  • 51. Data: 2009-03-19 13:04:31
    Temat: Re: GIMP i problem z obróbkązdjęć.
    Od: Soltys <0...@g...com>

    On 19 Mar, 10:07, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Bez złośliwości - ale czy teraz będziesz jej asystował technicznie przy
    > każdym banalnym problemie (bo na mp3 nie można wgrać piosenek, bo
    > zdjęcia z aparatu na naszą-klasę nie chcą się wgrać etc)? ;) Bo to chyba
    > nie o to chodzi? ;)
    >
    > j.
    >
    > --
    > "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki -
    > płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania
    > takiej gry nagranej na CD-ROM." (Gambler 00/1993)

    Jak do tej pory nie ma żadnych problemów. Asystowanie nie jest
    potrzebne. Zeby było lepiej to jak używała windowsa to dzwoniła do
    mnie 1-2 razy dziennie bo "coś jej wyskoczyło, coś klikneła i nie
    chodzi", a z ubuntu spokój... tylko chwali jak jej wspaniale chodzi.

    > Taa, a potem kiedy Ty w pocie czoło będziesz kompilował jąderko w jej
    > komputerku

    a jaki ma sens kompilowanie jądra na desktopie uzywanym do słuchania
    muzy/oglądania filmów/przeglądana neta? Prekompilowane jądra z repo
    wystarczają w 200% ;)

  • 52. Data: 2009-03-19 19:48:18
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <e...@4...com>,
    Grzegorz Krukowski nabazgrał:
    > Dobra, dobra - a jak się sprawuje emulacja Windowsa pod Unixami? Da
    > się pracować z czymś bardziej rozbudowanym niż kalkulator? I co w
    > ogóle jest używane do tego celu (może być płatne byle dobre), ja
    > słyszałem o WinE.

    Wine jest dobre, o ile ma potrzebne Ci biblioteki. A raczej nie ma.
    Tak czy owak warto spróbować, skoro nic nie kosztuje, a nuż będzie ok.

    Jeśli chcesz uruchamiać pod Linuksem aplikacje okołobiurowe MS,
    to możesz kupić do nich komercyjne CrossOver. To jest Wine
    (albo coś podobnego) z zestawem bibliotek, z którym gwarantują
    pracę tychże aplikacji.

    Trzecie wyjście to Virtualbox. Darmowy emulator kompletnego komputera,
    który pozwala w ciekawy sposób zintegrować pulpity Windows i Linux.
    Osobiście korzystam z tego rozwiązania i w moim przypadku ma to
    pewne przewagi nad uruchamianiem Windows bezpośrednio na żelazie.

    Jeśli powyższe nie odpowiadają, to nie ma co się wygłupiać - przejście
    na Linuksa miało rozwiązywać problemy, a nie stwarzać nowe.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 53. Data: 2009-03-19 19:51:58
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <s...@g...mierzwiak.com>,
    januszek nabazgrał:

    > Z powyzszego wnioskuje, ze sie samo z wersji 6 na 8 nie upgradeuje?
    > Znaczy stawiasz, uzywasz i zapominasz co to jest instalowanie etc.

    Dokładnie tak. Skoro to ma być komputer do przeglądania Internetu,
    to niech będzie do przeglądania Internetu, a nie do instalowania.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 54. Data: 2009-03-19 23:56:00
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.03.2009 JD <j...@g...com> napisał/a:
    > Ale pisałem wszystko w kontekście polecania linuksa
    > osobie znającej tylko WinXP jak sama napisała.

    Jak nie masz żadnej potrzeby (ot chocby i ciekawości) to jasne, że jest to
    bez sensu. Uzywa się czegoś w okreslonym celu i każdy musi sobie
    indywidualnie to poustawiać. Mam w chałupie dedykowane pc z XP (no linux
    tez tam jest) wyłącznie na potrzeby obróbki multimedialnej bo dla samej
    idei nie oplaca mi się (w sensie finansowym - zakup oprogramowania, i
    czasowym) cudowac z linuxem. To przeciez byłby lekki absurd abym
    zapuszczał np. 24h kodowanie HDV w wirtualnej maszynie pod linuxem.
    Dodatkowo, przy obecnych cenach windows (i większej zamozności narodu)
    argument ekonomiczny też za linuksem nie do końca przemawia.

    > Dla linuksiarza Ubuntu może być samograjem,
    > dla windowsiarza nie (gdzie jest dysk c: ???)

    No trochę poczytać by pewnie musieli (co by do innej filozofii
    wprowadzenie było), ale MZ raczej niezbyt dużo.

    --
    Marcin

  • 55. Data: 2009-03-20 05:20:33
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    l...@l...localdomain napisał(a):

    > Dokładnie tak. Skoro to ma być komputer do przeglądania Internetu,
    > to niech będzie do przeglądania Internetu, a nie do instalowania.

    Hmm, puszka z zaszytym w romie linuxem (vide asus express gate) do
    przegladania Internetu - tak, do tego sie pingwin nadaje ;)

    j.

  • 56. Data: 2009-03-20 05:21:32
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    > Dodatkowo, przy obecnych cenach windows (i większej zamozności narodu)
    > argument ekonomiczny też za linuksem nie do końca przemawia.

    Znaczy chcesz powiedziec, ze pod Linuxem nie da sie obrabiac
    multimediow? ;P

    j.

  • 57. Data: 2009-03-20 07:04:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 20.03.2009 januszek <j...@p...irc.pl> napisał/a:

    > Znaczy chcesz powiedziec, ze pod Linuxem nie da sie obrabiac
    > multimediow? ;P

    Kolejny prowokator :) Napisałem powyżej dlaczego, nie? :) Zresztą rynek
    jest jaki jest i zdecydowanie wiekszy wybór nazwijmy to specjalistycznego,
    amatorskiego oprogramowania za korzystniejszą cenę jest pod windows.

    --
    Marcin

  • 58. Data: 2009-03-20 08:59:51
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Kolejny prowokator :) Napisałem powyżej dlaczego, nie? :) Zresztą rynek
    > jest jaki jest i zdecydowanie wiekszy wybór nazwijmy to specjalistycznego,
    > amatorskiego oprogramowania za korzystniejszą cenę jest pod windows.

    W przypadku Linuxa rynku jako takiego nie ma. I TO JEST WŁAŚNIE
    NAJWIĘKSZĄ JEGO BOLĄCZKĄ. Żeby była jasność ;)

    j.

  • 59. Data: 2009-03-21 12:03:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Mar 2009, januszek wrote:

    > Znaczy chcesz powiedziec, ze pod Linuxem nie da sie obrabiac
    > multimediow? ;P

    Hm... czym można wygodnie wywoływać pod linuksami np. RAWy z Fusji S5?
    ;P

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2009-03-21 16:49:37
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <Pine.WNT.4.64.0903211302000.1736@quad>,
    Gotfryd Smolik news nabazgrał:

    > Hm... czym można wygodnie wywoływać pod linuksami np. RAWy z Fusji S5?
    > ;P

    Ponić Bibble...

    --
    2 * linux/kernel/panic.c