    From: nb <n...@n...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak wybrać optymalny statyw?
    Date: Tue, 19 Jan 2010 00:36:38 +0100

    at Mon 18 of Jan 2010 15:16, XX YY wrote:

    > duze ciezkie statywy sa stabilne , ale jak wynika z tej cechy nie sa
    > mobilne.
    > tzn uciazliwe w transporcie recznym.
    > z doswiadczenie moge powieziec ze sprawdza mi sie lekki statyw firmy
    > slik , kupiony przed laty .
    > aluminiowy , ale co najwazniejsze ma takie przesowne wsporniki ( cos
    > jak w parasolce ).

    Nie jestem pewien, co masz na myśli mówiąc o wspornikach.
    Zakładam, że chodzi o takie coś.
    http://www.e-cyfrowe.pl/zdjecia/Image/poradniki/Zdje
    cia%20do%20innych%20porad/Statyw.jpg

    Przymierzałem się do czegoś takiego, ale w odróżnieniu od tych
    bezwspornikowych były tandetnie wykonane. Zwłaszcza głowica.
    Doszedłem więc, że to w zasadzie bezużyteczny bajerek mający
    sprawiać wrażenie, że jakoś tam polepszy funkcjonalność
    (coś jak książka zapinana na zatrzask, aby się sama nie otwierała).

    Czy taki wspornik nie przeszkadza w ustawianiu statywu
    na nierównej nawierzchni, czyli kiedy w różnym stopniu
    wysunięte są nogi?

    --
    nb