  • From: "adam" <j...@o...maile.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak wybrać optymalny statyw?
    Date: Mon, 18 Jan 2010 14:44:31 +0100

    Użytkownik "chairon" napisał
    > Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem Canona SX 20 IS. W tej chwili
    > noszę się z zamiarem zakupienia do niego statywu i zastanawiam się jakiej
    > wysokości statyw będzie optymalny. Chciałem znaleźć jakieś informacje na
    > necie, ale niestety informacje są sprzeczne. Jedni twierdzą, że nie ma
    > sensu kupować wyższego niż 145 cm, a inni, że powinien być o 15 - 25 cm
    > niższy od wzrostu. Od razu zaznaczę, że jestem amatorem i do takich też
    > zastosowań potrzebuję statyw. Poprzeglądałem trochę ofert i zastanawiam
    > się nad statywem DIGIPOD TR-550 lub TR-560 z oferty Eltec.pl. Mam 176 cm
> [...]

    Lekki, mały i sztywny - w przeciwnym wypadku odechce Ci się go zabierać i
    będziesz miał statyw stacjonarny.
    Nie wiem jaki masz budżet ale popatrz na statywy Vanguard Alta - drogie to
    ale niektóre modele są bardzo krótkie po złożeniu, lekkie i dość stabilne.
    Wysokość - zasada minus 15-25 cm poniżej wzrostu jest sensowna ale w dużej
    mierze zależy od upodobań fotograficznych. Jeśli większość fotografii to np.
    close-upy kwiatków to może być bez sensu...

    adam