  • 11. Data: 2013-05-21 08:18:10
    Temat: [OT] Re: Jaka k. graf. do gier?
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Kosu pisze:

    > Przecież już od lat widać spowolnienie w rozwoju pamięciożerności
    > oprogramowania. Dziś można spokojnie pracować na 2-4 GB, a to był
    > już standard z 6-7 lat temu. A jak ktoś ma krótką pamięć, to przypomnę,
    > że 13 lat temu najpewniej miał jakieś 256 MB :).

    Bo teraz jest tendencja centralizacji przetwarzania i przechowywania
    (patrz: chmura, gry online) co jest IMO dobrym pomysłem.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2013-05-21 08:43:06
    Temat: Re: Jaka k. graf. do gier?
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-05-20, o godz. 21:19:05
    Jaskiniowiec <jaskiniowiec@jura> napisał(a):

    > Na chwilę obecną, dzieciak to mały "komunista" (po komunii),
    > aczkolwiek chcę skompletować w miarę taki sprzęt, by za 2-3 lata, gdy
    > już podrośnie, nie będzie trzeba zmieniać całego kompa, tylko ew samą
    > grafikę + więcej RAM.

    Weź pod uwagę to że komputer kupuje się na dziś a nie na za 2-3 lata.
    Za 2-3 lata komputer będący dziś topowym będzie zaledwie przeciętnym. A
    i cena będzie zdecydowanie niższa niż dziś. Jeśli Więc może zamiast
    przepłacać za topowy obecnie model który będzie mielił przez 2-3 lata
    kurz lepiej kupić coś tańszego. A za 2-3 lata sprzedać, dołożyć trochę
    i kupić sprzęt na wtedy?

    Zdrówko

  • 13. Data: 2013-05-21 09:22:42
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 21 May 2013 08:43:06 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > Weź pod uwagę to że komputer kupuje się na dziś a nie na za 2-3 lata.
    > Za 2-3 lata komputer będący dziś topowym będzie zaledwie przeciętnym. A

    Nie jest to juz taka prawdziwa prawda jak 10 lat temu. Rozwoj procesorow
    stanal w miejscu, kolejne edycje przyspieszaja o 5%. A ceny tez nie chca
    leciej zbytnio na leb. Kupione dzis i7 bedzie za 3 lata nadal mocnym
    sprzetem, na pewno nie srednim.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 14. Data: 2013-05-21 09:48:13
    Temat: Re: [OT] Re: Jaka k. graf. do gier?
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@go2._and_here_.pl>

    Dnia 21-05-2013 o 08:18:10 Piotr Rezmer <p...@b...pl> napisał(a):

    > Bo teraz jest tendencja centralizacji przetwarzania i przechowywania
    > (patrz: chmura, gry online) co jest IMO dobrym pomysłem.

    Chwila - chmura to chyba akurat decentralizacja? Moje dane nie są u mnie,
    tylko Bóg wie gdzie...

    --
    Brak sygnaturki.

  • 15. Data: 2013-05-21 09:51:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-05-21 08:18, Użytkownik Piotr Rezmer napisał:

    > Bo teraz jest tendencja centralizacji przetwarzania i przechowywania
    > (patrz: chmura, gry online) co jest IMO dobrym pomysłem.

    Mylisz tendencje z reklamami.
    Dostęp do własnych danych z dowolnego miejsca na świecie jest
    potrzebny dla bardzo niewielkiej grupy ludzi. Dla pozostałych
    jest to głupota bo dostęp do danych na własnym dysku mają
    sporo szybszy.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2013-05-21 10:04:33
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-05-20 20:06, Przemysław Ryk pisze:
    > Dnia Mon, 20 May 2013 18:38:19 +0200, BartekK napisał(a):
    >
    > (ciach...)
    >
    > O'rly? Podasz może parę tytułów?

