  • 91. Data: 2010-06-11 18:31:43
    Temat: Re: Gdzie kupic uzywke?
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    news:hut52i.3fc.0@poczta.onet.pl...

    > To, że zabiegi były dobrze wykonane to jest Twoje myślenie życzeniowe.
    > Nie wiesz co było i z jakiego powodu było malowane. Jesli zakładasz
    > w każdym przypadku że to były parkingowe otarcia to jesteś naiwnym
    > optymistą.

    Dlaczego życzeniowe? Ja obecnie przed wykonaniem jakiegokolwiek malowania -
    robię zdjęcie. Czy to jest odprysk, czy rysa, czy wgniecenie - nieistotne,
    klient widzi jak element wyglądał przed malowaniem. Aut z obtarciami
    parkingowymi mam mnóstwo - praktycznie rzadko który samochód nie ma np.
    poobcieranych zderzaków. Fota i do lakiernika.

    > Miernik wykrywa za grubą farbę i to sugeruje niefabryczność panelu.

    Oj, naprawdę mało widziałeś.

    > :-)) Zabawny jesteś. Malowałeś kiedyś auto ?

    Nie, bo nie mam na tyle wprawy, żeby to zrobić dobrze. Ale widziałem takich
    aut trochę.

    > Potraktuj to jako liczby bez jednostek, bo właściwie nie chodzi tu
    > o bezwzględną grubość tylko o różnice grubości między panelami.

    Jeśli lakiernik i dobieracz kolorów są debilami, to żeby uzyskać odpowiedni
    efekt, będą malować element po 3 razy...

    > Mogli położyć dodatkową warstwę tzw. "clear coat".

    Brawo. To teraz wytłumacz to takiemu "mistrzowi" miernika, który dojdzie do
    wniosku, że skoro ma 2 warstwy na elemencie, to znaczy, że auto było
    rozpieprzone w drzazgi, no bo bez powodu nikt elementów nie maluje. I
    niestety trochę Cię zasmucę - sama warstwa "clear coat", o której piszesz,
    powoduje wzrost grubości lakieru o c.a. 50% grubości bazowej.

    > Im lepiej wykonana naprawa tym trudniej ją wykryć oczywiście, ale to nic
    > nie szkodzi, bo im lepiej wykonana naprawa tym mniej istotne czy ją
    > wykryjesz.

    Chyba, że masz spawane 2 połówki, o czym już pisałem ;)

    > Może.

    Auto kupione nowe w salonie przez księdza. 4 lata eksploatacji, serwis tylko
    ASO.

    > I spawy na słupkach były zamalowane bez malowania dachu?
    > Niedowiary.. I nie widać było śladu??

    Oczywiście. Nie było widać śladu. Auto było robione jako NOWE. Dobierano
    lakier tego samego producenta wg fabrycznych parametrów. Da się? Da.

    > Wyluzuj, dobra?
    > Są różne przyrządy do mierzenie grubości, są też mechaniczne
    > gdzie masz magnesik na sprężynce - myślałem że takiego używałeś.

    To raczej jest miernik szpachli... grubości lakieru tym się zmierzyć nie da.
    Obecność szpachli - owszem.

    > Nie mieszkam w Europie, nie wiem jakie mają grubość i nie jest mi to
    > potrzebne - nie sugeruję też że jestem jakimś mistrzem... wyluzuj, please.

    To Ty wyluzuj. Masz jakąś tam wiedzę - i dobrze. Trochę ją uporządkujesz - i
    będzie bardzo dobrze. Nie rozmawiasz tutaj z ludźmi, którzy auto widzieli
    tylko na obrazku i ślinią się na widok Audi A4.
    Generalnie zasada przy samochodach używanych jest taka:
    - im droższe i wyższej klasy auto - tym bardziej klient "przymyka oko" na
    poprawki lakiernicze, jeśli są dobrze udokumentowane, z jakiego powodu
    zostały wykonane - tutaj bowiem liczy się przede wszystkim wrażenie wizualne
    - rozbite auta były, są i będą - KAŻDE auto można naprawić tak, że śladu po
    naprawie nie będzie - kwestia kosztów. Z reguły jednak mało kto naprawia
    samochody wg procedur naprawczych zalecanych przez producenta pojazdu.
    - dyskwalifikowanie aut po poprawkach lakierniczych jest w dzisiejszych
    czasach kretynizmem - mając bowiem odpowiednie urządzenia jesteś w stanie w
    90% trafnie określić, jaki zakres miała naprawa lakiernicza i czy będzie
    źródłem problemów
    - im mniej ma ktoś pieniędzy na samochód - tym bardziej wydziwia - tutaj też
    jest to poniekąd logiczne - mam mało pieniędzy na samochód, tzn. nie mam
    prawie wcale pieniędzy na jego naprawę - powinien być więc w jak najlepszym
    stanie - wręcz nie odbiegającym od salonowego

    > Nie, były nowe drzwi. A widać było grubość większą nie dlatego że klepali
    > i była szpachla, tylko było kilka warstw ręcznego malowania. Nie dobraliby
    > identycznie lakieru do tylnego błotnika - nawet gdyby mieli fabryczne
    > drzwi
    > to przejechaliby sąsiednie panele dla zamazania różnicy odcieni.

