osobnych komputerach, to jest to zgodne z prawem.

    Darowizna -> akt notarialny i podatek od darowizn.

    > A już nieprawniczo, moim zdaniem, to prawo jest idiotyczne i samo
    > doprowadza do absurdów jak powyżej napisałem (z darowizną), bo niby
    > dlaczego nie można komuś pożyczyć gry, a można film lub płytę z muzyką?

    Ponieważ kupując film płacisz po prostu za kopię do oglądania i już.

    Kupując oprogramowanie "podpisujesz" licencję użytkownika. Czyli
    de facto kupujesz sobie prawo do używania oprogramowania.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 96. Data: 2013-05-22 23:40:59
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-05-22 08:52, R.e.m.e.K pisze:

    > Moj syn ma niecale 6 lat, skonczyl ostatnio Portala 2, wiec wiesz... nie
    > rzutuj wlasnych doswiadczen na wszystkich.

    nie zrozumiałeś aluzji.

  • 97. Data: 2013-05-23 01:39:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-05-22 22:41, Użytkownik Kosu napisał:

    > Darowizna -> akt notarialny i podatek od darowizn.

    Kłamiesz.
    Można bez podatku przyjąć darowiznę od jednej osoby na sumę
    9.637 zł w przeciągu pięciu lat zakładając że obdarowana osoba
    jest w I grupie podatkowej.

    > Ponieważ kupując film płacisz po prostu za kopię do oglądania i już.

    Kłamiesz, nabywam również prawo do pożyczania tej kopii oraz
    udostępniania czy kopiowania w ramach "dozwolonego użytku"

    Pozdrawiam

  • 98. Data: 2013-05-23 04:20:46
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-05-22, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
    > Kłamiesz.
    > Można bez podatku przyjąć darowiznę od jednej osoby na sumę
    > 9.637 zł w przeciągu pięciu lat zakładając że obdarowana osoba
    > jest w I grupie podatkowej.

    Z podatkiem 0. To co napisałeś, to jest kwota zwolniona z podatku.

    > Kłamiesz, nabywam również prawo do pożyczania tej kopii oraz
    > udostępniania czy kopiowania w ramach "dozwolonego użytku"

    Chodziło mi o porównanie prawa między filmem, a oprogramowaniem,
    a nie wymienienie wszystkich Twoich praw. Masz też prawo podcierać
    się stronami z instrukcji i książek, ale co to zmienia w tym
    kontekście?

    Jest fundamentalna różnica między tym, co dostajemy płacąc za
    płytę CD oraz za oprogramowanie użytkowe.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 99. Data: 2013-05-23 10:15:34
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Przemysław Ryk nabazgrał(a):

    > pozwoli na zdobywanie punktów lansu u kolegów. Do tego na bank każdy
    > wydawca gier ten rynek dotychczasowych posiadaczy Xboxa 360 czy
    > PlayStation 3 oleje szerokim łukiem.

    Bzdury gadasz ... X i PS są cały czas na rynku i wydawcy cały czas mają z
    tewgo kasę, gry na PS2 która ma wieki powstają cały czas.

  • 100. Data: 2013-05-23 10:27:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-05-23 04:20, Użytkownik Kosu napisał:

    > Z podatkiem 0. To co napisałeś, to jest kwota zwolniona z podatku.

    Bardzo zgrabnie wykasowałeś to co napisałeś wcześniej a
    co jest ewidentną nieprawdą, nie potrzeba ani aktu darowizny
    ani nie obowiązuje płacenie od tego podatku.

> [...]
    > a nie wymienienie wszystkich Twoich praw. Masz też prawo podcierać
    > się stronami z instrukcji i książek, ale co to zmienia w tym

    W kwestii praw odnośnie programów nie dyskutuje, w przypadku
    praw kupującego film czy muzykę skłamałeś. Wolno mi to co
    wymieniłem a co boli wydawców.

    > Jest fundamentalna różnica między tym, co dostajemy płacąc za
    > płytę CD oraz za oprogramowanie użytkowe.

    Jest.
    Jak przeczytasz to jeszcze raz ale ze zrozumieniem to zauważysz
    że nie pisałem na temat oprogramowania użytkowego.