    Wystarczy spojrzeć w wymagania gier współczesnych (ale nie "minimal
    requiments" byle tylko uruchomić grę), skyrim ma 4GB _conajmniej_, w
    praktyce na 4GB ramu, wysokiej rozdzielczości tekstur i systemie 32bit -
    widać w taskmenagarze że po chwili grania swapuje. To samo bioshock
    nowy. Na 64bit i 8GB - już tego efektu nie ma. A wystarczy że ktoś
    odpala gry, mając w tle włączone w windowsie gadugadu oryginalne
    (wpierdzielające zasoby aż miło), skype i jeszcze coś (nie daj borze p2p)...
    A po świeżym komuniście nie oczekiwałbym rozsądnej optymalizacji systemu
    i doinstalowywanych śmieci, raczej łatwiej dodać ramu i mieć spokój, niż
    wysłuchiwać marudzenia że taki dobry komputer a tak marnie działa.
    Lada chwila wyjdzie gta5 - też pewnie nie będzie "lekka"...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 17. Data: 2013-05-21 10:04:40
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    RadoslawF pisze:

    > Mylisz tendencje z reklamami.
    > Dostęp do własnych danych z dowolnego miejsca na świecie jest
    > potrzebny dla bardzo niewielkiej grupy ludzi.

    Myślę że zaczynam w dużym stopniu się zaliczać do tej grupy. Powoli
    zaczynam rezygnować z aplikacji działających na lokalnym serwerze. Od
    miesiąca korzystam z Jiry OnDemand i nie martwię się zużyciem prądu w
    domu, backupowaniem danych. Lokalne Subversion też powoli migruję do
    chmurowego Gita.
    Druga kwestia to wykorzystanie danych na różnego typu urządzeniach. Mam
    na myśli dane prostych aplikacji typu reminder. Np. w domu na komputerze
    aktualizujesz listę zakupów a będąc w sklepie przeglądasz ją na telefonie.

    Dla pozostałych
    > jest to głupota bo dostęp do danych na własnym dysku mają
    > sporo szybszy.

    Pytanie czy czas dostępu jest znaczący. Na pewno w sytuacji gdybyś
    chciał odtwarzać film HD mając łącze z limitem transferu.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 18. Data: 2013-05-21 10:11:33
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    BartekK nabazgrał(a):

> [...]
    > spokój, niż wysłuchiwać marudzenia że taki dobry komputer a tak marnie
    > działa. Lada chwila wyjdzie gta5 - też pewnie nie będzie "lekka"...

    + Bettelfield3 +Fly Symulator +Co ciekawe Diablo3 też lepiej działą na 8GB

  • 19. Data: 2013-05-21 10:50:24
    Od: Iguan_007 Iguan_007 <i...@g...com>

    On Tuesday, May 21, 2013 5:51:20 PM UTC+10, RadoslawF wrote:

    > Mylisz tendencje z reklamami.
    >
    > Dost�p do w�asnych danych z dowolnego miejsca na �wiecie jest
    >
    > potrzebny dla bardzo niewielkiej grupy ludzi. Dla pozosta�ych
    >
    > jest to g�upota bo dost�p do danych na w�asnym dysku maj�
    >
    > sporo szybszy.

    Nie rozpedzasz sie z odrobine ta "glupota"? Przeciez to zalezy od zastosowania. Ja
    robie backup w chmurze i czas dostepu jest dla mnie nieistotny (no powiedzmy, malo
    istotny). Wazniejsze jest to, ze w przypadku np. kradziezy komputera czy pozaru domu
    te moje dane sa do odzyskania. Czyli nie jest dla mnie priorytetem czas dostepu a
    wygoda uzytkowania (nie musze nosic dysku z backupem do sasiada).

    A dostep do danych z dowolnego miejsca/urzadzenia? Zwyczajnie bardzo wygodny.

    Pozdrawiam,

    Iguan

    -
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 20. Data: 2013-05-21 11:10:37
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-05-21, o godz. 01:50:24
    Iguan_007 Iguan_007 <i...@g...com> napisał(a):

    > A dostep do danych z dowolnego miejsca/urzadzenia? Zwyczajnie bardzo
    > wygodny.

    I przy okazji skrajnie niebezpieczny bo tracisz kontrole nad swoimi
    danymi. Nie wiesz gdzie leża te Twoje dane, nie masz pojęcia kto w nich
    grzebie. A to nie są kontakty ale też dane z wielu aplikacji.

    Wszelkiego rodzaju chmury są obecnie modne. Fajnie to działa, ma wiele
    możliwości. Tylko niestety mają jedną ogromna wadę - poufność naszych
    danych. Trzeba mieć tego świadomość.

    Zdrówko