  • 11. Data: 2010-01-19 06:51:50
    Temat: Re: Jak wybrać optymalny statyw?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Jan., 00:36, nb <n...@n...net> wrote:

    > Nie jestem pewien, co masz na myśli mówiąc o wspornikach.
    > Zakładam, że chodzi o takie coś.http://www.e-cyfrowe.pl/zdjecia/Image/poradniki/
    Zdjecia%20do%20innych...

    tak

    > Przymierzałem się do czegoś takiego, ale w odróżnieniu od tych
    > bezwspornikowych były tandetnie wykonane. Zwłaszcza głowica.
    > Doszedłem więc, że to w zasadzie bezużyteczny bajerek mający
    > sprawiać wrażenie, że jakoś tam polepszy funkcjonalność
    > (coś jak książka zapinana na zatrzask, aby się sama nie otwierała).

    ocen stabilnosc statywu naciskaja c z gory w stanie rozlozonym na
    glowiocem - naciskiem paru kg - tak na wyczucie.
    zaobserwuje jak sie ugibnaja czy rozchodza nogi.
    pod naciskiem z gory nie powionen sie rozkraczac . Te wsporniki
    zapobiegaja temu.

    na zdjeciu mozna rozpoznac glowice - ona jest przeznaczona dla lekkich
    kamer video , ale nie szkodzi,
    robii wrazenie zwartej. Te z roznego rodzaju wywijasami w ksztalcie
    udwroconej na bol litery U sa najgorsze , one sie uginaja.

    > Czy taki wspornik nie przeszkadza w ustawianiu statywu
    > na nierównej nawierzchni, czyli kiedy w różnym stopniu
    > wysunięte są nogi?

    nie przeszkadza , pracuje sie calkiem normalnie.

  • 12. Data: 2010-01-19 07:54:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    chairon napisał(a):

    > Statyw ma być mobilny (myślę o zabieranie go na wycieczki. Więc im lżejszy
    > tym lepszy (czyt. praktyczniejszy do tych celów).

    IMO poniżej pewnej wagi, założyłem 1,5kg nie ma już mowy o statywie
    tylko o podpierdółce. A po co, w ogóle, targać ze sobą podpierdółkę?

    j.

    --
    ps. swoja droga szukam fachmana z uprawnieniami do podlaczenia kuchenki
    gazowej (we Wrocku), info na priva, trzeba wywalic "polska" z adresu ;)

  • 13. Data: 2010-01-19 09:35:36
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Statyw ma być mobilny (myślę o zabieranie go na wycieczki.
    > Więc im lżejszy tym lepszy ...

    ....do noszenia. Bo do robienia zdjęć już niekoniecznie
    ;-)))

  • 14. Data: 2010-01-19 09:58:58
    Od: FD <f...@o...pl>

    januszek pisze:
    m lepszy (czyt. praktyczniejszy do tych celów).

    > IMO poniżej pewnej wagi, założyłem 1,5kg nie ma już mowy o statywie
    > tylko o podpierdółce. A po co, w ogóle, targać ze sobą podpierdółkę?

    ale wiesz ze włókna węglowe już wynaleźli????

  • 15. Data: 2010-01-19 10:04:00
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Jan., 10:58, FD <f...@o...pl> wrote:
    > januszek pisze:
    > m lepszy (czyt. praktyczniejszy do tych celów).

    > ale wiesz ze włókna węglowe już wynaleźli????

    stabilnosc statywu wcale nie zalezy od jego masy - a od warunkow
    geometrycznych i sztywnosci konstrukcji.

    od masy zalezy zdolnosc pochlaniania ewentualnych drgan od podloza.

    z tego powodu buduje sie specjalne stytywa atelierowe z obciazana
    podstawa.

    Zmiana zdolnosci pochlanian drgan wynikajaca z roznicy mas np 1 kg
    jest praktycznie dla fotografii nijaka.

  • 16. Data: 2010-01-19 11:32:16
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    FD napisał(a):

    > ale wiesz ze włókna węglowe już wynaleźli????

    Ok, masz słuszność, proszę do powyższego warunku dodać: "1,5kg lub o
    wadze niższej ale cenie zakupu mniejszej niż 500 zł" ;)

    j.

    --
    ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej
    wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika.

  • 17. Data: 2010-01-19 12:27:14
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "januszek" napisał

    > IMO poniżej pewnej wagi, założyłem 1,5kg nie ma już mowy o statywie
    > tylko o podpierdółce. A po co, w ogóle, targać ze sobą podpierdółkę?

    Vanguard Alta + 224CP waży 1,28 kg i zdziwiłbyś się jak się zachowuje. Clue
    nie tkwi w wadze, a w konstrukcji.

    adam

  • 18. Data: 2010-01-19 17:08:17
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał:

    > Ok, masz słuszność, proszę do powyższego warunku dodać: "1,5kg lub o
    > wadze niższej ale cenie zakupu mniejszej niż 500 zł" ;)
    >[...]

    Statyw z włókien węglowych można już kupić nieco taniej - np.
    http://www.funsports.pl/p,pl,375,statyw+ft+6691t.htm
    l - 469zł, ale ten model
    jest cięższy niż podany przez Ciebie limit 1.5kg.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 19. Data: 2010-01-20 19:42:52
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > od masy zalezy zdolnosc pochlaniania ewentualnych drgan od podloza.

    ... eee tam, od kiedy to masa pozostaje w jakiejkolwiek zależności od
    drgań i vice versa?
    Za takie stwierdzenia powinni odbierać zaliczenie laborki z fizyki ze
    skutkiem natychmiastowym.

  • 20. Data: 2010-01-20 19:56:45
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > Vanguard Alta + 224CP waży 1,28 kg i zdziwiłbyś się jak się zachowuje.
    > Clue nie tkwi w wadze, a w konstrukcji.

    'Clue' - tak Chuck Norris każe zwracać się do siebie swoim dobrym znajomym.