  • 1. Data: 2012-01-10 08:59:25
    Temat: Fujifilm X-Pro1
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Fuji pokazało swego bezlusterkowaca APSC - Fujifilm X-Pro1. Małe to to nie
    jest, oczywiście z wizjerem optycznym i co ciekawe z jakąś nową matrycą
    X-Trans gdzie filtry barwne są ułożone inaczej niż matrycach bajerowskich.

  • 2. Data: 2012-01-10 09:02:33
    Temat: Re: Fujifilm X-Pro1
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    ...::QRT::... napisa?(a):

    > Fuji pokazało swego bezlusterkowaca APSC - Fujifilm X-Pro1.

    Pokazali go w koncu? Czy tylko folder? :)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 3. Data: 2012-01-10 12:44:07
    Temat: Fuji wypuszcza Leikę dla ubogich. ;)
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Podczepię się tutaj, bo wczoraj mi coś serwer świrował. :)

    "...::QRT::..." <n...@...mejla> wrote:

> [...]
    > nie jest, oczywiście z wizjerem optycznym i co ciekawe z jakąś nową
    > matrycą X-Trans gdzie filtry barwne są ułożone inaczej niż matrycach

    Tu:
    http://www.dpreview.com/previews/fujifilmxpro1/

    Milutki, klasyczny design dalmierza (bez dalmierza), jednak wierność
    stylistyczna wymusza oczywiście ograniczenia funkcjonalności (chociażby
    lunetkowy wizjer z paralaksą i niepewnym kadrowaniem przy alternatywnych
    ogniskowych).

    Klasyczne stałki po przekropieniu o 1,5 robią się troszkę "dziwne",
    ale to w sumie drobiazg. Bardziej zastanawia rekordowo krótka odległość
    bazowa = maksymalny wymóg telecentryczności oraz prawdopodobne problemy
    z mydłem i winietą w rogach, za to dużo miejsca do montażu przejściówek
    (ciekawe, ile by potrzebował sensowny T&S?) i z chyba bezproblemowym
    przekazem sygnału (wszystko elektrycznie) np. poprzez ewentualne
    pierścienie makro.

    Matryca powinna być fajna, jak w ostatnich Fujikach, układ
    niebajerowski (dziedzictwo Kodaka-zdechlaka! :)) bardziej jako bajer
    marketingowy (ja bym to zrobił lepiej... ;) - proszę zwrócić uwagę
    na JESZCZE MNIEJSZĄ ilość niezielonych subpikseli.

    Gwint statywu nie dość że poza osią obiektywu, to przesunięty
    w stronę komory aku i blokujący ją stopką statywu. Reszta w linku.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 4. Data: 2012-01-10 22:33:09
    Temat: Re: Fuji wypuszcza Leikę dla ubogich. ;)
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

> [...]
    > marketingowy (ja bym to zrobił lepiej... ;) - proszę zwrócić uwagę
    > na JESZCZE MNIEJSZĄ ilość niezielonych subpikseli.

    Ciekawostka, że chyba jedyne lustro bez "bajera" wyprodukował właśnie
    wspomniany Kodak...

  • 5. Data: 2012-01-10 22:58:42
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jan 10, 7:44 am, "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    wrote:
> [...]
    > marketingowy (ja bym to zrobił lepiej... ;)   - proszę zwrócić uwagę
    > na JESZCZE MNIEJSZĄ ilość niezielonych subpikseli.

    Dobrze, ze calkowicie nie pozbyli sie niezielonych pikseli, bo wtedy
    same zielone by juz tylko zostaly.

    ZD

  • 6. Data: 2012-01-11 00:50:45
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze ...::QRT::...:

> [...]
    > X-Trans gdzie filtry barwne są ułożone inaczej niż matrycach bajerowskich.

    Cudowny, świetny design, a dostępny od premiery standard 1.4 to po prostu
    mióóóód. Niech tylko jakość matrycy okaże się porządna i cena nie przekroczy
    2500 i biorę... No i jeszcze poproszę przejściówkę na M42, z wizjerem
    elektronicznym będzie zabijać.

  • 7. Data: 2012-01-11 00:58:07
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Mateusz Ludwin:

    > i cena nie przekroczy
    > 2500

    Kurde, przecieki mówią o $1700 za body... :( W PL pewnie 6000 zł jak nic.

  • 8. Data: 2012-01-11 01:20:09
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Jan 10, 7:58 pm, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Rzecze Mateusz Ludwin:

    > Kurde, przecieki m wi o $1700 za body... :( W PL pewnie 6000 z jak nic.

    3 mizerne tygodniowki w "zbankrutowanej hameryce".
    Mniej wiecej tyle, ile zarabia sie na jednym dobrym slubie jako
    "kotleciarz".

    ZD

  • 9. Data: 2012-01-11 08:14:48
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 10/01/2012 08:59, ...::QRT::... wrote:
> [...]
    > X-Trans gdzie filtry barwne są ułożone inaczej niż matrycach bajerowskich.

    przyzwoite obiektywy oferują do tego: 18/2, 35/1.4, 60/2.4

    B.

  • 10. Data: 2012-01-11 10:21:04
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 11 Jan 2012 01:58:07 +0100, Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Kurde, przecieki mówią o $1700 za body... :( W PL pewnie 6000 zł jak nic.

    plus $500 za dwa tańsze obiektywy i $600 za droższy
    Czego oczekiwałeś po konkurencie Leiki?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.