  • 1. Data: 2009-10-23 17:39:17
    Temat: Prośba o ocenę jakości obiektywu Canon 17-40/4 L - próbka zdjęcia.
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    Witam,
    Zamówiłem obiektyw Canon 17-40/4 L w dobrym sklepie a obsługa jest bardzo
    miła. Nie zmienia to faktu, że moim zdaniem obiektyw jest trefny. Zdjęcia
    próbne, które zrobiłem dwoma sztukami (body canon 30d) są mało ostre i
    mydlane. Uprzejmy sprzedawca zrobił samodzielnie sample i mi podesłał
    twierdząc, że jego zdaniem obiektyw jest OK. Moim zdaniem to szkło stać na
    więcej i nie chcę się zdecydować na ten egzemplarz, ale może ten typ tak ma
    i bez względu na ilość prób nie znajdę nic lepszego. Proszę o radę, czy
    zdjęcia z linków dyskwalifikują obiektyw czy nie? pozdrawiam
    marcan

    Linki:
    http://yfrog.com/13img9540rj
    http://yfrog.com/13img9542fpj - czerwona plama to usunięte dane, których nie
    chciałem na zdjęciu pokazywać

  • 2. Data: 2009-10-23 17:48:34
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Okt., 19:39, "marcan" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Linki:http://yfrog.com/13img9540rjhttp://yfrog.com/1
    3img9542fpj- czerwona plama to usunięte dane, których nie

    nie widzialem zdjec ale odpowiedz jest natychmiastowa

    obiektyw nie jest trefny

    w canonie kazdy obiektyw wymaga justacji autofokusa.

    masz dwie mozliwosci - pojsc z obiektywem i aparatem do warszatatu
    zeby dokonali dopasowania ( na co nigdy sie nie zdobylem )
    zmienic aparat na nowszej generacji ( 50 d , 7d , 5 d , 1 d ) ktore
    pozwalaja na dopasowanie za pomoca software.

    to jest b.dobry obiektyw przeznaczony dla aparatow z formatem matrycy
    FF.

    w aps -c z 30d osiagniesz wyniki bez dopasowania jak z obiektywem
    za 300 zl.

    XXX

  • 3. Data: 2009-10-23 17:50:16
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ma i bez względu na ilość prób nie znajdę nic lepszego. Proszę o radę, czy
    > zdjęcia z linków dyskwalifikują obiektyw czy nie? pozdrawiam

    zrob fote w dzien przez okno na F4.0 to Ci powiem czy jest ok i sprawdz
    czy nie masz FF / BF. Na pierwszym samplu jest IMO bardzo dobrze...
    Ja mam to szklo i powiem szczerze jest bardzo ostre a po tym jak zobaczylem
    co wylazi z 16-35 F2.8L to stwierdzilem ze w zyciu nie zmienie tego 17-40
    na wersje 2.8

    Roger

  • 4. Data: 2009-10-23 18:01:28
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "XX YY" napisał
    nie widzialem zdjec ale odpowiedz jest natychmiastowa
    (...)
    a szkoda, bo fotki robił sprzedawca Canonem 50d, a nie ja swoim 30d
    Te dwie są robione w pomieszczeniu
    Ja robiłem wiele na zewnątrz i np. liście na ziemi nie były ostre w ogóle.
    Żaden, ani wyżej, ani niżej, więc nie ma mowy o BF czy FF.
    Więcej sampli z 30d mogę wysłać mailem bo przez imageshack ładuje się wieki

  • 5. Data: 2009-10-23 18:05:07
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "Roger from Cracow" napisał
    > zrob fote w dzien przez okno na F4.0 to Ci powiem czy jest ok i sprawdz
    > czy nie masz FF / BF. Na pierwszym samplu jest IMO bardzo dobrze...
    (...)
    Mam takie foty z wczoraj, ale jeśli pozwolisz wysłałbym Ci na priva, przez
    imageshack ładuje się u mnie b. długo - kilkanaście minut na zdjęcie. Celowo
    robiłem zdjęcia testowe w tych samych warunkach zarówno zamówionym (jeszcze
    nie odebranym) 17-40, jak i kitem, jak i stałką; tak, aby mieć porównania
    skrajne jakościowo. Zdjęcia z kita wyszły nie gorsze lub nawet lepsze...
    Podsumowując, mogę wysłać dowolną ilość na priva

  • 6. Data: 2009-10-23 18:07:46
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    Acha, jeszcze jedno. Teraz dopiero zauważyłem, że sprzedawca machnął
    wszystkie zdjęcia na przymkniętej dziurze (7 i więcej), a prosiłem o 4.
    Zdjęcia z 4 mogę podesłać do oceny na priva, ale z mojego 30d, a nie
    sklepowego 50d.

  • 7. Data: 2009-10-23 18:13:59
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Okt., 20:01, "marcan" <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Żaden, ani wyżej, ani niżej, więc nie ma mowy o BF czy FF.
    > Więcej sampli z 30d mogę wysłać mailem bo przez imageshack ładuje się wieki

    canon c50 d nie dokonuje justacji samoczynnie .
    na ogol ludie nie zastanawiaja sie jak to zrobic.

    strare dane na temat jak to mozna zrobisz znajdziesz tutaj

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/PomiarObiekt
    ywow#

    nie aktualizowalem przez ostatni rok - dzisiaj wiem wiecj na ten
    temat ale nie chce mi sie zamieszczac

    pewnym jest :
    -kazdy obiektyw canona wymaga justacji do korpusu
    - nie udaje sie w dotychczasowych aparatach uzyskac w trybie AF ( det
    fazy w zoomach ) bezbeldnego ostrzenia
    - 17-40 jest obiektywem dla FF - gdzie wymagani sa mniejsze niz dla
    aps-c. Srednio dla aps - c ten obiektyw daje marny wyniki z wielu
    powodow , ale mozna to ograniczyc,

  • 8. Data: 2009-10-23 18:41:17
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "XX YY" napisał (...)
    - nie udaje sie w dotychczasowych aparatach uzyskac w trybie AF ( det
    fazy w zoomach ) bezbeldnego ostrzenia
    No to,
    a) możliwe jest nieostrzenie w ogóle? Ani FF ani BF, po prostu brak ostrości
    w całej przestrzeni?
    b) nie kupować żadnych porządnych obiektywów do mojego 30d i czekać aż
    uzbieram na 5d?
    c) dlaczego z innymi obiektywami (stałki i zumy) body pracuje Ok bez
    justacji?

  • 9. Data: 2009-10-23 18:45:11
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > porównania skrajne jakościowo. Zdjęcia z kita wyszły nie gorsze lub nawet
    > lepsze... Podsumowując, mogę wysłać dowolną ilość na priva

    wrzuc mi kilka tutaj:
    ftp://roger_ftp:r...@h...ip24.pl

    Roger

  • 10. Data: 2009-10-23 18:47:32

    marcan pisze:
> [...]
    > uzbieram na 5d?
    > c) dlaczego z innymi obiektywami (stałki i zumy) body pracuje Ok bez

    Nie czytać postów XX YY, to najlepsze wyjście.

    wer