  • 121. Data: 2013-05-24 11:44:29
    Temat: Re: Jaka k. graf. do gier?
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 22 maja 2013 (13:19:27) napisano:

    > 10-30 GB to teraz standard. Wystarczy spojrzeć ile zajmuje choćby Max
    > Payne 3. Sam katalog Steama zajmuje mi 1,5 TB i szybko rośnie w nawale
    > bundli.

    Po co trzymasz na dysku gry ze Steama, które w każdej chwili możesz
    sobie pobrać?

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 122. Data: 2013-05-25 16:49:33
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-05-24 09:04, GAD Zombie pisze:

    > Może zadam śmieszne pytanie, ale zupełnie na poważnie. Co to są te
    > nexgeny? Sprawdzałem w sieci i to co znalazłem jakoś mi nie pasuje do
    > konsol, o których była mowa ;).

    Mea culpa. Literówka, bo powinno być nextgeny, czyli konsole następnej
    generacji po dobiegającej właśnie cyklu życia generacji Playstation3 /
    XBox 360 (i pomniejszych) mających lada chwila być zastąpionymi przez
    PlayStation 4 i Xbox One oparte o stosunkowo nowe rozwiązania CPU i
    graficzne od AMD: x86-64 z pełnym wsparciem HSA.
    Spora szansa, że dzięki temu porty PC gier powstających pierwotnie
    na konsole (bo to na zachodzie dużo większy rynek i dochodowość)
    przestaną wreszcie tak ssać, jak to często jest obecnie.

    --
    /MB

  • 123. Data: 2013-05-25 16:58:26
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-05-24 11:44, Yakhub pisze:

    > Po co trzymasz na dysku gry ze Steama, które w każdej chwili możesz
    > sobie pobrać?

    1. Bo jednak pobranie tych 10-30 GB na tylko łączu mającym niecałe
    20 mbps "trochę" zajmuje.

    2. Bo dzięki temu mam poczucie że to nie są kompletnie zmarnowane
    pieniądze i może kiedyś zagram w tytuły tylko kupione i powiększające
    backlog. Grywam raz na parę miesięcy po parę godzin, za to dystrybucja
    elektroniczna powoduje że kupuje się o wiele więcej, niż w czasach gdy w
    gry rzeczywiście się grało. Teraz gra się głównie w kupowanie gier, z
    czym większość stara się z lepszym bądź gorszym skutkiem walczyć (jako
    osobisty sukces uważam nie kupienie Borderlands 2 w pierwszym dniu
    Wiosnobrania, bo kupionego ~rok temu Bordeerlands 1 GOTY jeszcze
    praktycznie nie ruszyłem).

    3. Gry sieciowe często obrastają dodatkami, mapami, modami itp. które
    traci się przy deinstalacji. Rekord to było Team Fortess 2 trzymane od
    2007 albo początku 2008 r.: jak ostatni raz robiłem backup przed
    ustawieniem ponownie macierzy jego katalog zajmował z 10x tyle ile sama
    gra. To jest potem bardzo trudno odtworzyć.

    --
    /MB

  • 124. Data: 2013-05-27 10:03:18
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-05-25 16:49, Michal pisze:

> [...]
    > na konsole (bo to na zachodzie dużo większy rynek i dochodowość)
    > przestaną wreszcie tak ssać, jak to często jest obecnie.

    Ah ok, teraz łapię. Czyli Nextgeny to po prostu PS4 i XBox One :). Już
    rozumiem. Dzięki

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 125. Data: 2013-06-01 22:02:19
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 23 May 2013 15:05:42 +0200, Chris napisał(a):

    > Tu jest małe ale ... Sony cały czas utrzymuje support gier na stare konsole
    > i tu raczej nie ma się co martwić przez parę lat za to MS zazwyczaj olewa
    > ludzi i kończy support z grami i wszystko zależy od wydawców czy chce i
    > opłaca im się robić to bez wsparcia MS

    Ale mówisz tu o nowych tytułach. Ja piszę o czym innym - fakt, że wyszły
    nowe generacje konsol nie sprawił, że wszystkie do tej pory wydane tytuły
    automagicznie zniknęły. Grania jest od cholery i trochę, ale fakt - nie ma
    jak podskoczyć kolegom ze szkoły. :D

    > X360 czy PS4 kosztują połowę tego co mają kosztować next geny ... zależy co
    > kto potrzebuje ... ja mam ps3 i na 100% nie kupię od razu ps4 ale z czasem
    > na pewno dodam do tego co mam ps4 do póki stary nie padnie na amen.

