  • 31. Data: 2012-01-13 16:50:52
    Temat: Re: Fuji wypuszcza LeikÄ? dla ubogich. ;)
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Fri, 13 Jan 2012 17:27:29 +0100, de Fresz <d...@N...pl> wrote(a):

    > Tak już było w X100. Plus nakładka z danymi (jak np. eskpozycja, grid,
    > histogram) na obraz w optycznym.

    Z niesystemowymi szkłami optyczny nie będzie działał chyba poprawnie?
    ("lunetka" się przestawia zależnie od ogniskowej).
    A z zoomami w ogóle będzie to działało?

    B.

  • 32. Data: 2012-01-13 16:54:32
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-01-13 17:50:52 +0100, Bartosz Mierzwiak
    <b...@w...pl> said:

    > Z niesystemowymi szkłami optyczny nie będzie działał chyba poprawnie?
    > ("lunetka" się przestawia zależnie od ogniskowej).

    Nie wiem, ale przypuszczam, że jeśli obiektyw będzie prawidłowo
    komunikował swoją ogniskową, to czemu nie? Może też będzie opcja
    wklepania ogniskowej ręcznie.

    > A z zoomami w ogóle będzie to działało?

    Skoro w kompaktach może działać, to tu pewnie też. Wyjdzie w praniu.

    de Fresz

  • 33. Data: 2012-01-13 17:27:20
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote:

    [...]
    > Tak już było w X100. Plus nakładka z danymi (jak np. eskpozycja, grid,
    > histogram) na obraz w optycznym.

    Czyli wychodzi na to, że to moja wina, iż nie czytam o kompaktach... :)

    BTW: Ciekawe, jak będzie wyglądać realne rynkowe pozycjonowanie tego
    systemu za rok-dwa... I czy wypuszczą do niego jakieś modele o odmiennej
    filozofii działania (na razie zapowiadają tylko model tańszy, ale to
    pewnie będzie tylko kastrat Pro1).

    Mariusz [mr.]

  • 34. Data: 2012-01-13 19:21:29
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-01-13 16:54:32 +0000, de Fresz <d...@N...pl> said:

    > Nie wiem, ale przypuszczam, że jeśli obiektyw będzie prawidłowo
    > komunikował swoją ogniskową, to czemu nie? Może też będzie opcja
    > wklepania ogniskowej ręcznie.

    Na to dugie bym nie liczył. Nie będą "obcym" życia ułatwiać.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2012-01-13 19:23:00
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-01-13 17:27:20 +0000, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

> [...]
    > systemu za rok-dwa... I czy wypuszczą do niego jakieś modele o odmiennej
    > filozofii działania (na razie zapowiadają tylko model tańszy, ale to

    Wystarczy, że będzie z plastiku i coś mu ujmą, jakiś drobiazg, wydłużą
    czas synchroniczny albo co.

  • 36. Data: 2012-01-13 20:35:35
    Temat: Re: Fujifilm X-Pro1
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Mariusz [mr.]:

    > Fujifilm oficjalnie pozycjonuje swój produkt jako wyższa półka od
    > każdego EVILa (!!!), a niższa od Leiki M9. Czyli dokładnie tak, jak
    > wcześniej już pisałem: Leika dla ubogich. :))

    Syf...

  • 37. Data: 2012-01-14 00:11:58
    Od: Grzegorz Maj <g...@g...com>

    On 13 Sty, 16:40, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > No i git. Czy się im uda, przyszłość pokaże.

    Ależ to już się udało: x100.

    > Brednie.

    Let me google that for you:
    http://fujifilm-x.com/x-pro1/en/story/chapter1/index
    .html
    http://fotoblogia.pl/2011/01/27/tajemnica-nikona-d70
    00

    Ale może wiesz więcej, skoro piszesz: "Brednie". Napisz coś więcej?

    > Są tacy, którzy zapłacą właśnie za to poczucie solidności jakie daje
    > metalowy korpus. Z jakiegoś tajemniczego powodu wszystkie korpusy klasy
    > pro są również z niego zbudowane.

    Tak, to musi być jakaś konspiracja.

    > Oooo! Mamy tu fabrycznego testera, który dogłębnie przetestował sprzęt
    > zanim trafi na półki! Nie bądź taki, napisz coś więcej.

    Proszę bardzo:
    "The camera's one drawback, and Fuji has told us that this will be the
    case on the production models, is that the autofocus isn't going to be
    as snappy as it is on other cameras. Fuji says thats because that's
    not what this camera is about."
    http://www.gizmodo.com.au/2012/01/fujifilm-x-pro-1-h
    ands-on-intoxicatingly-simple/

    > Kto bogatemu zabroni?

    ??

    > Ktoś Ci płaci za dyletanctwo, czy uprawiasz je hobbystycznie?

    hobbystycznie.

    > Gdzie stawia?

    tu stawia:
    Setting new standards in image resolution
    Fujifilm has developed a new CMOS sensor called the X-Trans CMOSTM.
    The X-Trans CMOSTM sensor is capable of delivering resolution that is
    superior to other APS-C sensors and equal to even some full frame
    sensors.
    http://www.fujifilmusa.com/press/news/display_news?n
    ewsID=880240

    uff, to jest dopiero ulga..

  • 38. Data: 2012-01-14 12:02:41
    Od: "Arkadiusz Stopa" <arek@zmyłka.pl>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości grup

    > Na to dugie bym nie liczył. Nie będą "obcym" życia ułatwiać.
    ----------------
    No przecież pokazali, że w menu jest właśnie taka funkcja.
    Możesz sobie wklepać dowolną ogniskową a ramka w
    celowniku się odpowiednio dopasuje.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa malpka post kropka pl> tel. 897633408
    Mala Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 39. Data: 2012-01-14 12:21:47
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-01-14 12:02:41 +0000, "Arkadiusz Stopa" <arek@zmyłka.pl> said:

    > ----------------
    > No przecież pokazali, że w menu jest właśnie taka funkcja.
    > Możesz sobie wklepać dowolną ogniskową a ramka w
    > celowniku się odpowiednio dopasuje.

    A to w takim razie odszczekuję.
    Powiem więcej. Fuji wygląda na porządną firmę, a nie na psa ogrodnika
    wzorem innych.
    :)

  • 40. Data: 2012-01-14 16:10:59
    Od: "Arkadiusz Stopa" <arek@zmyłka.pl>

    > A to w takim razie odszczekuję.
    > Powiem więcej. Fuji wygląda na porządną firmę, a nie na psa ogrodnika
    > wzorem innych.
    No może nie jest to typowy pies ogrodnika, ale do porządnej firmy
    to im daleko jeszcze. X100 jest już na rynku prawie rok czasu, a nadal
    nie poprawili większości problemów oprogramowania:
    http://www.dpreview.com/reviews/FujifilmX100/page27.
    asp