  • 11. Data: 2009-10-24 10:21:27
    Temat: Re: Jak robic panoramy sferyczne ?- bedzie dlugie , bardzo dlugie
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Okt., 12:15, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Wrzuć w jakimś formacie, który można obejrzeć off-line. Tego 22MB jpg, o
    > którym mówisz w poście wyżej też możesz wrzucić TU->www.wyslijto.pl
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.
    >
    > --
    > "A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też
    > pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

    samo zdjecie panoramy w jpg to moge pokazac w picasie , ale chcialbym
    zeby bylo edytowane u ogladajacego jako panorama.
    picasa na razie nie daje akiej mozliwosci.

    najlepszy bylby taki server , gdzie wysylam panoramke gotowa jako
    flash i tam kazdy moze wprost zobaczyc.

  • 12. Data: 2009-10-24 10:52:26
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

    > nie chce mi sie budowac wlasnej strony ww z teo powodu.
    > ach i jeszcze jedno , jesl beda uwag zlosliwe natychmiast przerywam -
    > ten opis nie jest mi do niczego potrzebny , robie to na prosbe jednego
    > z grupowiczow.

    Nie mozesz do nie pisac maili? ;)

  • 13. Data: 2009-10-24 10:56:12
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Okt., 12:52, "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl> wrote:

    > Nie mozesz do nie pisac maili? ;)

    moge ale prosil tutaj

  • 14. Data: 2009-10-24 11:03:16
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

    > moge ale prosil tutaj

    Dobrze ze nie poprosil zebys dal o tym ogloszenie w gazecie ;)

  • 15. Data: 2009-10-24 11:06:08
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 24 Okt., 13:03, "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl> wrote:

    > Dobrze ze nie poprosil zebys dal o tym ogloszenie w gazecie ;)

    nie sadzisz ze grupa fotografia cyfrowa jest miejscem odpowiednim dla
    takich tematow w tej formie ?

  • 16. Data: 2009-10-24 11:17:07
    Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...
    > nie sadzisz ze grupa fotografia cyfrowa jest miejscem odpowiednim dla
    > takich tematow w tej formie ?

    Nie, ze wzgledu na forme lepsza bylaby pl.rec.humor.najlepsze.

    Chyyyba, ze zaczniesz od pokazania przykladu.

  • 17. Data: 2009-10-24 11:17:39
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    i.googlegroups.com...

    > z tego co piszesz wynika , ze probowales zlozyc w toalecie i porobiles
    > sie z wysilku w gacie.

    robie z wysilku w gacie czytajac twoje wypociny. blablabla, mnostwo teorii,
    zero praktyki.
    glowice do panoram sa robione z jakiegos powodu, ale oczywiscie w twoim
    swiecie to nieistotne blahostki ktore naprawia sie 'z automatu' w pierwszym
    lepszym programie. widac mocnys w gebie ale zlozenie kilku panoram to troche
    za malo zeby tak ekspertowac tutaj.

    pozdr
    p.

  • 18. Data: 2009-10-24 11:30:55
    Od: "mkowalczuk" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    a.googlegroups.com...
    >otoz zalogowalem sie do servera panoram
    >
    >po mozolnym wyslku wyslalem pierwsza panorame 22 mb ( jako jpg ,
    >zrobiony na poczekaniu jako ilustracje ) po czym server zameldowal ,
    >mozesz wyslac jeszcze 3 a potem zaplac , niczego nie pokazujac
    >
    >na drugim serwerze zameldowal problem z konversja sfw ( flash - mam
    >wszystkie we flashu , oryginaly wyrzucam ) do mp4 i tez cos baknal o
    >zaplacie.

    .>nie o koszt tutja chodzi tylko wogole nie chce mi sie zarzadzac
> [...]
    >
    >ach i jeszcze jedno , jesl beda uwag zlosliwe natychmiast przerywam -
    >ten opis nie jest mi do niczego potrzebny , robie to na prosbe jednego

    Moja sugestia: najpierw znajdz serwer, potem opublikuj, a na koniec opisz
    jak to zrobiles. Zyskasz podziw, a nie bedziesz ciagle atakowany.
    A jak ktos prosi o cos, to moze lepiej odpowiadac na priva?

    Zaczynam bawic sie w panoramy (dla odmiany cylindryczne) ale chetnie bym
    zobaczyl efekty Twej pracy.
    Pomijajac to, ze Twe doswiadczenia z szukaniem sposobu publikacji sa malo
    optymistyczne, to moze dobra panorama sferyczna by mnie zachecila do
    dalszych eksperymentów.

    Nie moge niestety zgodzic sie z Twymi sugestiami, ze da sie robic dobra
    panorame z reki. Jest to mozliwe wylacznie w specyficznych warunkach tj. gdy
    nie wystepuja tam obiekty na róznych planach.

    Pozdr.:
    mkowalczuk

  • 19. Data: 2009-10-24 11:42:14
    Od: " jeczyk" <j...@W...gazeta.pl>

    XX YY <f...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > picasa na razie nie daje akiej mozliwosci.
    >
    > najlepszy bylby taki server , gdzie wysylam panoramke gotowa jako

    Panoramę sferyczną do pokazywanie w necie najprościej umieścić na stronie "
    Dropbox" podajesz linka i każdy może ją zobaczyć.
    Panorama pełnoekranowa w dobrej jakości waży 1-2 MB
    Do zrobienia takiej panoramy wystarczy 8 zdjęć, 6 poziomych, 1 nadir i 1 zenit.
    Robię je od kilku lat i na myśl mi nie przyszło pisanie na forum że jest to
    nowość i rewelacja !

  • 20. Data: 2009-10-24 11:43:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Oct 2009, Piotr Biernawski wrote:

    > Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal
    >
    > bzdura do kwadratu. sprobuj zrobic panorame z obiektami na pierwszym planie
    > i chocbys sie posral to nie zlozysz panoramy jesli obiektyw nie byl w osi
    > obrotu. wyobraz sobie dwa slupki jeden za drugim ktore leza z twojego
    > pounktu widzenia w jednej osi, zas aparat zrobi np 2 zdjecia gdzie slupki
    > rozjezdzaja sie raz w jedna strone raz w druga. przykro mi ale w tym
    > momencie you failed ;)

    Wziąłeś najgorszy możliwy przykład - doskonały przykład czegoś, co
    można skrajnie łatwo obejść. Wystarczy mieć dostatecznie duże "zakładki"
    i cięcie poprowadzić poza słupkiem.
    W tym kontekście XY ma rację, jakby nie patrzeć.
    Zupełnie inna sprawa, to pozostałe ograniczenia, czyli to że nie każdy
    "obiekt" da się obejść tak prosto jak słupek, oraz że trochę inaczej
    sprawa może wyglądać w przypadku panoramy (czyli "przypadku ogólnym"),
    a inaczej przy sferycznej (co podkreślone *nie* jest).

    Jak chodzi o "panoramę jako taką", przykładem ze słupkiem
    strzeliłeś w płot ;)
    Było sobie wziąć drzewo *bez* liści, na tyle bliskie i duże że nie
    da się "ciąć" obok.

    (o sferycznej się nie wypowiadam, acz IMVHO problem również nie
    musi wyglądać tak źle).

    pzdr, Gotfryd