  • 1. Data: 2009-03-16 18:36:48
    Temat: GIMP i problem z obróbkązdjęć.
    Od: "zjak" <z...@o...pl>

    Witam.

    Problem pojawił się nagle.
    GIMP 2.2 od kilku lat działał bez zarzutu, ten sam aparat, takie same zdjęcia,
    ten sam fotograf.

    Problem polega na tym, że nagle nie dały otworzyć się miniaturki, ale duży
    obrazek otwiera się. Po opracowaniu zapisuje się, ale też wyskakuje okienko z
    jakimś błędem.

    Syn zmienił na nowszą wersję 2.6.4 i jest to samo.

    Sprawa jest trochę dziwna bo niektóre zdjęcia otwierają się w miniaturce, ale
    większość nie otwiera się. Dotyczy to zdjęć i tych starszych np.z ubr.

    Może niezbyt precyzyjnie to opisałem, ale jeśli ktoś wie co to może być za
    usterka to proszę o pomoc. Nie otwieranie się miniaturek poważnie utrudnia
    pogląd zdjęć i ich opracowywanie.

    Pozdr.

  • 2. Data: 2009-03-16 19:44:42
    Temat: Re: GIMP i problem z obróbkązdjęć.
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

    W artykule <7...@n...onet.pl> zjak napisał(a):

    > Problem polega na tym, że nagle nie dały otworzyć się miniaturki, ale duży
    > obrazek otwiera się. Po opracowaniu zapisuje się, ale też wyskakuje okienko z
    > jakimś błędem.

    Hmm, rozwiązanie jest takie samo jak błąd - "jakieś".

    --
    pozdrawiam, Konrad Stachańczyk
    mailto(ROT13): z...@i...prgv.cy

  • 3. Data: 2009-03-16 20:43:58
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "zjak" <z...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > usterka to proszę o pomoc. Nie otwieranie się miniaturek poważnie utrudnia

    A jaką masz dystrybucję i jądro w której wersji,
    bo skoro nie piszesz, to na bank _jakiś_linux_
    JD

  • 4. Data: 2009-03-16 21:05:02
    Od: "Zjak" <z...@o...pl>

    > A jaką masz dystrybucję i jądro w której wersji,
    > bo skoro nie piszesz, to na bank _jakiś_linux_
    > JD

    Od początku mam Win XP, a o reszcie nie mam pojęcia.

    Pozdr.

  • 5. Data: 2009-03-16 22:37:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Mar 2009, zjak wrote:

> [...]
    > ten sam fotograf.
    >
    > Problem polega na tym, że nagle nie dały otworzyć się miniaturki,

    Co za/prze/doinstalowałeś? ;)
    - drivery
    - wirusa :P
    - biblioteki GTK+
    ...?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-03-17 11:04:55
    Od: "Zjak" <z...@o...pl>

    >  Co za/prze/doinstalowałeś? ;)
    > - drivery
    > - wirusa :P
    > - biblioteki GTK+
    > ...?
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Dziękuję za zainteresowanie się moim wątkiem i chęcią pomocy.

    Zacznę sprawę od początku. Od ponad miesiąca miałem okresami wolnochodzący
    internet, w tym także przeglądanie zdjęć i ich obróbkę.
    Syn stwierdził, że może być wirus i w poprzedni weekend zawiozłem mu komp do
    domu. Były wirusy, które usunął, a wcześniej nie miałem żadnej ochrony
    p.wirusowej. Po podłączeniu w domu, okazało się, że jest prawie tak samo i kiedy
    chciałem zdjęcia przeglądać i obrabiać to odłączałem komp od sieci i wtedy
    chodził szybko. Internet mamy w bloku na nr telefonu /DSL/ ok. 6 lat.
    Syn przyjechał do mnie i zainstalował program ESET NOD32 Antivirus4, którym 2x
    czyściliśmy komp. Były usuwane jakieś wirusy, ale to nie poprawiało sprawności
    kompa. Wtedy syn w jakiś inny sposób sprawdził, że jest wirus Lion6, którego
    chyba ten program nie wykrywał. Wirusa tego usunął manualnie i było i jest dobrze.
    Problem z GIMP-em wystąpił na pewno po usunięciu wirusa i pozostawieniu tego
    programu p.wirusowego. To wszystko wystąpiło w przeciągu ostatniego tygodnia.

    To tyle co wiem na ten temat.

    Pozdr.

  • 7. Data: 2009-03-17 13:44:37
    Od: Endless Lameness <m...@n...pl>

> [...]

    > programu p.wirusowego. To wszystko wystąpiło w przeciągu ostatniego tygodnia.

    Panaceum: przeinstaluj windowsa. Nikt ci tego zdalnie nie naprawi.

  • 8. Data: 2009-03-17 14:14:21
    Od: darkelf <d...@d...darkelf>

    zjak pisze:
    > Problem polega na tym, że nagle nie dały otworzyć się miniaturki, ale duży
    > obrazek otwiera się.

    Co to znaczy "nie otworzyć się miniaturki"? Jakie miniaturki?

    > Po opracowaniu zapisuje się, ale też wyskakuje okienko z jakimś błędem.

    Musisz przepisać ten błąd, jeśli ktoś ma Ci pomóc.

    > Syn zmienił na nowszą wersję 2.6.4 i jest to samo.

    To zupełnie nowsza wersja więc jeśli występuje identyczne zachowanie, to
    pewnie coś jest złego z całym systemem (pisałeś potem o wirusach, więc
    to możliwe).

    > Sprawa jest trochę dziwna bo niektóre zdjęcia otwierają się w miniaturce, ale
    > większość nie otwiera się. Dotyczy to zdjęć i tych starszych np.z ubr.

    Nie wiem co to jest ubr.

  • 9. Data: 2009-03-17 19:04:47
    Od: "Zjak" <z...@o...pl>

    > Co to znaczy "nie otworzyć się miniaturki"? Jakie miniaturki?
    Miniaturki zdjęcia na podglądzie.

    > Musisz przepisać ten błąd, jeśli ktoś ma Ci pomóc.
    Ten błąd - Komunikat GIMP: nie można otworzyć pliku, "file............./data i
    nr zdjęcia/......input/output error.

    > To zupełnie nowsza wersja więc jeśli występuje identyczne zachowanie, to
    > pewnie coś jest złego z całym systemem (pisałeś potem o wirusach, więc
    > to możliwe).

    > Nie wiem co to jest ubr.
    ubr. to jest ubiegły rok, starsze zdjęcia, sprzed miesiąca i z ubiegłego roku
    w większości otwierają się miniaturki, natomiast zdjęcia wgrywane na bieżąco już
    się nie otwierają w miniaturce na podglądzie.

    Pewnie najlepszym wyjściem będzie przeinstalowanie systemu, tak jak ktoś wspomniał.

    Pozdr.

  • 10. Data: 2009-03-17 19:06:36
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <s...@h...pradnik.net>,
    Endless Lameness nabazgrał:

    > Panaceum: przeinstaluj windowsa. Nikt ci tego zdalnie nie naprawi.

    Najlepiej na Linuksa. Z moich doświadczeń - jeśli do trzeciego dnia
    od instalacji się nie okaże, że się nie nadaje (bo nie działa jakiś
    skaner czy też jakiegoś programu potrzeba), to zostaje na stałe. Co
    oznacza że jeśli użytkownik się o to nie postara, to system się nie
    zepsuje aż sprzęt pod nim nie padnie.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )