  • 41. Data: 2009-03-19 08:05:14
    Temat: Re: GIMP i problem z obróbkązdjęć.
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On 19 Mar 2009 08:57:57 +0100, januszek <j...@p...irc.pl>
    wrote:

    >O, chętnie poznam jakiś rozsądny powód dla emulowania windows pod
    >systemami Unix ;)

    Przyzwyczajenie do pewnych programów. Chęć zapewnienia sobie okresu
    przejściowego. Obsługa programów, które nie istnieją pod Unixami.

    --
    Grzegorz Krukowski

  • 42. Data: 2009-03-19 08:05:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    piecia aka dracorp napisał(a):

    > Używasz na co dzień linuksa i nie chcesz przełączać się na inny OS, więc
    > wirtualizacja jak najbardziej.

    No tak, żeby zrobić copy/paste z windowsianego PS do linuxowego gimpa to
    bootmenager nie wystarczy ;P

    j.

    --
    "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki -
    płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania

  • 43. Data: 2009-03-19 08:19:29
    Od: Soltys <0...@g...com>

    Przejscie na linuxa jest bardzo dobrym pomysłem (szczególnie na ubuntu
    które jest idealne na desktop), ale użytkownik nie może podchodzic do
    tego systemu tak jak do windowsa. Jest to zupełnie inny system,
    zbudowany w innej filozofii, i poprostu do komfortowej obslugi
    potrzeba się przyzwyczaić. Linux będąc systemem rozproszonym inaczej
    instaluje programy oraz jak juz pisałem podczas obsługi porzeba
    inaczej do niego podejść. Zwykłemu uzytkownikowi wystarczy pamiętac ze
    wszystkie pliki trafiają do folderu domowego, i ingdzie indziej, a
    programy nie są wyszukieane i sciągane przez neta a potem instalowane
    "ręcznie" tylko dodawane do systemu przez menadżer pakietów (w ubuntu
    applet Dodaj/Usuń Programy w menu, lub Synaptic dla bardziej
    zaawansowanych)

    Co do OO.org... jako komuś nie pasjue to zawsze moze używać czegoś
    innego. Wystarczy pogrzebać w repo pod ubuntu zeby się przekonać ze
    jest trochę innych programów które w pełni są w stanie zastąpić
    OO.org. Do mojego domowegu uzytku potrzebowałem procesora tekstu i
    arkusza kalkulacyjnego. OO.org nie trawiłem za jego ociężałość,
    odpaliłem Dodaj/Usuń programy, pogrzebałem, zainstalowałem AbiWord do
    tekstu i Gnumeric do arkuszy i już tak zostało.

  • 44. Data: 2009-03-19 08:32:06
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Soltys napisał(a):

    > Przejscie na linuxa jest bardzo dobrym pomysłem (szczególnie na ubuntu
    > które jest idealne na desktop), ale użytkownik nie może podchodzic do
    > tego systemu tak jak do windowsa.

    Hehe, już od dawna wiadomo, że sprzedaż nowych komputerów z
    preinstalowanym Linuxem napędza sprzedaż systemów Windows OEM (dlatego
    też w Redmond zdecydowali o zmianie Licencji OEM w taki sposób, by każdy
    mógł ją kupić). Namawianie komputerowych newbie na przejście na Linuxa
    jest najlepszą metodą, żeby potem dokładnie sprawdzali, że każdy ich
    następny komputer będzie pracował pod kontrolą systemu Windows ;)

    j.

