  • 1. Data: 2009-03-16 14:39:57
    Temat: filtr polaryzacyjny
    Od: Pirate <p...@g...pl>

    Witam
    Posiadam obiektyw EF-s 18-55 IS

    Chce dokupić filtr polaryzacyjny.
    Wiem, że najlepszy jest B+W.

    Gdybym miał jakąś "L" to bym sie nie zastanawiał ale czy nie lepiej
    kupić innej firmy za mniejszą pieniądze do tego obiektywu??.

    I jeszcze jedno pytanie czy czy kupować normalny czy slim-a (czy przy
    normalnym nie będzie winietowania.

    Paweł

  • 2. Data: 2009-03-16 14:44:36
    Temat: Re: filtr polaryzacyjny
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Pirate" napisał
> [...]
    >
    > Gdybym miał jakąś "L" to bym sie nie zastanawiał ale czy nie lepiej kupić
    > innej firmy za mniejszą pieniądze do tego obiektywu??.

    Używałem do wersji bez IS B+W i jednego mogłem być pewien, że filtr nic mi
    nie spieprzy. I tak było.
    Żaden obiektyw nie jest tak kiepski żeby zły filtr jeszcze nie pogorszył
    efektu.

    > I jeszcze jedno pytanie czy czy kupować normalny czy slim-a (czy przy
    > normalnym nie będzie winietowania.

    Tego to nie wiem bo miałem na nim fi 67.

    adam

  • 3. Data: 2009-03-16 14:53:23
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    Pirate wrote:
    > Witam
    > Posiadam obiektyw EF-s 18-55 IS
    >
    > Chce dokupić filtr polaryzacyjny.
    > Wiem, że najlepszy jest B+W.

    Kup wiec B+W.

    Kupisz cos innego to potem nie bedziesz mogl spac ze zgryzoty...
    Zrobisz nieladne zdjecie i bedziesz sie zastanawial, czy to nie
    przez kiepski filtr. po co Ci to? ;)

  • 4. Data: 2009-03-16 15:00:26
    Od: " " <j...@g...pl>

    > kupić innej firmy za mniejszą pieniądze

    Marumi na przyklad

    --
    pozdr
    janku

  • 5. Data: 2009-03-16 15:04:15
    Od: Pirate <p...@g...pl>

    Jakub Jewuła pisze:

    > Kup wiec B+W.

    Tak też myślałem, że lepiej wybrać ten.

    Zastanawiam się jeszcze tylko nad jednym, czy nie kupić od razu 77 mm
    (mam zamiar kupić 24-105 L jak się uda w niedługim czasie)
    + redukcję do tego ?
    (ale troszkę będzie dziwnie wyglądać na obiektywie)

    > Kupisz cos innego to potem nie bedziesz mogl spac ze zgryzoty...
    > Zrobisz nieladne zdjecie i bedziesz sie zastanawial, czy to nie
    > przez kiepski filtr. po co Ci to? ;)

    W opiniach widzę też, że co niektórzy chwalą filtry Heliopan ?

    Dzięki za odpowiedź.

    Paweł

  • 6. Data: 2009-03-16 15:19:22
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    j...@g...pl pisze:

    > Marumi na przyklad

    mam polary B+W do kita i Marumi do 24-105 L. widac róznice w filtrach. dużą.
    polecam B+W

    pozdrawiam
    Andrzej

  • 7. Data: 2009-03-16 15:30:04
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Tak też myślałem, że lepiej wybrać ten.

    Nie sadze ;)

    > Zastanawiam się jeszcze tylko nad jednym, czy nie kupić od razu 77 mm
    > (mam zamiar kupić 24-105 L jak się uda w niedługim czasie)
    > + redukcję do tego ?
    > (ale troszkę będzie dziwnie wyglądać na obiektywie)

    Zdecydowanie kup dwa...

    > W opiniach widzę też, że co niektórzy chwalą filtry Heliopan?

    ...jeden B+W, drugi Heliopan.

    > Dzięki za odpowiedź.

    Nie ma za co w zasadzie ;)

  • 8. Data: 2009-03-16 16:02:45
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Pirate pisze:

> [...]
    > + redukcję do tego ?
    > (ale troszkę będzie dziwnie wyglądać na obiektywie)

    Ponieważ Jakub lubi sobie poironizować i czasami trudno się połapać co
    jest naprawdę radą a co drwiną, to ja spróbuję odpowiedzieć:
    - nie musi być B+W, oby miał powłoki antyodblaskowe, ale najważniejsze
    jest to, żebyś po założeniu filtra mógł założyć osłonę przeciwsłoneczną.
    Ona najlepiej zabezpieczy przed blikami. Pewnie dlatego Jakub radzi
    kupienie dwóch filtrów (ale to tylko moje domysły). Ja bym kupił dwa,
    choć wiem, że to drogie.

    OFF TOP
    Po kiego Canon wstawił taki gwint filtrowy do kita???
    Ja mam w kicie 52mm i jest mi z tym dobrze (nie winietuje nic) i tanio.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 9. Data: 2009-03-16 16:23:27
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > mam polary B+W do kita i Marumi do 24-105 L. widac róznice w
    > filtrach. dużą. polecam B+W

    Jakies przykladowe foto tego samego widoczku w dwoch wersjach?
    Tylko tym samym obiektywem, a nie raz kitem a drugi raz Lka ;-)

  • 10. Data: 2009-03-16 17:31:45
    Od: Pirate <p...@g...pl>

    Paweł W. pisze:

> [...]
    > Po kiego Canon wstawił taki gwint filtrowy do kita???
    > Ja mam w kicie 52mm i jest mi z tym dobrze (nie winietuje nic) i tanio.

    Z założeniem osłony nie będę mieć chyba problemu.

    Mam osłonę EW-60 C/D, która jest mocowane po zewnętrznej stronie gwintu
    na takich fajnych zatrzaskach :)

    Więc filtr nakręcę bez problemu, tak mi się wydaje.

    Paweł