  • 91. Data: 2009-09-27 22:06:17
    Temat: Re: JPEG vs RAW - Dynamic Range | 450D
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-27 23:33:22 +0200, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> said:

    > http://www.amd.com/us/Documents/FireGL-Dual_Link.pdf
    > http://www.tre.pl/index.php?docid=stowar&id=49840
    > 831, idzie wytrzymać...
    > http://www.mastercom.com.pl/index.php?plop=2&plopb=1
    &cnn=1&id=0&plmode=1&plcid=1094&plcn=Karty%20graficz
    ne&PHPSESSID=f2
    Oryginał

    > 640zł brutto...

    Ale zrozum, że wyjście Dual Link mają znacznie tańsze karty
    "nieprofesjonalne" - juz Radki z serii X1x00 to miały, więc nie jest to
    żadne aj-waj. Zresztą nawet w ulotce do której podałeś linka chwalą się
    przedewszystkim rozdzielczościami, a nie dodatkowymi bitami, które
    można przesłać za pomocą DL.

    > Z szopa, premiery itp.

    Ale masz jakieś wsparcie na Szopa dającego więcej niż 8 bitów na kartę?

    de Fresz

  • 92. Data: 2009-09-27 22:25:16
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sun, 27 Sep 2009 22:24:52 +0200, Mikolaj Tutak napisał(a):

    > Za to, duża liczba wspolczesnych LCD ma 6bitów na kanał + dithering ;-)

    Chcesz porozmawiać o sensie podłączania monitorów z matrycami TN do
    Parhelii? ;)

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer

  • 93. Data: 2009-09-27 22:29:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-27, kibic <a...@o...pl> wrote:
    > Ciekawe kto na pierwszy rzut oka widzi róznice na ekranie między 24bit
    > a 32bit szczególnie przy oglądaniu 16bit TIFF ... hehe
    > Problemem są Wyświetlacze, które nie są w stanie wyswietlać świata w
    > rzeczywistych jasnościach (np słońce hehe), a wydruki to już wogóle.
    > Dlatego istnieją kombinacje z HDR, czyli jak w "mały" kontrast
    > wyswietlania włożyć duży.

    Bo to chyba na ogół nie o oglądanie chodzi. Ja np. skanuję negatywy z
    rozdzielczością odpowiednio 16 i 48bit nie poto aby je w tych wszystkich
    kolorach oglądać a aby mieć szersze pole manewru przy ewentualnej korekcji
    "płaskich" świateł czy cieni.

    --
    Marcin

  • 94. Data: 2009-09-27 22:31:58
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Sun, 27 Sep 2009 22:47:03 +0200, Mikolaj Tutak napisał(a):

    > Po co JPEG 16-bitowy?

    Nie mam pojęcia, niemniej format obsługuje 16 bitów na kanał.

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 95. Data: 2009-09-27 23:41:55
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    Benek pisze:

    > Ja mam stary Olympus E-500 i o ile uda mi się zrobić prawidłowo
    > naświelone zdjęcie na jpg to powiem ze twoje zdjęcie to kicha:)))
    > u mnie raw i jpg wygląda bardzo podobnie, prezy ostrym swietle koryguje
    > - 0.3 EV i zdjęcie jest super

    W starszych małpkach Canona zawsze trzeba było lekko niedoświetlać jpgi
    - i dawały się później ładnie wyciągać jakieś 10-20 razy szybciej, niż
    rawy. Na papierze różnicy nie było żadnej. Ale ja się nie znam.

  • 96. Data: 2009-09-27 23:46:09
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    Marcin [3M] pisze:

    > Widzę różnicę między 8 i 16 bitowyn TIFF

    Ja też, bez otwierania. 16 bitowy jest 2x większy ;)

  • 97. Data: 2009-09-28 05:58:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marcin [3M] napisał(a):

    > Widzę różnicę między 8 i 16 bitowyn TIFF, dlatego, że w aparacie jest
    > tworzony obraz o liczbie bitów równej ilości bitów przetwornika A/D.

    Widzisz różnicę w parametrach pliku a nie w obrazie...

    j.

  • 98. Data: 2009-09-28 06:05:07
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > odpowiedz jest natychmiastowa:
    > jpeg w roznych wersjach zostal wymyslony po to by moc podawac takiej
    > kompresji zdjecia by wielkosc pliku istotnie sie skurczyla - a to
    > wszystko po to by te mniejsze pliki mozna bylo przeslac internetem /
    > siecia ( wowczas byl wolny) ew zapisac na dyskietkach wowczas 1,44
    > MB .

    Odpowiedz co prawda natychmiastowa, szkoda tylko ze nie na temat ;)

  • 99. Data: 2009-09-28 06:53:10
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Niby masz taki porządny podkład z teorii, a mieszasz zakres dynamiki z
    > gęstością zapisu danych...

    Skoro w Raw-ie moge odtworzyć szczegóły a w TIFF-ie nie - to dysponuje innym
    zakresem dynamicznym - choć rozumianym inaczej niż prymitywna ocena p-p.

    > Pokażesz to na praktycznym przykładzie?

    Nie. Szkoda mi czasu.

  • 100. Data: 2009-09-28 06:59:39
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

> [...]
    > żadne aj-waj. Zresztą nawet w ulotce do której podałeś linka chwalą się
    > przedewszystkim rozdzielczościami, a nie dodatkowymi bitami, które można

    Bitami też się chwalą. "Per Pixel Color Component Output 8, 10, i 16 bit"

    > Ale masz jakieś wsparcie na Szopa dającego więcej niż 8 bitów na kartę?

    Z szopa. Aya ma to w opisie. Przynajmniej tak to mozna zrozumieć, że
    wyświetla (i rejestruje) przez plugin.
    A czy inne aplikacje (nie-fotoszopowe) to potrafią? Mozliwe, jest sporo
    "niszowych" aplikacji, takich jak kiedyś był "eclipse" - bynajmniej nie
    tani.