    PS4 kosztuje połowę tego, co next gen? To co jest next genem Sony? ;DDDDDD
    Tak, wiem, upierdliwy jestem. ;D

    [ Pececiarze to beztalenciarze i przenigdy nie odczuwają w sobie potrzeby ]
    [ twórczego spędzenia wolnego czasu. Za to będą podniecać się najnowszymi ]
    [ pastami termoprzewodzącymi. (Alvy Singer, pl.comp.os.advocacy) ]

  • 126. Data: 2013-06-01 22:02:19
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 23 May 2013 19:23:22 +0200, Michal napisał(a):

    > Zostaną błyskawicznie zdeprecjonowane przez produkcje tworzone na
    > nexgeny i wydajne pecety nieskrępowane portami z konsolowych zabytków z
    > 2006 r,

    No i? Czy to odziera z grywalności pierdyliard różnych tytułów?

    > przynajmniej jeśli chodzi o młodych graczy dla których liczy się
    > przede wszystkim grafika i inne wodotryski.

    I tu mamy clue dowcipu...

    > O ile na PS3 jeszcze coś tam będzie powstawać (na PS2 premiery były
    > jeszcze w ubiegłym roku) to na X360 pewnie nie, a w stare tytuły mało kto
    > będzie chciał grać jak przyzwyczai się do nowości.

    To już bardzo mocno indywidualna kwestia. Ale fakt - ja jestem zgred z
    30-kilkoma krzyżykami na karku jestem, a Crysisa przechodziłem ponad dwa
    lata po premierze, żeby nie zbankrutować na sprzęt, a nacieszyć się tym, jak
    jest zrobiony. :D

    > Do tej pory stoi mi z dawnych czasów PS2 FAT 3009 z początków jego
    > kariery, ale grać na tym bym raczej teraz nie chciał przyzwyczajony do
    > jakości AV tytułów które pojawiają się na współczesne pecety (w które i
    > tak nie ma czasu grać) czy nawet na konsole obecnej generacji z ich
    > mankamentami technicznymi.

    Znowu - kwestia indywidualna. Mnie się tam w miarę regularnie zdarza wracać
    choćby do pierwszego Deus Ex czy Max Payne'a 2. Ale ja do nich wracam nie ze
    względu na grafikę. :D

    > No a na konsole raczej nie ma takich perełek jak nieśmiertelny Panzer
    > General II oparty o hexy czy seria Supreme Ruller, gdzie grafika ma
    > trzeciorzędne znaczenie - konsole po prostu nie mają odpowiedniego
    > interfejsu do tego typu gier, bo nie wyobrażam sobie grania w powyższe
    > padem.

    I next geny IMVHO tego nie zmienią.

    > Dla dziecka na prezent? Tak średnio biorąc pod uwagę że pewnie za pół
    > roku będzie pewnie jęczał o nexgena, "bo koledzy mają i jest taki
    > super".

    Wiesz - ja z tych dziwnych ludzi, którzy na komunię dostał rower. Na którego
    się pół rodziny zrzuciło. A zegarek to była Montana z 8 melodyjkami. :D Jak
    sobie ktoś chce wychowywać pasożyta, któremu wszystko się należy, ,,bo
    koledzy mają"... well... nie mój cyrk, nie moje małpy.

    > Za to po premierze nexgenów sam się zastanawiam czy nie kupić PS3 z myślą
    > przede wszystkim o DVD (stacjonarny bluray upscaluje DVD tak sobie) - ale
    > to jak ceny spadną w stosunku do obecnych.

    Ale to jest decyzja bazująca na argumentach innych, niż ,,bo koledzy mają".

    > A to zupełnie inna sprawa i nawet o tym samym wyżej wspomniałem.

    To usenet - topic zaczyna żyć własnym życiem. :D

    [ Prawdziwa głupota za każdym razem pokona sztuczną inteligencję. ]
    [ (Terry Pratchett) ]