    From: Soltys <0...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: GIMP i problem z obróbkązdjęć.
    Date: Thu, 19 Mar 2009 01:19:29 -0700 (PDT)
    <gpqst1$28g$1@atlantis.news.neostrada.pl> <6...@z...router>
    <e...@4...com>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <t...@4...com>
    <s...@g...mierzwiak.com>

    Przejscie na linuxa jest bardzo dobrym pomysłem (szczególnie na ubuntu
    które jest idealne na desktop), ale użytkownik nie może podchodzic do
    tego systemu tak jak do windowsa. Jest to zupełnie inny system,
    zbudowany w innej filozofii, i poprostu do komfortowej obslugi
    potrzeba się przyzwyczaić. Linux będąc systemem rozproszonym inaczej
    instaluje programy oraz jak juz pisałem podczas obsługi porzeba
    inaczej do niego podejść. Zwykłemu uzytkownikowi wystarczy pamiętac ze
    wszystkie pliki trafiają do folderu domowego, i ingdzie indziej, a
    programy nie są wyszukieane i sciągane przez neta a potem instalowane
    "ręcznie" tylko dodawane do systemu przez menadżer pakietów (w ubuntu
    applet Dodaj/Usuń Programy w menu, lub Synaptic dla bardziej
    zaawansowanych)

    Co do OO.org... jako komuś nie pasjue to zawsze moze używać czegoś
    innego. Wystarczy pogrzebać w repo pod ubuntu zeby się przekonać ze
    jest trochę innych programów które w pełni są w stanie zastąpić
    OO.org. Do mojego domowegu uzytku potrzebowałem procesora tekstu i
    arkusza kalkulacyjnego. OO.org nie trawiłem za jego ociężałość,
    odpaliłem Dodaj/Usuń programy, pogrzebałem, zainstalowałem AbiWord do
    tekstu i Gnumeric do arkuszy i już tak zostało.