    Spieprzyli robotę i tyle. Mogli dobrać lakier maksymalnie zbliżony do
    tylnego błotnika, pomalować RAZ nowe drzwi i przycieniować sąsiednie
    elementy. I masz jedną warstwę lakieru na drzwiach i delikatnie przepylone
    fragmenty elementów sąsiednich.

    Jurand.

  • 92. Data: 2010-06-11 21:30:14
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:

    > A kto powiedział, że wszystkie malowane elementy muszą być uprzednio
    > naprawiane blacharsko?

    Maslag.
    Cytuje "naprawa blacharsko-lakiernicza".
    Fragment blaharsko w szczegolnosci, raczej nie oznacza tylko odkrecenia
    starych drzwi i przykrecnia nowych.

    > Jak Ci ktoś zrobi rysę gwoździem, to też będziesz
    > ją wyklepywał?

    A prawda jest taka, ze po latach uzytkowania karoseria ma sporo dolkow i
    doleczkow roznej masci i te rysy to najmniejszy problem.
    W wielu miejscach trzeba je chociaz troche wyklepac by nie walic grubo
    szpachlowka i przy okazji malowania glupiej rysy robi sie wlasnie takie
    naprawy blacharskie.
    Osobiscie ostatnio to przerabialem... auto mialo lekko przetarty jeden
    bok, ale ze cale dookola bylo troche porysowane i ogolnie zmeczony
    lakier juz byl, to niby na perwszy rzut oka nizle wygladajace bylo
    lakierowane cale, a klepania jak sie okazalo bylo od groma.

    --
    Karolek

  • 93. Data: 2010-06-11 21:33:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jurand" <j...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > tylnego błotnika, pomalować RAZ nowe drzwi i przycieniować sąsiednie
    > elementy. I masz jedną warstwę lakieru na drzwiach i delikatnie przepylone

    Ty teraz przyjmujesz stronę sprzedawcy, robisz fotki, itp...
    To inna sytuacja gdy masz auto na placu z autami używanymi lub na giełdzie
    i miernikiem mierzysz ewidentnie malowany bok i masz zagadkę bo nie masz
    żadnych fotek, żadnych dokumentów - tylko "słowo" sprzedawcy, który ma duży
    interes w tym aby Cię nakłamać ile wlezie.

  • 94. Data: 2010-06-11 21:39:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message

    > LOL - a jako to nagroda? Używany samochód to używany samochód -
    > ma być sprawny i spełniać swą rolę jak kuchenka mikrofalowa. 'Niebitość'
    > to ułuda sprawnego samochodu. Wolę dobrze naprawiony niż niby
    > super-hiper po roku szukania. Szukać latami to ja mogę zabytkowych
    > do kolekcji/hobby itd.

    I sądzisz że inni posługują się identycznymi kryteriami co Twoje
    przy zakupie ich aut? To się grubo mylisz...

    > Wiesz, jedno to np. ten miernik, drugie to świadomość metod wykonywania
    > różnych napraw. Ja wiem, że wiele osób tutaj wróży ze szklanej kuli
    > o wielkich przejściach samochodów na podstawie samych zdjęć, inni
    > nie wierzą, że fabrycznie sprzedany samochód może być wypadkowy itd.

    Czy będziesz z jakimś tam prawdopodobieństwiem trafienia zgadywał.

    > Oczywiście i nawet nie zamierzam. Tak się składa, że nawet jak moje
    > prywatne samochody były naprawianie to oddawałem do roboty i wracałem
    > po naprawie. Zawsze pozostaje gwarancja na taką robotę, a ja mam
    > ciekawsze zajęcia niż pilnowanie blacharzy-lakierników - to w końcu
    > taki sam fach jak każdy inny.

    Nie zrozumieliśmy się - mówiliśmy o kupnie auta malowanego, więc
    nie wiesz co i jak było malowane i gdzie (u kogo w garażu lub na trawie).
    A nie o tym jak Ty malujesz swoje naprawy...

    > Dodam od siebie, że kiedyś bawiłem się
    > w restaurację pojazdów (takie drogie hobby), więc względnie
    > profesjonalna naprawa pierwszego z brzegu typowego pojazdu była banalna
    > - dostępne części nowe i używane (wolę używaną część karoserii z
    > rozbitka niż nową od chinola). W sumie co tu więcej tłumaczyć...