  • 45. Data: 2009-03-19 08:43:56
    Od: Soltys <0...@g...com>

    On 19 Mar, 09:32, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

> [...]
    > płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania
    > takiej gry nagranej na CD-ROM." (Gambler 00/1993)

    Taaa... widzałem pare takich preinstalowanych linuxów. Linpus bez
    srodowiska graficznego, nieskonfigurowana Mandriva z zainstalowanym
    wszystkim co można było zainstalować, oraz parię innych takich
    potworków niezdatnych do użytkowania. I rzeczywiści masz rację, newbe
    widzi takiego potworka i ablo następuje skojarzernie z dosem lub gubi
    się w preinstalowanych programach. Znajoma kupiła kiedyś komputer z
    preinstalowanym Mandrake (parę lat temu), i zgubiła sie własnie
    pomiędzy przeinstalowanymi programami, na dodatek nic jej poprawnie
    nie chodziło(brak konfiguracji). Kazała zainstalować sobie windowsa i
    o linuxie wiecej słuszeć nie chciała. Jakieś 2 tyg temu zobaczyła u
    mnie ubuntu(compiz ;) ) i stwierdziła że spróbuje. Zainstalowałem,
    dokonałem minimalnej konfiguracji, pokazałem co i jak, i teraz nie
    chce słyszeć o windowsie.

  • 46. Data: 2009-03-19 09:07:20
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Soltys napisał(a):

    [...]

    > Jakieś 2 tyg temu zobaczyła u mnie ubuntu(compiz ;) ) i stwierdziła że
    > spróbuje. Zainstalowałem, dokonałem minimalnej konfiguracji, pokazałem
    > co i jak, i teraz nie chce słyszeć o windowsie.

    Bez złośliwości - ale czy teraz będziesz jej asystował technicznie przy
    każdym banalnym problemie (bo na mp3 nie można wgrać piosenek, bo
    zdjęcia z aparatu na naszą-klasę nie chcą się wgrać etc)? ;) Bo to chyba
    nie o to chodzi? ;)

    j.

  • 47. Data: 2009-03-19 11:19:21
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "januszek" napisał

> [...]
    > każdym banalnym problemie (bo na mp3 nie można wgrać piosenek, bo
    > zdjęcia z aparatu na naszą-klasę nie chcą się wgrać etc)? ;) Bo to chyba

    O to, o to.
    Jak ładna to co to komu przeszkadza poasystować przy każdym problemie ?
    ; )))

    adam

  • 48. Data: 2009-03-19 12:02:10
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    adam napisał(a):

    > O to, o to.
    > Jak ładna to co to komu przeszkadza poasystować przy każdym problemie ?
    > ; )))

    Taa, a potem kiedy Ty w pocie czoło będziesz kompilował jąderko w jej
    komputerku to Ona w tym czasie będzie się bawić jąderkami kolegi
    Zdzicha, który na komputerach może się nie zna ale ma to coś ;P

    j.

  • 49. Data: 2009-03-19 12:35:58
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    The great Marcin Debowski. We meet at last.
    > Nie używam bo nie mam takiej potrzeby. Kiedyś (z 5 lat temu) używałem
    > komercyjnego Win4Lin i działał bdb. Wine działa humorzasto przynajmniej
    > takie wzięte z półki - nie chce mi się pierniczyć w sztukowanie bibliotek.
    > Pomysł z wirtualna maszyną wymieniona w sasiednim poście jest MZ dobry.
    > Parę róznych zapuszczałem (bosha - dawno i wolna była cholera, qemu,
    > vmware) i wydaja się robić co powinny ale bawiłem się tym z ciekawosci,
    > więc za duzo nie opowiem.

    Jest jeszcze VirtualBox. Działa całkiem sprawnie, zaczęli nawet implementować
    w nim akcelerację sprzętową grafiki dla systemu gościnnego...

    Sławek
    --
    ________
    _/ __/ __/ You and me baby ain't nothing but mammals... -- Bloodhound gang

  • 50. Data: 2009-03-19 12:50:32
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

> [...]
    > komputerku to Ona w tym czasie będzie się bawić jąderkami kolegi
    > Zdzicha, który na komputerach może się nie zna ale ma to coś ;P

    "Słuchaj, zrobię ten komputer ale musisz mi tu potrzymać."
    I Zdzichu moze się iść zająć pucowaniem gruchy ; ))))

    adam