  • 11. Data: 2009-09-26 19:30:09
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: XX YY <f...@g...com>

    3.x.http://members.chello.pl/xt/dr2.jpg
    > Widzę niebo!!
    >
    > Ps. Obydwa zdjęcia zrobione są zrobione L + RAW. Czyli z tego samego
    > klapnięcia lustra. Żeby nie było. :)
    >
    > To są najbardziej skrajne przypadki. Jeżeli tak jest częściej no na jaki
    > ch*j jest w tym aparacie JPG, który po prostu niszczy rozpiętość tonalną i
    > jak również kontrastowe detale (niebo/cienie)... ?
    >
    > Pozdrawiam - zirytowany 450D user...

    odpowiedz jest natychmiastowa:

    jpeg w roznych wersjach zostal wymyslony po to by moc podawac takiej
    kompresji zdjecia by wielkosc pliku istotnie sie skurczyla - a to
    wszystko po to by te mniejsze pliki mozna bylo przeslac internetem /
    siecia ( wowczas byl wolny) ew zapisac na dyskietkach wowczas 1,44
    MB .

  • 12. Data: 2009-09-26 20:03:07
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Jaka to funkcja?
    >
    > Ps. Nie stać mnie na PS... :(((

    W gimpie masz "Kolory -> Krzywe".
    Pociągnij w dół światła (prawa strona prostej) ale nie sam koniec
    tylko trochę przed samym końcem.

  • 13. Data: 2009-09-26 20:20:19
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):
    > Ponieważ maż go już cztery lata.
    ^^^
    Ejże, mazy się inaczej odmienia. ;-)

    --
    Mirek

  • 14. Data: 2009-09-26 20:47:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    John Smith pisze:
    > ^^^
    > Ejże, mazy się inaczej odmienia. ;-)

    Firefox - uwaga w dzienniczek i na godzinę do kąta :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 15. Data: 2009-09-26 20:49:35
    Od: "greenman" <c...@g...pl>

    Użytkownik "CSM" <t...@m...com> napisał w wiadomości >
> [...]
    >ch*j jest w tym aparacie JPG, który po prostu niszczy rozpiętość tonalną i
    >jak również kontrastowe detale (niebo/cienie)... ?

    Kup A900 i po problemie
    - jpegi sa pod tym wzgledem lepsze od rawow.
    ___

  • 16. Data: 2009-09-26 21:17:40
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    CSM wrote:
> [...]
    > zobaczyłem, po protsy przeszło moje najczarniejsze oczekiwania.
    >
    > 1. JPEG wprost z aparatu... trochę podkręcone kolory i ostrość...

    Noo... a Ty nie widzisz? Fakt, mozna bylo naswietlac je nieco krocej (ale
    to juz nie wina aparatu), ale nie jest zle - nie przepalilo za wiele.
    Przewaga RAW polega m.in. na tym, ze to, co w JPEG masz dawno przepalone,
    w przypadku RAW czesto da sie odzyskac przesuwajac w lewo suwak korekcji
    ekspozycji. Masz tez wieksze pole do popisu w kwestii korekcji balansu
    bieli.

    > 2. RAW wprost z aparaty. Konwerter Google Picasa 3.x.
    > http://members.chello.pl/xt/dr2.jpg
    > Widzę niebo!!

    Picasa nie jest dobra wywolywarka. W zasadzie mam watpliwosci, czy ona
    faktycznie operuje na pliku RAW - starenki raw shooter daje w moim
    przypadku o niebo lepsze efekty i pozwala na wyciagniecie znacznie
    wiekszej ilosci informacji.

    > To są najbardziej skrajne przypadki. Jeżeli tak jest częściej no na jaki
    > ch*j jest w tym aparacie JPG, który po prostu niszczy rozpiętość
    > tonalną i jak również kontrastowe detale (niebo/cienie)... ?

    Zebys nie musial bawic sie wywolywarka po zrobieniu zdjeci u cioci na
    grillu...?

    k,

  • 17. Data: 2009-09-26 21:31:41
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    CSM pisze:

> [...]
    > ch*j jest w tym aparacie JPG, który po prostu niszczy rozpiętość tonalną
    > i jak również kontrastowe detale (niebo/cienie)... ?

    Zmniejsz kontrast. To co zabija szczegóły w światłach i cieniach, to
    zbyt mocno podbity kontrast. Ustawienie 0 nie mówi, że kontrast nie jest
    podbijany, tylko tak na prawdę, że jest na środku ustawień fabrycznych z
    zakresu minimum fabryczne kontrastu - maksimum fabryczne kontrastu. Przy
    czym te minima i maksima w każdej firmie są inne i bywa, że w każdej
    grupie aparatów inne. Ja mam kontrast ustawiony na minimum w jpg, bo
    podbić zawsze można na komputerze. W drugą stronę się nie da.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 18. Data: 2009-09-26 21:34:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    CSM wrote:
> [...]
    > jaki ch*j jest w tym aparacie JPG, który po prostu niszczy rozpiętość
    > tonalną i jak również kontrastowe detale (niebo/cienie)... ?

    podoba ci się to co widzisz na tym niebie?

  • 19. Data: 2009-09-26 22:40:59
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    spróbuj wywołać tego RAWa w 3 różnych "wołaczkach", to dopiero
    będziesz miał problem!

    Pozdrawiam
    Les

  • 20. Data: 2009-09-26 23:41:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-26, CSM <t...@m...com> wrote:
    > To są najbardziej skrajne przypadki. Jeżeli tak jest częściej no na jaki
    > ch*j jest w tym aparacie JPG, który po prostu niszczy rozpiętość tonalną i
    > jak również kontrastowe detale (niebo/cienie)... ?

    No dobrze, sporo już wyjaśniono, ale co właściwie leży na przednim
    siedzeniu?

    --
    Marcin