    Dla mnie od dawna wszystko jest jasne, więc nie musisz nic tłumaczyć :-)

  • 95. Data: 2010-06-11 21:40:35
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:

    > Widzę, że wycofawszy się dzielnie z wątku o BMW teraz zaczynasz walczyć
    > w kolejnym, w którym zapewne wkrótce też polegniesz.

    ROTFL, myslisz, ze jak napiszesz, ze pracujesz dla nasa to ktos z tego
    tytulu polegl? :P
    Smieszny jestes.

    > Kto mówił o KLEPANIU blachy? Myślisz, że każdy pracuje na zasadzie
    > beznamiętnego napierdalania młotem w blachę, żeby mniej więcej
    > przywrócić jej kształt pierwotny, a potem jedzie po niej boschem z
    > kamieniem, żeby dodatkowo to wyrównać?

    Widac jakie zlomki jako handlarz robiles.
    Albo nie masz zielonego pojecia jak wyglada zaklad blacharsko lakierniczy.
    I nie musisz jechac zadnym "boschem", wystarczy kawalek papieru sciernego.

    > Blacha, jeśli nie doszło do
    > poważnego uszkodzenia lakieru, może być wyprostowana praktycznie "do
    > zera". Kładziesz potem nową warstwę podkładu i lakieru i masz nie
    > naruszony ocynk + nowy lakier. I co Ci ma zardzewieć?

    LOL, tylko to nie uszkodzenie lakieru decyduje o tym czy cos bedzie
    klepane czy nie :P

    > Druga sprawa - załóżmy, że auto masz uderzone tak, że pomięło maskę,
    > błotniki, wzmocnienia przednie. Kupujesz takie rzeczy używane
    > ORYGINALNE, PROSTE, bez uszkodzeń lakieru. PRzykręcasz, malujesz i masz
    > elementy, których trwałość jest praktycznie taka sama, jak oryginału.
    > Warunek - musi to robić ktoś, kto ma odpowiednią wiedzę, a nie debil z
    > młotem w ręce.

    Buhahah.
    Strach od ciebie auto kupic :>
    Juz widze te haldy uzywancyh masek, blotnikow itd. oczywiscie
    oryginalnych, na ktorych nie ma najmniejszego uszkodzenia :P
    Taa, kolega blacharz moze cos powiedziec, szczegolnie o takich klientach
    co to sami lubia czesci przywiezc, wlasnie takie uzywane, oryginalne,
    na ktore tylko lakier trzeba nalozyc (przynajmniej im sie tak wydaje) :P

    --
    Karolek

  • 96. Data: 2010-06-11 21:43:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Bo piszesz takie bzdury z takim przekonaniem o swojej racji, że szczęka
    > opada.

    I to daje Ci przekonanie że jesteś debilem? Dlaczego? :-)

    > Kupuje używaną, oryginalną, nie uszkodzoną. I cała Twoja teoria o rdzy
    > może sobie pójść w buty. A jeśli robi naprawę z OC - tak, kupuje nową w
    > serwisie i za to zwraca ubezpieczyciel.

    Pomyłka - mówimy o kupnie naprawionego auta.
    Nie o tym jak Ty to naprawisz.

    A więc może być róznie - wiesz że klapa była malowana ale ani nie wiesz
    co to za klapa, ani czy ma ocynk ani czy podkład itp... Loteria.

    Jednym to nie przeszkadza, innym przeszkadza.

    > Już Ci pisałem - nie kupuje się elementów blacharskich typu zamiennik z
    > Tajwanu. 3x lepiej jest kupić UŻYWANY element, odkręcony z takiego
    > samochodu, w którym uszkodzeniu uległa inna część auta.

    Ale po co mi to mówisz??? To jest nie na temat.
    Piszemy o kupowaniu naprawionych blacharsko/lakierniczo aut.
    A więc kupując takie auto nie wiesz jakie blachy były użyte.

    > Aż 3 grubości. Podkład, baza, lakier bezbarwny.

    > Chyba śnisz ;) Kto Ci takich bajek naopowiadał?

    To, że Ty o czymś nie wiesz nie znaczy że to nie istnieje.

    > Aha, jasne. Żebyś się nie zdziwił, jak miękkie obecnie są lakiery wodne i
    > jak bardzo nieodporne na uderzenia kamieni.
    > Mam dla Ciebie radę - weź poczytaj sobie o technologii lakierowania aut.
    > Obecnej technologii. Bo masz duuuże braki.

    W porząsiu mistrzuniu. Ty jesteś wszechwiedzący i nieomylny.
    Ale mimo to nie wiedziałeś o specjalnym malowaniu przedniego pasa
    klapy silnika... ech.

  • 97. Data: 2010-06-11 21:51:30
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:

> [...]
    > Mam dla Ciebie radę - weź poczytaj sobie o technologii lakierowania aut.
    > Obecnej technologii. Bo masz duuuże braki.

    Sam sie lepiej doucz matolku, bo o lakierach wodnych to nic nie wiesz.
    Tak to jest jak baran pohandluje paroma zlomami w zyciu i mysli, ze
    pozjadal wszystkie rozumy.
    Zebys sie nie musial wiele zastanawiac... lakiery wodne to TYLKO baza,
    bezbarwny jest dalej taki jak kiedys, wiec to by bylo na tyle z twoja
    teoria o miekkosci wodnych lakierow.

    --
    Karolek

  • 98. Data: 2010-06-11 22:03:06
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    masti pisze:
    > Dnia pięknego Fri, 11 Jun 2010 17:17:46 +0200, osobnik zwany Karolek
    > wystukał:

    > mój stary passat, który był klepany po stłuczce jeździ do tej pory u
    > znajomego. Minęło 8 lat od naprawy. Rdzy nie ma. Bo niby dlaczego miałaby
    > być po dobrze wykonanej naprawie?

    Szkoda ze nie zdajesz sobie sprawy, ze to co napisales nic nie wnosi do
    tematu.

    --
    Karolek

  • 99. Data: 2010-06-11 22:05:24
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Maslag.
    > Cytuje "naprawa blacharsko-lakiernicza".
    > Fragment blaharsko w szczegolnosci, raczej nie oznacza tylko odkrecenia
    > starych drzwi i przykrecnia nowych.

    No to jeżeli za naprawę blacharską przyjmiemy też lekkie wyprofilowanie
    pogiętej blachy, co najczęściej jest domeną już lakiernika - no to wtedy
    mamy szersze pojęcie. Ale taki element nie będzie korodował w stopniu innym,
    niż nie ruszana blacha, dopóki nie zedrzesz starego lakieru do blachy.

> [...]
    > W wielu miejscach trzeba je chociaz troche wyklepac by nie walic grubo
    > szpachlowka i przy okazji malowania glupiej rysy robi sie wlasnie takie

    Przepraszam Cię - najczęściej dołki i dołeczki różnej maści to maskuje
    lakiernik i rzadko kto zabiera się za "wyciąganie" tych właśnie dołeczków.
    Chociażby z racji tego, że zaszpachlowanie dołka jest prymitywnie proste, a
    wyciągniecie tego "na równo" wymaga nierzadko nie lada wprawy.

    Jurand.

  • 100. Data: 2010-06-11 22:10:02
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    > ROTFL, myslisz, ze jak napiszesz, ze pracujesz dla nasa to ktos z tego
    > tytulu polegl? :P
    > Smieszny jestes.

    Nie, nie to miałem na myśli - wkrótce sam się przekonasz.

    > Widac jakie zlomki jako handlarz robiles.
    > Albo nie masz zielonego pojecia jak wyglada zaklad blacharsko lakierniczy.
    > I nie musisz jechac zadnym "boschem", wystarczy kawalek papieru sciernego.

    Chętnie bym zobaczył, jak "kawałkiem papieru ściernego" wyrównujesz
    wyklepany wcześniej młotkiem błotnik. ;) Po drugie, ja nie pisałem, że tak
    robie, tylko że nie zawsze trzeba się uciekać do napieprzania młotkiem po
    elementach blaszanych, tylko trzeba użyć mózgu żeby wgniecenie wyprostować z
    jak najmniejszą ingerencją w oryginalną strukturę lakieru.

    > LOL, tylko to nie uszkodzenie lakieru decyduje o tym czy cos bedzie
    > klepane czy nie :P

    Oczywiście - dla większości blacharzy nie. Dla mniejszości - i to znakomitej
    mniejszości, bo wymaga to niesamowitych umiejętności - jeśli masz element z
    nieuszkodzonym lakierem to w 50% wypadków da się go tak potraktować, że
    obejdzie się bez malowania.

    > Buhahah.
    > Strach od ciebie auto kupic :>

    Tak, widzę to codzień w oczach klientów.

    > Juz widze te haldy uzywancyh masek, blotnikow itd. oczywiscie
    > oryginalnych, na ktorych nie ma najmniejszego uszkodzenia :P

    Zdarzają się i takie elementy. Wystarczy, jak nie jest uszkodzony lakier w
    taki sposób, żeby był przetarty do gołej blachy.

    > Taa, kolega blacharz moze cos powiedziec, szczegolnie o takich klientach
    > co to sami lubia czesci przywiezc, wlasnie takie uzywane, oryginalne, na
    > ktore tylko lakier trzeba nalozyc (przynajmniej im sie tak wydaje) :P

    Mnie nie interesuje, jakich masz kolegów i co oni robią.

    Jurand.